Nu Online
Momenteel zijn er 665 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf avondfeest organiseren

22-8-2012 7:52:56
Hey iedereen,

Op 18/05/2013 is het onze grote dag en zijn dan ook volop bezig om een scenario uit te werken. We willen het vrij budgetvriendelijk houden, maar waar we vooral zelf heel veel plezier aan willen beleven.
Ons idee was om zelf voor het avondeten te zorgen, zoals bv koud en dessertenbuffet.
Heeft hier iemand ervaring mee? Is dit praktisch haalbaar?
Lieve groetjes,
Natje

Nathalie
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 2348

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-8-2012 8:56:26

eerlijk gezegd zou ik dit zelf niet doen! je moet die dag al zooooo veel in't oog houden dat ik daar zelf nooooit mee zou beginnen .

wij hadden de lunch voor de suite hier thuis (20 personen) en da was al stress tot en met, zou ik zelf ook nooit meer doen! ons vake had voor de groentjes en het stockbrood gezorgd, maar heel mijn huis moest aan kant zijn, de partytent moest gezet worden, genoeg bestek, glazen, borden,;... t is echt veeel meer dan je denkt!

bovendien komt dit vaak veel duurder uit!
wij hebben onze babyborrel voor ons zoontje zelf gedaan in oktober (gewoon pistolekes, klein dessertenbuffet en frisdrank) in de parochiezaal maw tafels moesten zelf gezet en aangekleed, personeel moest voorzien, nadien heel den opkuis...

ik was meer geld kwijt dan da k het had laten doen in onze feestzaal en nu had ik al t werk er nog bij ook nog!

nathalie van welke regio ben jij, ons trouwfeest was ook low-budget mss kan ik u wel helpen ;-)

Nathalie
18-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 8:59:14

Hey Sofie,

Wij zijn van Kruibeke, feestzaal is in Melsele.
het is echt moeilijk om te kiezen wat het beste is om te doen, langs ene kant willen we meer dan alleen maar een fuif geven, langs andere kant als je die prijzen van traiteurs ziet, loopt dat ook allemaal op.

en alle hulp is welkom :-)

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-8-2012 9:10:20

das wa uit de richting ;-)

wij hadden t volgende gedaan:
maak uwe gastenlijst en zie dan desnoods wie je kan schrappen (hebben wij ook gedaan, zelfs bij de familie (mensen die wij nooit zagen... geen contact mee hadden)
en dan kwamen we aan 230 personen maw ne hele boterham!

daarom hebben wij besloten om enkel me de ouders, grootouders en getuigen 's middags en 's avonds te eten (middag hadden wij koude groentjes met kaas, hesp, pasta,... en stokbrood, s avonds lam of kip) ' avonds was iedereen uitgenodigd voor een heel uitgebreid dessertenbuffet en om half 12 hadden wij nog frietjes voorzien.

kijken en vergelijken is echt de boodschap!
voor t dessert (meer dan 10 verschillende desserten (hartig en zoet) incl bruidstaart en ijskar: +/- 12 euro pp
frietjes 1,30 euro pp
drank voor laatkomers (zonder wijn) +/- 12 euro pp

==> als je daar personeel voor moet huren heel de nacht, tafellinnen of dik tafelpapier moet gaan voor halen, een zaal moet gaan voor huren, uwe poets, zelf alles klaarzetten en den ochtend nadien opruimen + al den extra stress

nee dank u

bovendien komen er ook een heel deel van de uitgenodigde mensen niet, bij ons waren dat er heel veel gezien het bouwverlof en schoolvakantie was!

eef
3-8-2012
 Meld misbruik22-8-2012 9:31:03

Ik zou hier ook niet aan beginnen! Ik denk dat je de dag van de trouw dan niet genoeg gaat kunnen genieten! Wij hadden een zaaltje hier in de buurt! Receptie met warme en koude hapjes + aperitief was 5€/pers en dan het avondfeest met koud buffet(zowel vis als vlees) + dessertbuffet kwam op 26,5€ /pers. De drank hebben we dan nog appart moeten betalen.
Ik zou zeggen: vraag rond misschien vind je wel iemand die dit voor en na zijn uren bijdoet, deze mensen zijn meestal ook goedkoper dan een echte traiteur!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik22-8-2012 9:38:54

