Nu Online
Momenteel zijn er 731 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

21-8-2012 21:50:56
Hallo bruidjes,
Ik vroeg me toch wat af. Is het niet sowieso goedkoper om een reis te boeken bij Jetair of Neckermann dan bij een ander reisbureau. Ale kbedoel een meer onbekend reisbureau (dus nt Thomas Cook, Sunweb, .....)

Volgens mij komen die offertes toch steeds duurder uit?

Debbie
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1599

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-8-2012 22:05:05

Heyhey,

Dit valt te zien :-). Thomas Cook is zowat de duurste van alle "gekende" reismaatschappijen, buiten Pegase en VIP Selection natuurlijk, maar Sunweb, Sunjets, Corendon en anderen zijn dan weer goedkoper dan Jetair en Neckermann. Indien je toch voor Jetair of Neckermann kiest, kijk dan eerst zeker eens op de .nl site, dikwijls is dit veel goedkoper voor identiek hetzelfde aagezien de vakantieperiodes in Nederland anders vallen dan in België :-).

Groetjes!

Evelien

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-8-2012 22:07:25

Wij gaan ook sowieso bij Neckermann (Thomas Cook en Pegase zijn van dezelfde groep) of Sunjets (Jetair is van dezelfde groep) boeken, zoals alle vakanties...
Wij zijn content van hun service en kennen het systeem :-)
Alleen gaan we nu een mooier en specialer hotel kiezen.
Ik ben ook van mening dat die grotere touroperators 'het meer gewoon zijn' en sneller en beter kunnen handelen in geval van nood, dan een klein onafhankelijk reisbureau.

Tip :
Bij Pegase heb je wel meer luxueuze hotels, maar vaak ook dezelfde als bij Neckermann zelf. Maar bij Neckermann betaal je vb 800€ pp en bij Pegase 100€ pp voor helemaal hetzelfde. Wij hebben zo ooit koppel tegen gekomen op de vlieger die hetzelfde hotel, formule, service, kamertype enz als wij hadden, maar zij waren via Pegase en betaalden bij 400€ meer dan wij bij Neckermann !
Als je dus een hotel ziet naar je zin, kijk dan eerst of het bij Neckermann/Sinjets niet goedkoper is dan bij hun duurdere broertjes :-)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik21-8-2012 22:11:46

Wij hebben geboekt via Sunjets.be... Dezelfde vakantie zou ons bij Neckermann bijna 600€ meer kosten! De keuze was snel gemaakt :)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-8-2012 22:17:26

Idd, je moet gewoon alle reisoperatoren vergelijken.
Kijk ook naar vluchturen/dagen. In het weekend heb je al snel extra opleg...

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik21-8-2012 22:20:09

idd Neckermann en Thomas Cook hebben overlappingen qua hotels - je hebt exact hetzelfde hotel, dezelfde vlieger, dezelfde reisgids ter plaatse... best eens dubbelchecken.

Met pegase heb je normaal wel VIP-voordelen. Zo heb je zowieso premium service op het vliegtuig (plaatsen vooraan, beter eten en glaasje bubbels aan boord, verder ook gratis drank gedurende de vlucht, aparte check-in, extra bagage...) maar dat kan je ook mits betaling nemen bij Neckermann en TC tegen zo'n 30 pp per vlucht. Een leuk extraatje om je meteen een VIP te voelen ;-)

Debbie
4-5-2013
 Meld misbruik21-8-2012 22:21:34

Ja maar jammer dat je nu nog geen reizen kan bekijken voor in mei :(! Gaat enkel tot maart of soms april. Maar merci voor de info! Xx

lien
4-5-2013
 Meld misbruik21-8-2012 22:47:27

ik heb ook nog een vraagje. Vaak krijg je honeymoon voorwaarden in een bepaald hotel. en ik ben eens in een reisbureau gaan vragen hoe lang je dit mag opnemen, en die vrouw zei: tot 6 maanden na de trouw. Maar nu vroeg ik mij af, als je online boekt (bv sunjets, arkefly) krijg je dan ook zo'n speciale voorwaarde? en hoe zit het dan met het bewijs dat je max 6 maanden geleden getrouwd bent ??

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik21-8-2012 22:50:12

@Lien, goeie vraag. Ik zei overlaatst nog tegen mij vriend dat je dan gewoon altijd kunt zeggen dat je een Honeymoonkoppel bent... Ik heb geen idee of ze het gaan controleren, wij moesten gewoon aanvinken: reden van reis en dan hebben we Honeymoon gekozen... :)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik21-8-2012 23:14:52

Meestal vraagt het hotel een bewijs (al is het maar een kopie). Kan je altijd wel wat mee sjoemelen, best even rondvragen ;-).

Maar ik heb ook al zitten denken dat ik onze reis misschien eerder zou baseren op de voorwaarden die wij krijgen van het hotel, dan voor de locatie zelf. Die super extra kortingen (bvb bruid verblijft gratis) zijn enkel DAN geldig... ik zou het spijtig vinden om hier naast te grijpen

Marisa
1-9-2012
 Meld misbruik22-8-2012 8:13:29

Wij hebben geboekt bij Jetair en die hebben ons verteld dat we een kopie van onze huwelijksakte moeten meenemen. Als ik me niet vergis is deze akte in het Nederlands, waardoor ik me afvraag wie dit eigenlijk kan lezen in Jamaica of Thailand of eender welk land buiten Nederland en hoe ze dit dan eigenlijk controleren :)

Els
16-6-2012
 Meld misbruik22-8-2012 8:39:53

Wij hadden ook geboekt bij Jetair (VIP Selection) en wij moesten idd ook een kopie van onze huwelijksakte meenemen en naar hen opsturen. Voor ginder ter plaatse snap ik idd ook niet waarom omdat ze die (in de meeste gevallen) niet kunnen lezen, maar ik vermoed dat Jetair zelf wel een controle doet bij boeking.

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik22-8-2012 10:18:57

De meeste hotels vragen inderdaad meestal een kopie van de huwelijksakte als bewijs. Wij hadden ook ons trouwboekje mee.
Boeken via Nederland kan ik echt wel aanraden, dit is pakken goedkoper.

Julie
30-3-2013
 Meld misbruik27-8-2012 17:08:05

Wij hebben net geboekt via holland international. ( jetair nederland) en onze reis naar mexico is ongeveer de helft goedkoper dan in belgie. Wij gaan natuurlijk wel in de paasvakantie.. . Volgens het reisbureau moesten wij geen kopie meenemen. en was het voldende als het reisbureau meld dat het om een huwelijksreis gaat.

Veel succes en je huwelijksreis vast leggen = ik vond het op het kleed na het zaligste om te doen!!!!!! :)

Saskia
23-6-2012
 Meld misbruik2-10-2012 21:05:43

Hey!

We zijn naar Mexico geweest en hebben ook via Neckermann Nederland geboekt.
Dat was voor ons in totaal 1800 euro goedkoper dan boeken via België (met vertrek vanuit Amterdam). Wanneer we uit Brussel wouden vertrekken, was dit nog steeds 1400 euro goedkoper dan te boeken via België.

Neckermann België zat dan toch nog een 200 euro per persoon goedkoper dan bijvoorbeeld Jetair...

Met sunjets hebben we niet vergeleken.

Veel plezier ermee! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums