TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Alessia
7-9-2012
|
15-8-2012 21:26:51
Maar moeten de mensen dan niet eerst eten en dan de openingdans? Je kunt dan doen: receptie, frietjes, openingdans, muziek... Of heb ik het verkeerd begrepen?
|
|
Petra
8-9-2012
|
15-8-2012 21:30:41
Ik zou ook gewoon receptie doen met eventueel muziek, dan vanaf bepaald uur de frietjes,ik zou wel uitgebreid aperitieven en veel hapjes bereiden, en dan iets later de frietjes laten komen, ook niet te laat natuurlijk en als iedereen zijn frietjes op zijn, openingsdans en dansen maar eventueel kan je nog iets voorzien voor 'middernachtsnack' of dessert, wat cake ofzo, kost niet veel en lekker
|
|
nancy
14-9-2012
|
15-8-2012 21:31:11
Hoi Sandra,
Wij geven ook meer een fuif met frietkraam. Wij hebben wel geen receptie met aparte gasten. Ons feest start om half 8 en rond kwart voor 8-8u geven wij een kleine welkoms-speech en vertellen we ineens dat de frietkraam open is. Rond half 10 laten we de taart komen met dessertenbuffet. Ik had dan graag rond half 11 de openingsdans gedaan en het feest laten losbarsten
Onze DJ speelt al wel een rustig muziekje vanaf half 8...
Groetjes Nancy
|
|
sandra
2-11-2012
|
15-8-2012 21:31:40
Ja maar tegen dat (ongeveer 190 personen) allemaal hun frieten hebben gekregen is het al heel laat (denk ik dan)
|
|
Petra
8-9-2012
|
15-8-2012 21:35:34
je kan ook vroeger doen en zeggen 'wie al zin heeft' er zullen zijn die nog wat zullen wachten als ze zien dat er al veel volk staat aan dat kraam
|
|
Silke
4-5-2013
|
15-8-2012 21:43:38
Ik weet niet om hoe laat je wilt starten natuurlijk. Als je toch een receptie geeft, zou ik dat ook wat langer laten duren, een half uur is heel snel om. ;) En daarna zeggen dat er een frietkraam staat en dat als ze zin hebben dat ze er mogen gaan halen en dan kan je het een beetje in het oog houden wanneer het volk aan het kraam begint te minderen hé maar pak rond een uur of 23u dan zal iedereen wel al gegeten hebben hé en dan uw openingsdans doen en verder feesten.. :) Voor de openingsdans kan je ook al muziek laten afspelen hé, dan komt iedereen al wat in de sfeer. :)
|
|
nancy
14-9-2012
|
15-8-2012 21:48:36
Wij gaan zelf ook dikwijls frieten bakken op feestjes en als je met 2 man personeel kan staan bakken heeft iedereen op 1 uur tijd gegeten hoor. Op de meeste feestjes is de prijs per persoon berekend om 2,5 uur tot 3 uurs te blijven staan met de frietkraam. Wij zitten ook met 150 personen.
Omdat we zelf de frietkraam hebben laten we deze om 12u30 nog wel eens terug opengaan...
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
|
|
debora
18-7-2014
|
16-8-2012 0:24:37
Awel, wij hebben een zaal gevonden waar er bij het binnenkomen tapas op tafel staan, dan komt de openingsdans, gevolgd door een grote dessertenbuffet en tegen middernacht komen er frietjes met mayo
|
|
ilse
7-8-2010
|
16-8-2012 8:37:14
wij hadden ook een trouwfuif maar zonder echt eten... fuif begon om half 10... de mensen ontvangen, aperitiefke gedronken en wat gebabbeld (op de tafels stonden groentjes met dipsaus)... om half 11 openingsdans rond middernacht belegde broodjes voor mensen die honger hadden
|
|
Jacky
|
16-8-2012 16:53:08
Ik werk samen met een iemand die onder andere verhuur doet van een frituur. Hij werkt met nog 2 andere personen zodat iedereen vlot bediend kan worden. Normaal staat hij daar 2u maar meestal doet hij er altijd een urrtje bij, zolang ze frieten/snacks komen halen blijft hij staan. Wel is het zo dat zolang de frituur daar staat er weinig gedanst zal worden, mensen lopen heen en weer achter frieten, gaan aan tafel zitten om hun frieten op te eten, bij mooi weer blijven ze buiten hangen, dus het feest komt pas echt op gang als de frituur vertrokken is
Wat ik zou doen is eerst een receptie van 30 minuten of 1u. (muziek niet te luid) Als het frietkraam klaar is dan door de DJ laten afroepen dat iedereen frieten mag afhalen en intussen de muziek al wat harder zetten en het publiek wat opwarmen met meezingers (friet met mayonaise, het zwien, ik hou van u, ga met me mee van bart van de bossche enz...) en als je ziet dat iedereen terug plaats neemt dan zou ik het feest beginnen.
|
|
Sanne
9-7-2011
|
19-8-2012 15:32:58
Ik zou doen wat je zelf graag wil...
Een fuif begint meestal wat later. Ik zou dan zelf op voorhand al wat eten (als ik er uitgenodigd ben), dus de mensen eerst eten aanbieden hoeft niet. Receptie hoeft ook niet perse, vind ik. Bij de enige trouwfuif waar ik al geweest ben, stond de muziek vanaf het begin aan. Na een tijdje, toen de fuif dus eigenlijk al bezig was, kwam de openingsdans. Eventueel kan je aan de DJ vragen om de muziek in het begin iets stiller te laten staan, zodat de mensen nog wat kunnen praten. Behalve als je graag wil dat ze echt vanaf de start al op de dansvloer gaan staan natuurlijk...
|
|
Evy
2-8-2013
|
1-9-2012 11:32:49
Dag Debora,
Waar hebben jullie die zaal gevonden? En wat is het budget ongeveer? Dat concept spreekt ons ook wel enorm aan!
Groetjes
|
|
debora
18-7-2014
|
1-9-2012 11:56:24
Awel,
Zaal den Eyck in Kasterlee, superlocatie, mooie tuin ook. Zijn nog steeds rond aan het horen, maar das tot nu toe den beste, zowel qua prijs als wat je krijgt.
Das 42euro per persoon (tot 04u00) en dan nog is 600euro van hune dj. Dj is iets duurder, maar de andere zalen kunnen aan zo een bedrag nie komen per persoon.
Dus dan zouden we voor minder dan 6 000euro ons feest hebben (zijn met 120personen)
Groetjes
|
|
Tatiana
3-9-2011
|
7-10-2012 17:24:07
Beste
Proficiat allereest met jullie verloving.
Ik heb via het forum doorgekregen dat jullie een frietkraam erbij nemen. Hebben jullie al een frietwagen?
Wij kunnen jou en je gasten voorzien van verse heerlijke frietjes met een x-aantal soorten snacks.
Kan je me mss jouw gsm nr of tel. nr doorgeven zodat ik met je contact kan opnemen ivm de verzorging van het eten op jullie huwelijk?
Alvast bedankt!
Met smakelijke groeten 't Hamburgertje
www.hamburgertje.be hamburgertje@live.be 0477/60 92 27
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|