Hey Nathalie,

veel hangt af van hoe groot jullie groep is.
Wij willen het ook budgetvriendelijk houden, en daarom hebben we onze dagplanning volledig anders dan "traditioneel" gedaan.
+/- 11u: wettelijke trouw
12-16u: uitgebreide maaltijd met de suite (waarschijnlijk in een goed restaurant, dus niet echt een feestzaal)
16-18u: fotoshoot
18u30-...: waarschijnlijk eerst ceremonie en dan hapjesfeest (wat dat exact gaat worden, moeten we nog bezien, maar dus zeker geen volledige maaltijd).
De suite is 26 man, voor 's avonds zijn er in totaal (dus incl. suite) 90 personen uitgenodigd.
Ons budget is € 6000, maar daar moet àlles inzitten. Kledij, foto's, middageten, avondfeest, versiering, vervoer,...
Dus ik ben nu ook volop bezig om rond te bellen, offertes vragen, vergelijken,...

Mijn broer is onlangs getrouwd, en de receptie was bij m'n ouders thuis.
Je kan je niet voorstellen hoeveel voorbereidingswerk dit gevraagd heeft. Iedereen is komen meehelpen. Je wilt alles netjes op orde, versieren, party tent zetten, alle drank en hapjes inkopen, zorgen voor bediening,... Dat was echt veel werk. Ik heb dat met plezier gedaan voor mijn broer, maar dat wil ik zelf op m'n eigen trouw écht niet doen!
Ik zou dus toch proberen om met een traiteur te werken.
Is de zaal in Melsele vrij van traiteur?

tine
14-8-2010
 Meld misbruik22-8-2012 9:48:15

in grembergen bij dendermonde is een zeer goede en vooral betaalbare traiteur, dirk scheers. wij werken er geregeld mee samen voor feesten.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-8-2012 9:58:38

bij ons wa eten in de feestzaal goedkoper dan in een restaurant ;-)
hoor hier dus ook achter als je prijzen gaat opvragen!)
de drankenforfait ging al in, dus dat bespaar je dan ook al op u restaurant

voor lam (iets het duurste wat op de kaart stond) betaalden wij maar 16 euro pp incl kroketjes en patatjes! de kip was uiteraard minder

om u een idee te geven
wij hadden 150 personen op ons feest waarvan we met 20 zijn gaan eten en geloof mij niemand is iets te kort gekomen!
wij hebben die ochtend nog heel veel eten mee naar huis genomen, de dag nadien is der nog volk mee komen helpen eten van het warm eten + dessert en dan heeft de zaal nog enorm veel moeten weggooien!

wij hebben net geen 6000 euro betaald!
de zaal had ook tafelversiering (bloemen, kaarsen) voorzien, bespaard ook in budget
ons tafellinnen zat ook in deze prijs, opkuis vd zaal, personeelskosten,...

in totaal zat ons feest (jurk, dj, fotograaf,...) rond de 11 000 euro
ik had geen merk jurk (doe dit niet! ge doe da ding maar ene ker aan en da scheurt die avond toch me dansen, stappen,...)
mijne man had ook geen merkkostuum
onze fotograaf deed dit in bijberoep

en vraag centjes aan u gasten!!

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik22-8-2012 10:00:01

Ik zou dit ook zeker niet zelf doen, je zal er amper van kunnen genieten om nog niet te beginnen over alle extra stress die dit met zich meebrengt.
Gouden tip die de dames hierboven ook al vermelden: vergelijken, vergelijken, vergelijken.
Wij hebben hier ook 'n low budget huwelijk en de offerte van onze eerste tgo onze 2de en uiteindelijke traiteur scheelde meer dan € 2000.

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik22-8-2012 10:47:52

Hey,

ik kan het je toch niet afraden.
Maar het is vooral hoe je zelf ingesteld bent denk ik.
Ik zou niet zelf voor het eten gaan zorgen, dat gaat idd veel stress bezorgen.
Maar je kan andere zaken doen om het low budget te houden.

Eerlijk... ik schrik hier toch van het bedrag dat sommige low budget noemen.
Ik moet nog mijn afrekening van de drank nog krijgen, maar onze totaalprijs komt neer op 3500 a 4000 euro. Alles inbegrepen.

Maar alles hangt natuurlijk af van wat je wil. En natuurlijk ook van de hulp die je mag verwachten.

