Nu Online
Momenteel zijn er 159 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beetje down

22-8-2012 19:42:31
hallo iedereen,

Mag ik ook even komen zeuren aub ( al leest niemand het maar even kunnen men hart luchten is ook heel fijn)

Mijn kant van de familie is nooit echt geinteresseerd geweest in mijn doen en laten, mijn verloofde is langs de andere kant zeer close met zijn gezin en familie.
Ik werd van dag een opgenomen in deze hechte bende en koesterde de hoop dat zij wel super geinteresseerd zoude zijn in ons huwelijk en alles daar rond.

Wel we zijn nu verloofd en net weekje gaan logeren met mijn toekomstige schoonouders, het enige dat ik te horen kreeg was:
- Jullie maken het toch niet te duur he? Teveel tralala is nergens voor nodig, een feest tot 4 uur s'morgens dat gaat daar een zatte bende worden

Ik trooste ( en jurgen mij) met de gedachte dat nederlanders gewoon zijn om na de dienst tasje koffie en taart en daarna allen naar huis
maar nu komt het ( de grootste reden van mijn down zijn)

Twee van jurgens tantes gaan samen met hun gezin volgende zomer naar Israel en vroegen nu of we onze datum konden verzetten.
Ik mailde wel reeds naar zaal,dj en visagiste maar ik heb geen zin om NOG later te trouwen ( we verschoven datum in begin al van 6 juli naar 3 augustus) en nu voel ik me een dikke egoiste :s

Mijn fotografe is mijn beste vriendin en eigenlijk verkoopster en kan in juli dus geen verlof krijgen wegens de solden, ook kan ze dit pas aanvragen in januari en dat vind ik nu wel heel lang afwachten om te beginne regelen :s

Ik voel me zo slecht nu, klinkt vast stom :s
groetjes sarah

sarah
3-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 932

Petra
8-9-2012
 Meld misbruik22-8-2012 19:58:50

klinkt helemaal niet stom! ik zou me net zo voelen!
Ik denk als ik jou was, dat ik hen zou vragen een andere dag op reis te gaan, komaan, dat kunnen ze toch niet verwachten, je moet zeggen dat je alles al besproken hebt met de zaal enzo, en ook al verschillende voorschotten betaald hebt, wat op zich perfect kan, ik heb ook veel dingen voorschot voor gegeven. ze moeten dat verstaan vind ik,en het feest moet zijn zoals jullie willen, het hoeft daarom niet duur te zijn, goedkopere alternatieven zijn ook leuk, zoals de versieringen enz, kan je al veel op sparen en op nog dingen, wij besparen op de versiering in de kerk, versiering in de zaal, misboekjes, uitnodigingen hadden wij ook zelf gemaakt via vistaprint.be .....

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik22-8-2012 20:11:25

hey petra,

Ivm dat goedkope hebbe ze eigenlijk al helemaal niks te zegge want wij moeten alles zelf betalen.
Weet je de tantes en gezinnen willen er gewoon heel graag bij zijn op onze trouw en ik hoor ze al heel lang praten over Israel (blijkbaar concreet beslist al in april)

Voorschot voor onze zaal is inderdaad al betaald, das nog zo iets mijn vriend en ik kiezen voor een zaal aan een hotel (lees zowiezo duurder dan alles zelf doen in een parochiezaal) zodat ze niet nog ver moeten rijden, kunnen drinken enz
en nu zegge ze bijna allemaal goh hotel is zo duur is er geen camping in de buurt zucht

Petra
8-9-2012
 Meld misbruik22-8-2012 20:16:14

wat erg voor jou! ik zou heel beleefd zeggen dat het jullie feest is, jullie dit zelf bekostigen, en dan tot jullie jammer genoeg de datum niet meer kunnen veranderen, hoe jammer dit ook is.... ik zou dan voor andere dingen hun wat bij betrekken, mensen vinden dat belangrijk als hun mening gevraagd word, doe ik ook, dan zijn ze content, niet dat ik rekening hou met de mening van een familielid..

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 20:42:19

Het is inderdaad niet stom. Ik zou me ook slecht voelen bij heel de situatie. Maar jij en je verloofde kiezen een datum en daar moet iedereen zich bij neerleggen. Ik ga onze datum voor niets of niemand nog veranderen. De mensen die er graag bij zijn zullen wel zien dat ze kunnen komen en omgekeerd.
Ik begrijp dat je hen er graag bij hebt maar zo kan je blijven zoeken naar een datum. Er zal altijd wel iemand zijn dat er niet gelukkig mee is. En je hebt al uw tijd er al in gestoken om een zaal enzo te zoeken.. Ik zou het dus niet meer veranderen. Als ze graag naar Israel gaan, kunnen ze dat zelf ook maar veranderen hé. Jij moet je niet aanpassen aan hun.
Praat er nog eens over met je verloofde en ik hoop dat jullie er samen uitgeraken.
En inderdaad je kan zelf zien hoe duur je het maakt, verschillende dingen vergelijken met elkaar en zo kan je veel besparen. Succes!!

