Nu Online
Momenteel zijn er 442 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorbereiding op onze grote dag

13-8-2012 13:32:35
jaja je trouw voorbereiden is super leuk, maar spijtig genoeg horen er ook minder leuke dingen bij :) !!
Ik ben vandaag begonnen met start to run. Want voor dieten heb ik het karakter niet, dus ik hoop via sporten en IETS MINDER snoepen toch nog enkele kilo's kwijt te geraken. Maar nu is alleen nog de vraag of genoeg karakter heb om start to run vol te houden. Was net de lessen in mijn agenda aan het noteren en kwam al bij enkele dagen uit waarop ik van 'smorgens tot 'savonds weg ben voor het werk. Maar toch gaan we het proberen, het MOET lukken :-) !!!!!!!

lien
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 714

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik13-8-2012 13:44:16

hey

een vrouw wil er toch altijd super uit zien op haar belangrijkste dag ... ik heb bodystyling gedaan en ik heb goede resultaten gehad. sucses ermee!! trouwens wel opletten dat je trouwjurk niet veel te groot word :-) ik ben ook in tijd moeten stoppen met trainen hoor :-)

nog veel plezier

mona
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2012 13:46:21

Pff, heb het de laatste dagen ook al een paar keer gedacht. Diëten lukt mij ook niet, en echt heel veel kilo's hoef ik ook niet te verliezen, maar je moet dan toch nog maar de fut hebben om telkens te gaan sporten hè. In de zomer zijn er zoveel braderiekes en festivallekes en feestjes waar de hamburgers en pintjes en cocktails zomaar als gebraden kippen in je mond vliegen :-) en dat tikt natuurlijk wel aan op de weegschaal. Heb me deze zomer nog niet echt gewogen, maar voor de zomer zat ik ook al een ietsje boven mijn 'maximumgewicht', wat nog een kilo of vijf boven mijn ideaal gewicht is. Als ik er een kilo of vijf zou afkrijgen zou het ideaal zijn... Gewoon al eens stoppen met thuis bij 't avondeten of bij tv die glaasjes wijn te drinken, of een keertje bier afwisselen met water en het bij een halve zak chips ipv een hele houden... 't Zou al wat helpen. Maar zo moeilijk!! Gisteren wel na lange tijd nog eens gaan joggen op 't gemak. Resultaat: vandaag zo stijf als een hark. Maar allez, we hebben het toch maar weer gedaan. :-)

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik13-8-2012 14:33:16

Ik ben 4 keer gaan lopen met start 2 run en heb het toen opgegeven :-( zielig eh.
Altijd een excuus, te warm, regen, werk, geen tijd, geen babysit... ik vond nogtans dat het al redelijk ging :-)
ik heb eigenlijk maar 1 "goeie" raad en dat is, begin niet te vroeg met regimmen, want dan heb je geen fut meer op het einde... of ik moet mss voor mezelf spreken, maar ik kan de moed niet opbrengen om te dieten, en wil graag 2 kilo kwijt die ik eind juni op vakantie ben bijgekomen en het lukt me niet, ben opt begin van het jaar afgevallen en sta nu terug op men gewicht van toen :-(

Maar veel succes, en volhouden ;-)

Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik13-8-2012 15:34:23

Zo herkenbaar! ik ben sedert twee weken ook terug begonnen met start to run... je leest het al: terug begonnen. Want het is nu waarschijnlijk al de vierde keer dat ik het opnieuw probeer. Zo moeilijk om vol te houden, maar nu wil ik er echt voor gaan! Ik let ook ietsje op mijn voeding, maar mijn ventje wil daar niet volledig in meegaan, wordt em kwaad als ik voorstel om wat minder frisdrank en snoep in huis te halen. Maar als dat in de kast ligt is het zo moeilijk om de verleiding te weerstaan, want ik snoep zelf veel te graag :)
hopelijk houden we het vol hé! succes alvast!
groetjes

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik13-8-2012 15:36:31

Lien, ik zou gewoon zoveel mogelijk lopen (maar altijd een dag tussen laten).
Als er dan eens drie dagen tussen zitten, dan is het zo, maar vanaf dat je terug kan, gaan! Zo is het minder lastig.

