TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
jkjkd
20-7-2013
|
21-8-2012 20:58:36
ken het probleem.
|
|
Petra
8-9-2012
|
21-8-2012 20:59:40
Ik zou hem erbij vragen , als het serieus is tenminste...
|
|
Alessia
7-9-2012
|
21-8-2012 21:03:27
Moeilijk om een menig te geven. Het enige wat ik kan zeggen is dat je je zeker niet verplicht moet voelen om hem wèl uit te nodigen. Wij nodigen ook iemand niet uit (vriend van een dichte familielid) om een bepaalde reden. Dat is onze keuze en daar heeft niemand iets op te zeggen. Ik zou dus echt wel nog eens vragen aan je vriend wat hij van deze situatie denkt. Het is tenslotte ook zijn trouw en het is nu eenmaal een moeilijke beslissing om alleen te nemen. Succes alleszins! Groetjes, Alessia.
|
|
sophie
14-7-2012
|
21-8-2012 21:48:46
Hey Sara,
Dat had ik dus ook maar dan met de jongste broer. Ook net een vriendinnetje. Zijn eerste dat hij mee naar huis bracht. Het kind nog nooit gezien maar voor de minste miserie haar toch maar laten meekomen. Prompt werd er door mijn ouders in mijn plaats dan mpaar beslist dat zij mee aan de eretafel moest want mijn broer is mijn getuige. Hij zat daar dus met twee meisjes. We hadden een gezamelijke vriendin die mee als zijn partner ging in de suite; Dat kon ik niet maken tegenover da meisje want zij had haar kleren en zo al en keek daar zo naar uit. En achteraf gezien al een geluk dat de vriendin en niet het liefje in de suite zat want ze is terug naar haar ex gegaan. Resultaat: ik kan de foto's van het avondfeest niet meer gebruiken van mijn broer want overal staat zij op. Als je buikgevoel nee zegt hou je daar dan aan, ongeacht wat een ander denkt of zegt en als dat schoonmama niet kan begrijpen is dat heel erg jammer. Het is jullie dag en ik ben er zeker van dat jullie al jullie foto's willen gebruiken he. Dus nee ik vind je zeker geen bitch!
Groetjes Sophie
|
|
Bea
6-7-2013
|
21-8-2012 21:56:15
Gaat het spanning geven met zijn vader of andere familieleden? Zo ja zou ik het niet doen anders wel. Maar het veiligste vind ik toch dat je aanstaande beslist. Hij kent zijn moeder het beste en kan inschatten wat een neen voor gevolgen gaat hebben (je moet er nog mee verder hé...). Als zoon moet hij dat eigenlijk oplossen...Jij moet je geen zorgen maken over wat anderen van haar denken.
|
|
Katia
22-6-2013
|
21-8-2012 21:59:59
Ik heb een gelijkaardig probleem, maar niet zo complex als die van jou... schoonmama wil dat ik de kinderen van haar huidige vriend uitnodig.... ik heb ze wel al gezien, want ze maakt er een punt van om "samen kerst te vieren" "zodat we elkaar leren kennen, als broer en zus"...
Nu wij zijn al 4 jaar van huis, haar vriend kent ze nu al 2-3 jaar ofzo... dus ik heb nooit met hen samen geleefd (noch met de nieuwe vriend) - dus "historiek" gezien hebben we niets gemeen. En ik vind het ook niet nodig om die "mensen" te leren kennen - zeker niet onder het motto 'broer en zus', want dat zijn ze niet! En bovendien vind ik ze absoluut geen leuke personen... Ze zijn ook 10 jaar ouder dan ons, hebben ook al kinderen.. nogmaals, we hebben niets gemeen, buiten mijn schoonmoeder zelf dan... maar zij ziet het anders "wij zijn allen haar kinderen"....
Mijn schoonbroer moest ze ook uitnodigen op hun trouw, en één van die kinderen heeft zich - naar mijn smaak - zeer boertig gedragen (mee willen op de ere fotos, op de groepsfoto doet die konijnenoren aan de bruid.... en zo meer, VRESELIJK!). Ik wil ze er ECHT NIET bij...
Bang afwachten of ik mijn mening kan doordringen....
Bij jou is het des te gevoeliger, het is de vriend van één van jullie ouders... die kan je ergens moeilijk uitsluiten... maar anderzijds kent ze hem nog maar amper, en jouw trouwfeest lijkt me niet de plaats om voorstellingen aan de familie te maken... Misschien zou ze dat op voorhand moeten doen? Klinkt misschien egoistisch en onrealistisch van me - but it's your day!! Niet even het avondfeest van uw schoonma, toch?
