Terug naar overzicht
Bij mij stond het meteen vast om voor de kerk te trouwen. Ik vind het een belangrijk symbool, omdat ik geloof en ik ook pas het gevoel ga hebben écht getrouwd te zijn als ik het voor de kerk kan doen.
Wij trouwen in de kerk omdat we allebei wel wat gelovig zijn en hebben allebei ook onze Communie gedaan. Wij gaan buiten een begrafenis of een huwelijk nooit naar de kerk. Dat wilt niet zeggen dat wij niet geloven. We vinden dat de kerk er bij hoort als je trouwt en vind dat gewoon specialer dan enkel in het gemeentehuis. Ik vind zoals Saar dat het een belangrijk symbool is en dat ik ook niet echt het gevoel zou hebben dat ik niet getrouwd ben als ik niet voor de kerk trouw..
Ik volg volledig. We zijn al voor de wet getrouwd (toegegeven, het wa sdaar ook rap gebakken zonder persoonlijke inbreng) maar voor osn wordt het pas echt na de huwelijksviering.
Wij huwen voor de kerk (ik geloof wel in God, op de moderne manier ) maar niet IN de kerk.Wij hebben een diaken die op locatie komt om de viering te doen..Ik wou dit omdat wij waarschijnlijk niet veel volk in de kerk zouden zien en ik toch graag heb dat de dierbaren erbij zijn x x x
Mijn vriend en ik zijn allebei gelovig, en het was dan ook vanzelfsprekend dat wij voor de Kerk gingen trouwen:)Als je niet op een of andere manier gelovig bent, vind ik het echt vreemd om in een kerk te trouwen, ook al doen veel mensen dat.Trouwen in de kerk, daarbij bevestig je de onvoorwaardelijkheid van je trouw aan elkaar, terwijl in de gemeente kan dat op elk moment weer ontbonden worden, dat vind ik zo mooi aan een kerkelijk huwelijk.Je belooft iets dat je eigenlijk niet kan voorspellen, je weet niet of je de kracht zal hebben om het vol te houden in moeilijke tijden, en dan geloof ik dat God ons daarbij zal helpen. Voilà, daarom trouw ik voor de Kerk :)