Ik zou graag 17 kilo afvallen tegen volgend jaar.
Ik let op mijn voeding, ik tel puntjes (weight watch principe) en snoep niet te veel.
Maar het gewicht blijft constant, pfff... zo frustrerend.
Ik heb ook nog start-2-run gedaan en vind dit een heel goed programma.

Vroeger sportte ik veel (mountainbiken, lopen en fitnessen) en toen bleef ik op mijn goede gewicht. Toen kreeg ik een ontsteking op mijn pezen in mijn billen en aan mijn heupen, waardoor het sporten heel erg verminderde. Vorig jaar ben ik terug beginnen studeren en de kilo's vlogen eraan :-(
Ik heb nu een crosstrainer in huis, maar dat is toch hetzelfde niet hoor.
Buiten lopen kan echt eens deugd doen.

Iedereen zegt dat ik moet volhouden maar dat is soms echt moeilijk als je geen resultaat ziet.

We zullen er samen voor gaan en elkaar stimuleren!!

Kelly
16-8-2013
 Meld misbruik13-8-2012 19:14:02

Zo herkenbaar voor bijna elke vrouw onder ons! Ik ben sinds 14 weken start to run aan het doen in combinatie met op voeding letten... soms wel enkele SNOEPdagen tussen maar op die manier hou ik het wel vol. Tot nu toe 6 kg afgevallen.. nog enkele te gaan. Ik motiveer me door te zeggen: 'je mag pas voor je kleed gaan kijken als je op je gewicht bent' :) haha veel succes!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-8-2012 20:05:39

I know the feeling!! Na 1 maand weight watchers min 3 kg. Doel is in totaal 12 kg (en liefst tegen begin maart). Ik zou ook willen sporten, lopen maar mezelf ertoe aanzetten eindelijk te beginnen, pfff
Beetje per beetje komen we er wel - alle beetjes helpen!!!

sjoeke
15-7-2011
 Meld misbruik13-8-2012 20:08:11

Komaan, volhouden dames !!! Ik startte ook met een start2run 2,5j geleden en liep vorig jaar een marathon ;-)
Ideaal is inderdaad om om de dag te lopen, zo gun je de spieren rust. Loop niet te snel want dan verbrand je geen vetten, traag maar lang lopen is ideaal. Je moet er vooral op letten dat je nog makkelijk kan blijven babbelen... dus een tip om het vol te houden, zoek iemand die mee gaat lopen !

sjoeke
15-7-2011
 Meld misbruik13-8-2012 20:09:44

En nog iets, vergeet niet dat wanneer je loopt, je spieren sterker worden, en dus je gewicht in eerste instantie niet naar beneden gaat... Spieren zijn nl zwaarder dan vet... Maar je gaat er wel strakker uitzien en op termijn afvallen.

Tine
25-9-2012
 Meld misbruik13-8-2012 20:18:32

Inderdaad sjoeke :) ze moeten volhouden! Ik zit nu aan les 15 en om de dag smeekt mijn lichaam om de beweging. Het werkt, het doet deugd en je geraakt er echt van in topconditie. Ik krijg nu al zoveel positieve reacties van mensen die zeggen dat ze aan me zien dat ik aan het sporten ben. En dankzij het joggen kan ik toch nog in het weekend eens lekker gaan eten. Dus mijn raad: beetje opletten met je eten, start to run volgen en zeker durven om eens per week te genieten van lekker eten! Succes aan iedereen. Groetjes

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik14-8-2012 7:01:49

Oké, ik heb al terug wat nieuwe moed gevonden :-)

lien
4-5-2013
 Meld misbruik14-8-2012 11:15:45

ik ben blij dat ik niet de enige ben :-) !!gisterenavond bij de mc donalds gestopt (ah ja khad gelopen dus dat mocht, precies of ge van 12minuten lopen er ne mc donalds afloopt:-)).
Het gaat ons lukken !!!!