Maar zowieso, dit moet je zelf uitmaken - misschien een open gesprek met haar zou helpen??
STERKTE
|
|
Bea
6-7-2013
|
21-8-2012 22:09:01
@ Sophie. Ik kan begrijpen dat je dat nu vervelend vindt met je broer maar het omgekeerde kan ook. Ik mocht van mijn toekomstige schoonmoeder niet komen naar het huwelijk van mijn vriend zijn broer om dezelfde reden nl. ging het blijven duren. Ik kende zijn broer wel ook goed en was 3 maanden samen en het was mijn verjaardag. Ik was echt wel gekwetst en zie 23 jaar later ben ik er nog! Dat wordt nog geregeld opgerakeld en ik ben zeker dat ze daar al lang spijt van heeft...Je kan beter wat te gastvrij zijn dan omgekeerd.
|
|
Silke
4-5-2013
|
21-8-2012 22:52:19
Pff moeilijke situatie.. Over mijn schoonouders kan ik niet klagen, de ouders van mijn verloofde zijn nog samen maar ik herken de situatie wel. Ik begrijp je volledig. Mijn broer zijn schoonmama heeft ook regelmatig een nieuwe vriend en in het begin trokken we het ons niet aan dat ze haar vriend meenam enzo maar we moeten steeds een nieuwe vriend van haar leren kennen en wij beginnen dat echt serieus moe te worden. Dit is nu al de 5de partner van haar dat ik moet leren kennen en in het begin zeiden we dat we liever hadden dat hij niet mee kwam enzo, maar op den duur neemt ze hem toch mee ergens op een plaats waar wij moeilijk over kunnen beslissen. Wij leggen er ons bij neer dat er waarschijnlijk iemand extra zal bijlopen bij haar. Of het dezelfde partner zal zijn waar ze nu mee is, is nog een groot vraagteken. Het is haar keuze en haar leven en we maken er ons niet druk meer in. Maar ik zal er zeker zelf mijn tijd niet insteken om er tegen te praten ofzo. Van mij hoeft hij geen vriendelijk woord te verwachten. En aan de eretafel zal hij allesinds niet zitten.. :)
|
|
Sofie
|
22-8-2012 9:05:58
Ik zou hem voor de lieve vrede uitnodigen, maar je verloofde de boodschap laten overbrengen (met een hint dat als jullie dan de moeite nemen om ja te zeggen op haar vraag, ze er dan ook voor kan zorgen dat ze de relatie "in ere houdt" tot de trouw en jullie niet nog iemand extra erbij nemen die uiteindelijk niet zou komen). Hij trouwt per slot van rekening ook, en het is zijn moeder. Verder zou ik proberen het te relativeren en er niet te veel van te verwachten.
Wat de foto's betreft: gewoon aan de fotograaf zeggen dat hij niet op alle foto's bij op moet staan. Heb ik met de nieuwe vriend van mijn schoonzus ook gedaan. Blijft het goed gaan: des te beter. Maar als het fout loopt, kan je ten minste nog een deel van de foto's blijven gebruiken...
Succes!
|
|
Sophie
15-9-2012
|
22-8-2012 15:47:45
Sara, het is je verloofde zijn moeder, hij kan het toch niet maken tegenover jou om hierover geen standpunt in te nemen... Het komt aan jullie samen toe hierover te beslissen, maar het is niet correct tegenover jou dat hij je hierin alleen laat staan, het is ZIJN moeder...
Voor de rest, los van alles, denk aan de relatie tussen jou/jullie en je schoonmoeder en vraag je af - als dat risico zou bestaan - of je tot in de eeuwigheid wilt horen: ja maar toen jullie trouwden, mocht ik mijne vriend niet meebrengen hè! Zo lang je je man hebt, heb je wellicht ook je schoonmoeder...
Courage meid!
|
|
Linda
25-5-2013
|
22-8-2012 21:55:43
Ik zou willen dat iedereen zich amuseert op mijn trouwfeest, dus als daar de nieuwe partner van iemand bij hoort, dan is dat maar zo. Wat er over gezegd wordt mbt de foto's kan ik weer wel begrijpen, maar als hij enkel voor het dansfeest komt, lijkt me dat niet direct een probleem.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|