Terug naar overzicht
Dag Natalie,Wij zijn 6 maanden op voorhand onze datum en uur gaan reserveren omdat ze ons gezegd hadden dat dit niet eerder kon. Toen waren er inderdaad al heel wat uren bezet. Wij wilden oorspronkelijk om 12u00 trouwen maar dat ging niet meer. Het werd dus half één. Wij zijn gewoon aangesloten bij de rest.Achteraf heb ik via dit forum wel gehoord dat je blijkbaar al vanaf 6 maand en 2 weken op voorhand je uur kan vastleggen. Misschien vandaar dat we nog weinig keuze hadden. Al bij al kwam het ons toegekend uur ideaal uit.Wat de broodjesmaaltijd in het Klein Tafel Rond betreft, dit was niet in een apart zaaltje want dat hebben ze niet, maar we hadden wel zo goed als de hele zaal binnen voor ons. We waren met zo'n 25 à 27 man en ze hadden één lange tafel gedekt (met tafelpapier en borden en al). Van zodra wij binnenkwamen en ons aan tafel gezet hadden, begonnen ze met mandjes met pistolets en het beleg op tafel te zetten. Dit beleg bestond uit américain, kip curry, kaas, hesp en salami. In totaal hebben wij 206 euro betaald (= broodjesmaaltijd + drank). Wij hadden 65 broodjes voorzien. Voor deze broodjes én het beleg was het 150 euro. Niet overdreven vonden wij. Hoewel zij dit blijkbaar daarvoor nog nooit gedaan hadden is alles perfect gelopen. De bediening ging zeer vlot (hadden trouwens maar een goede 3 kwartier) hoewel het terras toch ook goed gevuld was. Er is wel één minpuntje maar dat geldt voor alle cafés op de Grote Markt: je kan geen tafels op het terras reserveren.Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geholpen. Zodadelijk gaan wij inpakken voor onze safari- en strandvakantie. Nog veel plezier met de voorbereidingen van jullie huwelijk en misschien kom ik binnenkort nog wel eens op dit forum kijken om andere bruidjes te helpen (dit forum was echt wel een verslaving geworden!)Heidi09-09-06
Ik ben onlangs bij de burgerlijke stand gaan vragen wanneer je het burgerlijk huwelijk kan gaan vastleggen en dat is idd 6 maanden en 2 weken op voorhand. Als je op dat moment een uittreksel uit jullie beider geboorteregister hebt, kan je onmiddellijk een datum kiezen. Het stad Leuven kan ook voor jou de uittreksels aanvragen, maar dan kan de datum en uur van het huwelijk maar vastgelegd worden bij ontvangst van beide uittreksels.Groetjes.