Wij deden het als volgt:

Een trouwfuif in de parochiezaal. Receptie met cava, kaas, salami, chips,...
Daarna mobiel frietkraam waar iedereen gedurende 2u30 zoveel kon gaan als hij wou.
Drank van brouwer en wijn van wijnhandelaar. Na de receptie werd er gevraagd of iedereen zijn drank zelf aan de toog kon afhalen.
Wij zijn alles de dag voordien zelf gaan klaarzetten, de dag nadien alles gaan opruimen.
Versiering en dergelijke dus zelf voorzien.
We moesten enkel de tafels en stoelen aan kant schuiven, en alles van ons meenemen. De echte kuis werd door de mensen van de zaal gedaan voor een kleine meerprijs.
Er zijn een paar kleine zaken die anders zou doen, maar niets om je echt druk over te maken.
We hebben niemand horen klagen, allemaal positieve reacties.
We hadden dit natuurlijk niet kunnen doen zonder onze familie en enkele vrienden die volledig achter ons stonden en voor ons klaar stonden.
Zonder hen had dit niet gelukt.

Groetjes Kelly

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-8-2012 10:58:35

alles hangt af hoe en wat je zelf wil. ons dessertenbuffet was heeeeeeeeeel uitgebreid (was het 2de duurste wat de zaal in huis had, maar er waren er uiteraard een pak goedkoper), de frietjes hadden we evengoed kunnen laten wegvallen en wij hebben ook een extra forfait betaald voor de ijsjes

voor alle duidelijkheid heeft de zaal met eten, drinken en versieing minder dan 6000 euro gekost maar wij hebben dan nog een auto gehuurd, dj, wat ballondecoratie (voor aan ons huis en in de tuin van de zaal gezien wij daar onze viering deden), spullen voor de ceremonie, kostuum en jurk, fotograaf en bedankjes

ook in dit lijsteke kan je gerust schrappen

en uiteraard hangt het er van af hoeveel gasten je hebt.

ook krijg je best wel wat terug van de mensen, wij schrokken hier van in positieve zin!

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik22-8-2012 11:28:59

Sofie, t'is niet mijn bedoeling om iemand af te kraken ofzo hoor. (mocht dit zo overgekomen zijn) Ieder zijn eigen budget en eigen menig natuurlijk.
Wou gewoon ff duidelijk maken dat je het voor nog minder kan doen ook.

Bij ons zat ook de hele dag inbegrepen in het budget.
Kledij, versiering zaal, versiering thuis, receptie thuis, benodigdheden gemeentehuis (hebben er iets extra gedaan), drank, eten, fotoshoot, fotograaf, DJ, ...
Wij hebben wel geen auto gehuurd voor de hele dag aangezien wij op 1 km van het gemeentehuis en 2 km van de zaal wonen.
Hebben enkel een wagen gehuurd om de fotoshoot te gaan doen.

Groetjes Kelly

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-8-2012 11:55:49

geen probleem ;-)

wij wonen t straat achter t gemeentehuis maar mijne man is mij bij mijn vader komen oppikken en zijn dan nadien ook foto's gaan nemen. wij hadden iemand die dit in bijberoep doet (gezocht via zoekertjes op vw-sites, van die hobbyclub, ne aanrader!)
die is ne hele dag geweest ongeacht aantal km voor 250 euro. zo gaf ons dat ook minder stress om overal op tijd te komen en voor overal een parkeerplaats te vinden ;-)

en k zei t net al, alles hangt van uwe gastenlijst af en hoe je t zelf zo wa ziet.
wij hebben best ook wel wat dingen nodig gehad voor onze viering (die wij zelf in elkaar gestoken hadden) gezien wij dit samen met een naamgevingsfeest (soort van doop) voor ons zoontje hadden, hiervoor hadden wij een aantal symbolische handelingen voorzien waar wij een boel meteriaal voor nodig hadden, maar dit is achteraf uiteraard ook allemaal een mooie herinnering.

