Terug naar overzicht
ik denk het wel, gewoon even aan je pastoor vragen of hij dit ziet zitten
Geen idee of dat mag of niet, maar niet iedereen krijgt daar zomaar verlof voor, dus dan riskeer je wel heel weinig volk in je viering te hebben...Wij wilden ook op een specifieke datum trouwen, maar hebben het dichtstbijzijnde weekend gekozen...
ik vrees dit eerlijk gezegd ook...wij wilde ook graag een specifieke datum...wij hadden een mooie zaal gevonden waar wij onze trouw wilde doen en hebben dan t weekend gevraagd dat er t dichtste bij was, helaas was deze niet meer vrij, dan hebben we t volgende maar genomen ;-) k heb er geen moment spijt van want deze mensen hebben ons perfect bij gestaan!
Je kan altijd de dinsdag voor de wet trouwen en dan op zaterdag voor de kerk. Ik vrees er ook voor dat er op dinsdag heel weinig volk zal zijn in de kerk, het is wel nog grote vakantie maar toch... zou dat een beetje jammer vinden.
Wij trouwen burgerlijk op een woensdag (tenminste, als de burgemeester ons deze uitzondering wil gunnen...) voor onze ouders en onze getuigen. Kerk en feest doen we op zaterdag zodat iedereen er bij kan zijn. En dan is de trouwdag ook véél minder stressy, maar staat onze 10 verjaardag toch officieel op elk papier en de ringen :-)