Terug naar overzicht
In de kerk had ik een bolero aan. Mijn mama zei dat je niet met blote schouders in de kerk mag. Ik denk wel dat dat vroeger zo was maar uiteindelijk beslis je toch zelf als je iets aandoet of niet. kheb ook al bruidjes gezien die geen bolero ofzo aanhadden in de kerk. maar ik zou het misschien toch best eens vragen aan de pastoor.veel succesSerena
Heyhey,Ik denk dat dit inderdaad iets van vroeger is, onze pastoor heeft er allesinds niets van gezegd en heb ook al heel wat bruidjes gezien met blote schouders :-). Toch heb ik zelf wel een stola voorzien, al is het alleen maar al omdat het toch steeds redelijk koud is in zo'n kerk :-).Groetjes!Evelien
Pfwie, ik zat met een ferme décolleté in de kerk en daar heeft de pastoor toch niets van gezegd hoor. Eens breed gegrijnsd toen hij een kus van mij kreeg bij de begroeting buiten, en dat was het. Als je je er zelf ongemakkelijk bij voelt, dan zou ik het eventueel wat meer afdekken, maar anders...
Ik hoop dat de onze er niets op tegen heeft want heb daar nooit aan gedacht en nu een beetje laat om nog een stola te voorzien... maar goed ik heb geen grote boezem dus zeker geen diep decolté...(misschien jammer voor hem ;-) )
Toen ik jaren geleden met school naar Rome ging, moesten we onze schouders bedekken als we een kerk binnen gingen, uit respect voor de kerk en het geloof. Ik denk nu wel dat niet iedere pastoor hier even moeilijk over doet. Sommige zullen het geen enkel probleem vinden.