Nu Online
Momenteel zijn er 326 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorbereidingen pff

13-8-2012 19:05:58
ff mijn hart luchten,Nog 25 dagen! en ik moet nog vanalles doen, openingsdans zoeken, misboekje (teksten heb ik al) moet ze nog maken, menu's maken, ... kleine dingen allemaal, maar ze moeten wel gebeuren!
mijn ventje wil dus gwn met niets helpen, en als ik zeg 'zullen we vandaag eens..' maken wij ruzie want hij heeft daar nooit zin in, ik moet dan maar eens stoppen met dat gezaag altijd (hij heeft nog niet zijn volledige outfit zelfs) en we hebben nog tijd zat zegt hij altijd ... yeah right!

Petra
8-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 654

Lieke
8-9-2012
 Meld misbruik13-8-2012 19:13:05

Hmm... en dan moeten jullie ook nog trouwen?

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik13-8-2012 19:18:22

Blijven ademen, mannen kun je nu eenmaal niet dwingen iets te doen waar ze geen zin in hebben. Op dat gebied erger ik me ook vaak. Stap voor stap je lijstje afwerken en je zult er wel geraken, maar jaag je vooral niet op. Ik doe ook alles alleen en als ik hem iets vraag helpt hij ook niet altijd en daar heb ik me nu bij neergelegd enkel en alleen om die discussies te vermijden. Dus rustig blijven! Maar een lijstje met hetgeen je nog moet doen in volgorde (belangrijkste naar minst belangrijk) en werk ze stap voor stap af. Nu de openingsdans moet je wel samen doen. Ik heb het zo gedaan. Na al mijn suggesties was ik het echt kotsbeu dus heb ik hem gezegd dat hij me voor 20.00u die avond een lijst moest geven met allemaal liedjes, gaf hij die niet dan mocht ik kiezen. Ik ging dan om het half uur kijken of hij al bezig was en ik zei steeds: als je geen lijst geeft kies ik! En toen zei hij, ja dan nemen we jouw liedje maar, die is mooi! Vóila en zo hadden wij onze openingdans :D. Groetjes, Alessia.

Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik13-8-2012 19:57:38

Bruidjes zijn altijd meer bezig met voorbereidingen dan de bruidegommetjes, hier merk ik het ook we hebben nog tijd genoeg voor dit alles, ja oké dat is waar maar wat als er eens iets tussen komt enzo, dat de boel vertraagt, ik hou niet van stress en alles op het laatste moment te regelen... we zijn zo goed als rond met de voorbereidingen.
We hadden ons misboekje ook al verstuurd naar de pastoor, nog steeds na 3weken geen antwoord per mail, telefonisch is hij moeilijk te pakken te krijgen, hij had de mail wel ontvangen, maar dan vind ik wel dat 'm even een feedback kan sturen... maar dat is mijn manier van denken uiteraard.

Probeer aan de leuke dingen te denken en eventueel aan te halen dat met twee alles fijner is dan alleen, mss dat het helpt ;)

Succes.

Petra
8-9-2012
 Meld misbruik13-8-2012 20:20:54

@Lieke: Als jij er maar dat op te zeggen hebt, krijg ik liever geen reactie :-) , ik had dit gepost voor eens te horen hoe het bij de andere bruidjes was, en te weten of ik niet de enige was.

Bedankt voor de reacties, want het is een hele geruststelling dat dat idd gwn ligt aan het 'man-zijn'

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik13-8-2012 20:52:14

Inderdaad Petra. Het is typisch mannelijk. De meisjes zijn er nu eenmaal meer mee bezig. Mijn verloofde verklaart mij soms zot dat ik er zoveel mee bezig ben. Hij vindt enkele dingen wel belangrijk zoals het vervoer, de muziek en het eten tijdens het feest. Over zijn kostuum is hij de laatste tijd ook veel bezig. Maar achter sommige dingen moet ik toch ook achter zitten hoor. Hij vindt ook dat we nog veel tijd hebben. Zoals de fotograaf, ringen, uitnodigingen, misboekjes, bedankjes, bruidsboeket, ... daar denkt hij minder aan en moet er ook altijd zelf over beginnen. Door het forum heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben en heb er mij dus bij neergelegd.

Kop op! Nog eventjes hard doorwerken en dan kan je volop genieten! Nog veel succes met de laatste voorbereidingen!

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik13-8-2012 21:06:31

hallo,

hier net hetzelfde , weinig intresse voor de voorbereiding van onze dag door de bruidegom... ergens vind ik dat wel jammer, maar door hier te lezen dat het overal zo is vind ik het al minder erg!!

suc6 nog allemaal

Petra
8-9-2012
 Meld misbruik13-8-2012 21:07:48

Dankje Silke Ik zal heel blij zijn als ik alles klaar heb, ga echt proberen tg volgende week alles rond te maken

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik14-8-2012 7:15:58

Hoi,
hier is dit ook zo hoor. Ik doe het meeste voorbereidingswerk, maar ik doe dat ook zo graag! Ik hou hem op de hoogte en hij luistert dan naar me. Als ik met de laptop in de zetel zit en hij kijkt naar tv dan vraagt hij al lachend "zit je weer op het trouwforum ja?". Ik beslis niets alleen, maar ik doe het vele zoekwerk. Ik weet dat hij het heel erg druk heeft op zijn werk en dat hij thuis wat ontspanning nodig heeft. Hij helpt mee te denken naar oplossingen, maar ik zoek het dan op op internet.
In het begin dacht ik ook: ik moet hier alles zelf opzoeken. Ik denk dat vele mannen denken "dat is een vrouwenwerkje". Maar ik denk dat wij, vrouwen, daar gewoon meer zin in hebben en beter in zijn :-)

Ann-Sophie
31-8-2012
 Meld misbruik14-8-2012 10:53:55

@Petra: vooral geen stress krijgen. Bij mij nog 16 dagen op de teller en moet nog misboekjes drukken en zelf maken (teksten zijn al in orde), menukaarten drukken, lezers vinden voor in de kerk, gastenboek afwerken,...
Doe het meeste ook zelf aangezien we aan het bouwen zijn en mijn vriend al de telefoons,... voor de trouw doet.

Het komt wel goed, ligt idd ook echt aan het feit dat mannen zich daar minder interesseren.
Werk gewoon één voor één af en je geraakt er wel!

Nog veel succes!

Petra
8-9-2012
 Meld misbruik14-8-2012 12:36:36

o, anne sophie, ben blij dat ik niet de enige ben die nog zo enkele weken voordien nog de misboekjes enzo moet doen het komt allemaal goed

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...