Nu Online
Momenteel zijn er 690 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer vertrekken op reis

11-8-2012 8:34:03
we zijn gisteren gaan kijken voor onze huwelijksreis en het is gelukkig nog niet te laat ( jeej)
nu twijfelen we over wanneer te vertrekken. De vlucht vertrek om 16u in Zaventem.
De keuze is tussen maandag vertrekken ( en een extra dagje verlof nemen) dan zitten we rustig op ons gemak om zondag of op zondag vertrekken, we zitten in een hotel na onze trouw ( gratis gekregen van de zaal) geen idee hoe laat we wakker gaan zijn maar als ik zo bekijken dan zouden we rond de middag ongeveer moeten vertrekken gaat dat niet wat te krap zijn? Voordeel is wel dat we dan een dagje minder verlof moeten nemen. Voor mijn verloofde is verlof nemen niet zo makkelijk, hij heeft al niet zo veel en hij heeft een speciale toestemming nodig om apart op verlof te gaan.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 876

Sarah
15-8-2014
 Meld misbruik11-8-2012 8:47:13

Hey Sara,

Misschien kan je verloofde eens luisteren of het mogelijk is voor extra verlof, want ik denk dat het idd krap zal zijn. Want is het niet zo als je vliegtuig vertrek om 16u, dat je dan een uur op voorhand daar moet zijn? Van sommige heb ik al zelfs gehoord 2u, ik heb geen ervaring met vliegvelden, want heb vliegangst.

En als je de maandag vertrek, kan je de zondagavond eens goed nakijken of je niks vergeten ben, want met de trouw ben je zodanig met alles bezig dat je weleens iets zou vergeten hé.

Groetjes Sarah

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-8-2012 8:57:10

Wij trouwen op vrijdag en vertrekken zaterdag om 15.00u. We moeten dus zeker tegen 12.00u vertrekken = niet uitslapen, maar dat doe ik in het vliegtuig wel want het is een heel lange reis! Anders moest ik ook extra verlof nemen en dat zag ik echt niet zitten. Voordeel is dat we sneller weg zijn en niet die extra dag ongeldig gaan zitten wachten. Groetjes, Alessia.

Wendy
22-9-2012
 Meld misbruik11-8-2012 9:41:06

Hoi Sara,
Ik zou, als het gaat, toch proberen pas op maandag te vertrekken.
Zo kunnen jullie zondag rustig uitslapen, nog heerlijk nagenieten in het hotel, al wat kaartjes en cadeautjes bekijken, met je ouders/getuigen/... nog even nababbelen over de trouw, ....
Wij vertrekken pas dinsdagnacht, zo hebben we ook nog even tijd om de koffers te maken ;-)
Groetjes
Wendy

stefanie
8-11-2012
 Meld misbruik11-8-2012 10:33:40

wij trouwen 08/11 en vertrekken 09/11 om 06u45 en moeten daar 2 uur op voorhand zijn ze komen ons om 03u00 halen in feestzaal en iedereen wuift ons dan uit :-)

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik11-8-2012 12:20:47

Hey Sara,

Als ik jou was, zo ik zeker niet vertrekken de dag na de trouw. Wij zaten in een soortgelijke situatie: zaterdag getrouwd, feestje duurde tot 6u 's morgens, we hadden de bruidssuite in het Hilton gekregen en om 16u zondag moesten we op Zaventem zijn.

Het was een heksenketel. Om 11u 'vielen' we uit ons bed, volledig versuft. Met een houten kop hebben we de auto ingeladen, zijn we naar huis gereden, spulletjes gepakt. Uiteindelijk was het zelfs nog zo druk, dat we pas om 17u op de luchthaven zijn geraakt, en minder dan een uur later steeg ons vliegtuig op. Ik heb echt van onze trouwdag(en) genoten, en ik zou er niets aan veranderd hebben. Maar als ik het opnieuw zou kunnen doen, zou ik toch pas op maandag vetrekken.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Nog veel succes!

Lieve groetjes,
Katrien

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik11-8-2012 12:26:58

Oh ja,

nog vergeten, als je intercontinentaal reist, moet je drie uur op voorhand op de luchthaven zijn. Gaat inderdaad wel krap worden.