Nathalie
18-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 12:46:59

Hey Katrien,

ja de zaal is vrij van traiteur, heeft een eigen keuken waar je dus eventueel alles kunt doen
maar als ik dit allemaal lees, moet ik precies toch nog eens goed nadenken.
pfff nie simpel

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik22-8-2012 13:53:11

Dan kan je het misschien wel zelf organiseren, en vrienden vragen om het uiteindelijk allemaal te doen.
Bij de trouw van m'n broer hebben de dochters van vrienden de bediening gedaan. Dat was tijdens de receptie (+/- 40 -50man) en voor na het eten (dan zijn we ook terug naar bij m'n ouders gegaan).
Tijdens de wettelijke trouw waren ze bij m'n ouders alles aan het voorbereiden. Glazen klaarzetten, hapjes maken, toastjes,....
Tijdens de receptie gingen ze met de schalen met hapjes rond, en zorgden ze voor het drinken.
Na de receptie zijn we gaan eten (was dus eten in de namiddag ipv 's avonds), en ondertussen hebben de meisjes alles opgeruimd.
Na het eten waren ze er terug, en hebben ze weer voor het drinken gezorgd en later op de avond voor mini-sandwiches.

Als je zo iemand kan vinden die de dag zelf voor alles kan zorgen, kan je zo toch ook weeral wat geld uitsparen.

Zou je de naam van de feestzaal eventueel kunnen doorgeven? Ik zoek ook nog een zaal. :-)
wetrouwen@hotmail.be

Greets
Katrien

Nathalie
18-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 14:09:48

Samen met vrienden zouden we een buffet in mekaar willen steken.
dan hebben we het maar klaar te laten zetten, voor de receptie zouden we dan nog idd vrijwilligers moeten vinden die kunnen rondgaan.

Onze zaal is de Kadans in Melsele.
grtjs,

Klara
1-9-2012
 Meld misbruik22-8-2012 16:17:23

Wij wilden dit eerst ook graag doen omdat we graag koken. Omdat iedereen ons dit afraadde doen we het uiteindelijk niet en komt er een kok. Alleen cupcakes maak ik zelf met een vriendin. Voor de rest doen wij wel alles zelf: we laten een tent opzetten in de tuin van de schoonouders en zorgen zelf voor elk klein detailke. Er kruipt heel veel tijd in lijstjes maken en uitrekenen hoeveel je van alles nodig hebt. Het gaat nu wel volledig ons ding zijn. We zijn zelfs een luster zelf aan het maken!
Maar, ik vind het ook wel leuk om mij daar mee bezig te houden, alhoewel ik nu wel heel gestresseerd ben en continu aan het bellen en mailen ben om alles geregeld te krijgen. Er is heel veel werk dat je pas op het einde kan doen he! En wij hebben ook wel bijna 200 personen.
Het is ook absoluut niet goedkoper! Maar wel helemaal hoe wij het willen....
Als je geld wil besparen, vraag dan een heleboel offertes aan bij feestzalen en schik je naar wat in hun paketten zit. Soms kan je het voor dat geld bijna niet zelf maken....

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-8-2012 17:16:17

klara dat gevoel heb ik dus zelf ook en met onze babyborrel heb ik het dus ook proefondervinderlijk ondervonden...

wat had ik daar voorzien?
pistolekes met beleg (slaatjes en kaas en hesp) ==> zelf gesmeerd
hotdogs
wat taarten
zelfgemaakte chocomousse
zelfgemaakte rijstpap
...
om kostebesparend te werken (maar eigenlijk mocht dit niet ;-))
was ik water, ice tea , fruitsap,... gaan halen bij colruyt
de rest was van de zaal (parochiezaal)

personeel was van de chiro en hebben wij een envelopje met centjes gegeven voor hun inspanningen

dan van de ava:
tafelpapier
servietten
bordjes
bestek
...

+ huur van de zaal

er was ongeveer evenveel volk als met de trouw uiteraard minder "gerafineerd" en veel minder lang in tijdsspanne ( maar 3 uurtjes), maar ik was op deze 3 uurtjes wel meer dan 1000 euro kwijt, bibi was stik kapot want k had alles zelf moeten klaarzetten, koken en nadien nog moeten opkuisen ook?!

katleen
5-4-2013
 Meld misbruik2-10-2012 12:31:16

Ook wij trouwen volgend jaar en willen graag op ons budget letten.... Het mobiele frietkraam zit ook bij ons bij de mogelijkheden. Kelly, waar hebben jullie het kraam gehuurd? Tevreden? Of weet er misschien iemand waar je een kraam met beenhesp kunt huren?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...