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 21:13:16

hier nog een bruidje dat down is.
Mijn moeder wilt pas 2weken voor de trouw gaan kijken achter kleren voor haar, terwijl ze bij mijn broer zijn trouw 6maand op voorhand al in paniek was omdat ze nog niets had. Precies of ze geeft minder om onze trouw.
Ze bracht dit de eerste keer aan na het kiezen van mijn trouwkleed, waardoor ik met slechte gedachten terug denk aan die dag en daardoor dus schrik heb voor mijn kleed, dat het toch niet het juiste is :-(
Daarnet is hierover de bom ontploft. Ben ik nu echt een bridezilla omdat ik dit echt niet vind kunnen :-(

In jouw geval zou ik de datum echt niet wijzigen voor "maar" tantes..

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik22-8-2012 21:30:17

oh ze zijn veel meer dan maar tantes anders zou ik er zelfs geen seconde over nadenken.
Probleems is dat ze ook in het onderwijs staan maar in nederland hebbe ze maar 6 weken dus 3 augustus valt er echt midden in.

Mss bedoelt je mama er helemaal niks mee, en vond ze het achteraf bij u broer zonde om zo vroeg al te kopen (vond ze stiekem iets anders mooier ofzo)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik22-8-2012 23:11:12

Ik begrijp je nog steeds, Sarah. Ik begrijp dat ze veel voor u betekenen. Maar ze mogen ook wat meer moeite doen voor u. Dat onderwijs heeft hierin weinig te betekenen vind ik. Ik heb zoals de meeste maar 2 weken verlof in de zomer. Zij hebben juist meer verlof dan iemand anders. Ze mogen dus niet klagen. Ik begrijp dat ze graag naar Israël gaan maar ze kunnen zich toch aanpassen voor jullie huwelijk. Dan moeten ze maar voor een kortere periode gaan of het een jaartje uitstellen. Jij trouwt ook maar 1 keer. Als zij u ook belangrijk vinden, dan zouden ze daar normaal geen probleem van mogen maken.
Ok ze vragen of je de datum kan veranderen maar dat kan moeilijk omdat je al vanalles vastgelegd hebt, dan moeten zij maar beslissen wat het belangrijkste is.

We maken het u niet gemakkelijk hé. ;)

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik23-8-2012 13:07:09

Nee het is ni gemakkelijk maar ben zeer blij dat ik bij andere bruidjes terecht kan

eerlijk gezegd op dit moment zit ik in een dipje en vind ik trouwen helemaal niet leuk meer :s
Gisteren ruzie gehad met mijn vriendje, ik beken eerlijk dat ik geen zin heb om onze trouw te verzetten maar dat ik mij schuldig voel dat ik zo egoistisch ben en meneer zat daar terwijl hij spelletje speelde op de pc schouders op te halen tja dan laten we het zo.

Geen inleven, geen raad, geen knuffel niks enkel die stomme pc, dus ik ben ontploft en heb hem duidelijk gemaakt dat ik het beu ben dat hij niks interesse toont in ons huwelijk nooit niks vraagt zelfs nu ni nu ik naar zaal dj enz mai stuurde met vraag of andere data nog passe

en ik weet dat veel bruidjes een verloofde hebbe die als hem weinig interesse vertone maar dat wilt niet zegge dat ik daar dan stilzwijgend akkoord mee moet gaan he.

sorry voor mijn uitbarsting

Inge
21-6-2013
 Meld misbruik23-8-2012 15:10:51

Dat is geen uitbarsting! Om te trouwen ben je met 2 he dus een beetje interesse en inleving van zijn kant is zeker niet te veel gevraagd! Zeker omdat je al die extra moeite nu toch voor hem en zijn familie wil doen.

Ik mag tot nu toe niet klagen, hebben tot nu toe alles al samen gedaan, zou het ook absoluut niet leuk vinden als ik alles moest beslissen en hij mij maar liet doen.
Hopelijk ben je snel uit je dipje en heb je snel wel weer zin om te trouwen :).
Groetjes

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik23-8-2012 17:20:00

Het ligt een beetje in het karakter van de jongens maar idd ze moeten toch wel interesse tonen hé, ik heb er mij bij neergelegd dat mijn verloofde er minder voor doet dan mij, maar ik zou het ook helemaal niet leuk vinden moest hij er nooit zelf over beginnen of als ik er over praat, dat hij dan met iets anders bezig is dus ik begrijp je volledig. Jongens denken dat het nog ver weg is en dat het te vroeg is om nu al alles te plannen enzo..

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik23-8-2012 19:52:49

Dikke knuf meid

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik24-8-2012 20:47:02

het vriendje heeft zich helemaal herpakt,
ik denk echt dat hij zich van geen kwaad bewust was.
Inderdaad mijn ventje denkt ook dat je alles de laatste week kunt regelen.

Goed nieuws de zaal is niet meer vrij de andere dagen dus nu voel ik me helemaal ni schuldig meer en krijg ik toch mijn zin ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...