En de zondag is sowieso een beetje verspilt, omdat je nog zo suf bent. Dan is het leuker, denk ik, dat je gewoon een beetje nageniet met zn tweetjes; alle cadeaus rustig openmaakt en inlaat in de auto (en geloof mij, dat gaan er veeeeeeeel meer zijn dan verwacht, dat kan ik je nu al garanderen :D) en thuis een beetje opruimt (kans is bovendien groot dat iemand één of andere joke heeft uitgehaald met jullie woonst). Dus als je toekomstige een extra dagje verlof kan nemen, zou ik zeggen: 'zeker doen', dat gaat het voor jullie allebei veel leuker maken.

Hilde
7-9-2012
 Meld misbruik11-8-2012 23:17:23

;4wij trouwen op vrijdag en vertrekken zondagmorgend om 6u met de vlieger.

Dat word dus zaterdagnacht om 3u optaan. Gaat pijn doen en vermoeiend zijn (ook voor ons kindje maar we hebben meer dan een week rust :)

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik12-8-2012 11:21:15

wij zijn op zaterdag getrouwd en zijn maandagnamiddag vertrokken (met de auto). ik vond dit al heeeeeeeel krap! wij waren met de trouw om half 5 thuis maar eer we in t beddeke lagen wa s half 6...
de dag nadien nog een heel pak opgeruimd, kaartjes gelezen, eten van de dag ervoor dat we vd zaal hadden mee gekregen nog op gegeten (de dag zelf hebde der ni echt veel zin in ;-) ) uiteindelijk waren we die zondag zo kapot dat we ni eens hebben kunnen inpakken en dat we da allemaal die maandag nog in de rapte hebben moeten doen! (t is wel gelukt!)
wij moesten die dag de zaal ook nog gaan betelan (vraag dus ook na wanneer je dit moet doen!!!!) vlak nadien zijn wij vertrokken

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik13-8-2012 12:00:06

We trouwen zaterdag en vertrekken zondag op reis. Ook dezelfde situatie, kamer gekregen van de feestzaal, de koffers zullen al gepakt en gezakt zijn, en in de hotelkamer staan.
We vliegen om 17u in Parijs, dus ten laatste om 15u daar zijn (als ze de seating op voorhand doen, moet je maar 2u op voorhand daar zijn bij internationale reizen). Gevolg: om 12u vertrekken.
We ontbijten/brunchen nog met de familie omdat zij ons naar de luchthaven voeren. Daarwij worden ze ook nog bedankt, dus we zullen er vroeg uit moeten.

Wel is het zo dat we kunnen slapen op de vlieger (het is ook een nachtvlucht) en de eerste dag op reis is ook "vrij" om te bekomen. Dus ok, het wordt zwaar, maar al bij al zal het wel meevallen, denk/hoop ik. :-)

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik13-8-2012 13:21:26

Ik zou ook voor maandag gaan als het lukt met je toekomstige zijn verlof. Wij zijn op woensdag vertrokken en dit was ideaal.
Zondag, maandag en dinsdag hebben we echt wel nodig gehad om al de cadeautjes open te doen(sommige heel vindingrijk, zoals een pot choco van 5kg met muntstukken erin:)) en het geld naar de bank te brengen. Ik zou het niet zo'n leuk idee gevonden hebben als ik wist dat al dat geld nog in huis ligt, je moet maar pech hebben e:s.En zoals ik al zei, er zijn er echt wel met originele/straffe cadeaus waar je wel wat meer tijd in steekt :p.

Nikita
17-8-2012
 Meld misbruik13-8-2012 16:23:58

Wij trouwen vrijdag, maandag vertrekken we op reis en ik denk dat het toch echt wel beter is als je even tot rust kan komen en nagenieten. Wijzelf blijven vrijdagnacht slapen in de feestzaal (zij hebben buiten een suite met zwembad, sauna en jacuzzi mmm), om 14u30-15u vertrekken we daar terug naar huis, na lekker lang uitslapen en plonsje in het zwembad.. Dan zaterdagavond gezellig met ons tweetjes nagenieten thuis, cadeautjes, kaartjes, gastenboek bekijken! En zondag ben ik jarig, ik wordt 21 dus laten we niet zomaar voorbij gaan. Mijn ouders en broers komen nog eens langs voor een hapje en drankje en om afscheid te nemen natuurlijk want maandag namiddag vertrekken we. Dan nemen we smorgens ons valiezen en hebben we nog tijd om thuis toch wat op te kuisen. Ik zou na mijn huwelijk niet graag thuiskomen in een huis vol rommel eigenlijk... :)

Nikita
17-8-2012
 Meld misbruik13-8-2012 16:27:35

na mijn huwelijksREIS bedoel ik natuurlijk :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums