Terug naar overzicht
Hoi Rob, kijk eens op de website van "huis van de mens". (vrijzinnig) http://www.demens.nu/nl/HuisVanDeMens/ Wij trouwen ook niet voor de kerk maar houden toch een ceremonie, helemaal persoonlijk dus. We doen dit in de kapel van onze feestzaal. Iemand van het huis van de mens zal onze dienst leiden. Er worden persoonlijke teksten voorgelezen door familie, door ons, etc... Zij hebben echt heel veel goeie tips gegeven en ze stelden samen met ons de ceremonie samen... Niets dan lof dus :)Groetjes
Beste Rob,Proficiat met de trouwplannen.Als weddingplanner kan ik jullie ook helpen de organisatie van de ceremoniële viering.Naast alle praktische regelingen en de uitwerking van de aankleding van de viering breng ik jullie ook in contact met een voorganger voor deze plechtigheid. http://www.allegebeure.be/index.php/home1/ceremoniele-vieringVriendelijke groeten,Davywww.allegebeure.be
hey hey wij hadden onze ceremonie ook met het huis van de mens. het was echt SUPER! en het was bovendien gratis!ze begeleiden je zowel bij het maken van de viering als in de viering zelf.er zijn verschillende gesprekkeneerst een kennismakingsgesprek. dan leggen ze hun werking zo wat uit, wat mag je verwachten (maar ook niet verwachten), elkaar een beetje voorstellen. je krijgt dan ook een vragenlijst mee naar huis die je afzonderlijk van elkaar moet oplossen (ni makkelijk ;-) )ahv die vragen gaan jullie samen verder op pad op de viering in elkaar te knutselen alles is dus zeer persoonlijk!bij ons was dit zelfs verweven met een naamgevingsfeest (soort van doop) voor ons zoontje. ook was er een herdenkingsmoment voor de overledenmama van mijn man.wij hadden allemaal zelfgeschreven teksten, liedjes die wij zelf gekozen hadden en onze sprekers (getuigen en meters en peters) hadden hun teksten ook allemaal zelf geschreven, maar wij wisten tot op die moment de inhoud hiervan niet wat wel heel leuk en pakkend was!
@Sofie: ik begrijp niet goed hoe deze organisatie dat gratis kan doen, zit er dan geen addertje onder het gras? Want ik heb eens geïnformeerd: bvb. bij rent-a-priest is dit 300 euro, en bij het Moment 500 euro...
die worden gesubsidieerd door de overheid ;-)
heywij gaan de hele ceremonie zelf in elkaar steken. We hebben onze 4 getuigen gevraagd om te leiden wat ze ook supergraag willen doen.Onze bedoeling is om er een onze levensweg als rode draad te gebruiken. We geven eerst zelf een indruk van hoe eerst onze kindertijd is geweest en dan gaat het woord naar mijn zusjes en broertje en Pieter zijn broertje om hun kant vanhet verhaal te vertellen.Dit gaat zo door met vrienden van het middelbaar, unief en na-unief. Daartussen weven we muziek tussen en dan zal het ongeveer rond zijn (we zijn er nog aan aan het werken)groetjes