Loes
25-5-2013
 Meld misbruik14-8-2012 13:18:54

In het begin gaat start to run niet zo heel veel afdoen hoor. Die 3* 2 minuten lopen gaan het verschil echt niet maken maar als je op termijn voor langere periodes aan één stuk kan lopen dan ga je het verschil zien.

Ik heb zelf start to run gedaan, toen een peesonsteking gekregen en 2 jaar moeten stoppen, ik ga vanaf juni wekelijks naar de fitness om daar te lopen op de loopband (is voor mij minder belastend) en ik kon vrij vlug terug voor een langere tijd aan één stuk lopen (soms zelfs een uur ofzo) dus die start to run twee jaar geleden is toch voor iets goed geweest en ik zie heel veel resultaat, niet in de kilo's maar wel in het feit dat ik veel meer afgetraind ben.

Nog enkele tips: Ik vind trainen met een hartslagmeter veel leuker, omdat je je looptempo kan afstellen op basis van je hartslag op die manier loop je altijd op het tempo dat nodig is om vet te verbranden (dit is dus relatief traag) daarnaast zorgt dat tempo er voor dat je het veel langer volhoudt. Koop ook goede loopschoenen, je wil echt geen peesontsteking of andere blessures krijgen want dan is eigenlijk alles voor niets geweest.

Ah en Sjoeke, ik ben zo ontzettend jaloers op je marathon avontuur! Stiekem droom ik hier ook een beetje van... Misschien ooit :)

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik14-8-2012 20:48:50

Loes,
op welke hartslag loop jij dan?
Ik heb al op verschillende sites verschillende getallen gelezen.
Sommige zeggen dat je op 50-60% van je maximale hartslag moet trainen, andere zeggen dan 70-80%... Ik weet het allemaal niet zo goed.
Met het lopen gaat mijn hartslag toch redelijk snel de hoogte in hoor.

Ik hoop dat ik ook zoveel moed en volhouding zal hebben zoals jullie.

sjoeke
15-7-2011
 Meld misbruik15-8-2012 9:07:42

Joke, hoe lager hoe beter ! Je moet eerst je maximale hartslag kennen, er bestaan verschillende formules die je kan gebruiken. Maar om die exact te kennen moet je een maximale inspanningstest laten doen bij een sportdokter.
Via de berekening weet je het ongeveer : 224 - leeftijd.
Ik ben 36 dus mijn max HS zou dan ongeveer 188 zijn.

Voor gewichtsverlies: 55-65% = HS tussen 103 - 122
Algemeen conditieniveau 65 - 80% = HS tussen 122 - 150
Aërobe zone gezond hart 80 - 90% = HS tussen 150 - 169
Anaërobe zone: uitputting 90 - 100% = HS 169 - 188

Ik loop héél vaak (marathontraining) en als ik rustige lange duurlopen doe dan probeer ik mn hartslag rond de 145 te houden. Ik herinner me dat toen ik begon ik dan ook alleen maar kon lopen / stappen... Maar na verloop van tijd merk je dat je steeds sneller kan lopen aan die ene hartslag.

Loes, na mijn eerste 10km wedstrijd eind 2009 liep ik in 2010 m'n eerste 10miles, en in 2011 m'n eerste marathon (tussendoor nog vele andere wedstrijden). Hopelijk in oktober m'n tweede :-)
De trainingen zijn zwaar, loop bijna 5x per week, met duurlopen van 2,5uur.
Maar het is heerlijk om de finish te halen en het gevoel is onbeschrijfelijk ! Een gezonde verslaving voor mij !

succes !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...