Terug naar overzicht
Gemeentehuis heb ik direct na onze verloving vastgelegd. Dus een jaar voor de trouw, we hebben dan vorige maand onze ondertrouw gedaan. Maar bij sommige gemeente kun je je aangifte pas 6 maand voor de trouw doen en kun je je uur ook niet kiezen. Best even navragen dus. Bij ons konden we het uur wel kiezen...was wel gemakkelijk. Ik zou stress hebben mocht ik niet kunnen kiezen!
wij konden pas vanaf 6 maanden voor onze trouw vastleggen en het uur ni kiezen. Wel ik heb HEEEL lang gewacht (vind ik zelf) en vorige week vastgelegd, en we zijn nog steeds de enige en trouwen dus om 10u30 :-( Ook misschien om dat we op een vrijdag trouwen. Ik zou zeggen, bel een keertje naar het gemeentehuis die gaan je dat meteen kunnen zeggen hoe en wat
Wij hebben ons uur een jaar op voorhand zelf kunnen kiezen, en dan officieel een half jaar op voorhand alles gaan in orde maken, dan moeten ze wel de geboorteaktes nog overal opvragen en na een tijdje kan je terug gaan voor alles te tekenen, als ze gemeente waar je woont alles binnen heeft.
bij ons in brugge hebben wij 6 maand en 2 weken op voorhand de datum gaan vastleggen en morgen (dus na 2 weken) mogen wij terug om het uur vast te leggen.. wij zitten alleen met het probleem dat wij een woensdag willen trouwen en dat moet je blijkbaar speciaal aan de schepen aanvragen, en het zijn toch wel gemeenteraadsverkiezingen zeker... dus voorlopig hebben wij onze datum naar de dag erna verplaatst, en laten we hopen dat de (nieuwe) schepen wat wil meewerken!;-) veel succes alvast met de voorbereidingen!
Hier ook meer dan een jaar de gemeente vastgelegd...maar idd in de grootsteden kan dit soms pas 6 maand op voorhand en heb je geen keuze qua uur...Ik denk dat er daarom ook veel koppels de burgerlijke en de kerkelijke trouw spreiden op 2 dagen ;-) om die stress van die uren te vermijden...Kerk zou ik niet weten, wij trouwen enkel voor de wet ;-)Veel plezier met voorbereiden, je hebt nog heel veel tijd voor alles é!groetjesSandra
wij trouwen pas in aug. 2014 en hebben vorige maand ons datum & uur gaan reserveren op het gemeentehuis. Nu moeten we deze enkel nog 6maand voor onze trouwdatum gaan bevestigen :-)
Ligt je feestzaal al vast? Anders mss eens enkele data uitstippelen en dan zien welke je het lieftste hebt en welke overeenkomen met de data dat je kan trouwen in het gemeentehuis.wij hebben eerst de feestzaal gedaan en dan het gemeentehuis
Wij hebben gemeentehuis en kerk 11 maanden op voorhand vastgelegd. Bij ons was dat geen probleem en we konden het uur ook zelf kiezen.. Is echt handig!
We hebben een mailtje gestuurd naar de gemeente met ons uur.We hebben een bevestiging gekregen en we krijgen een berichtje wanneer we langs moeten gaan. De geboorteaktes konden pas een half jaar op voorhand aangevraagd worden. Als deze er zijn, worden we gecontacteerd.
Kerk heb ik geen ervaring mee, gemeentehuis hangt inderdaad van gemeente tot gemeente af. Maar over het gemeentehuis zou ik me niet al te druk maken, als je een beetje soepel bent wat het uur betreft. Ik denk dat er in de meeste gemeentes altijd wel een plekje vrij zal blijven, want hier kunnen makkelijk meerdere koppels na elkaar trouwen (in de kerk is dat al wat lastiger).