Nu Online
Momenteel zijn er 582 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mystery guest

23-8-2012 17:25:21
vandaag is er iets heel raars bij ons gebeurd. Nik kwam thuis van zijn werk en wat zit er in onze brievenbus, een huwelijksuitnodiging van ons met een plakkertje dat we niet genoeg gefrankeerd hebben. Vrij bizar vermits ik maar vanmorgen aan Nik gevraagd heb om de brieven in de bus te doen en hij het vergeten is. Ik was nog onderweg en ik herkende de naam niet dus snel naar huis gereden om dit misterie op te lossen. Thuis aangekomen, naam nog eens gelezen, geeeen idee wie het is. Adres bekeken, wij kennen niemand daar. Toch maar eens opengedaan en het was effectief onze uitnodiging. En plots viel mijn euro, we hebben de ouders van mijn tantes uitgenodigd die vaak baar familiefeestjes komen voor de receptie. Maar ik kende hun namen niet dus we hebben alle tantes een lege enveloppe gegeven. Na wat gegrasduin in mijn hersenen hebben we dan ontdekt wie het is. MAAR nu vraag ik mij toch af hoe dit bij ons geraakt is, er staat vanachter geen adres op dus het enige wat kan zijn is dat de post de uitnodiging heeft opengedaan. Mag dit?

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1668

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik23-8-2012 18:00:37

Wat een vreemd verhaal! Ik dacht dat de post geen brieven mocht openen, dus kan me niet inbeelden wat er gebeurd is. Mystery indeed :-)
Ik begin nu vooral bang te worden dat ik bij de verkeerde personen de verkeerde kaartjes heb gestoken en zo bv iemand voor de receptie heb uitgenodigd die eigenlijk naar het avondfeest moest gevraagd worden: ik heb er wel echt supe rop gelet en als ik rationeel denk, weet ik zeker dat er normaal geen vergissingen zijn gebeurd, maar je begint zo aan alles te twijfelen hé? Laat ons weten wat de oplossing van het raadsel is hé :-)

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik23-8-2012 18:01:39

Hey Sara,
De post doet inderdaad brieven open om te zien van wie het is en om ze zo te kunnen terugzenden naar de afzender. Ik ben het ook al tegengekomen met onze geboortekaartjes. Bij ons was het een verkeerd adres en is het daarom teruggestuurd.
Of het mag, dat weet ik wel niet maar ze doen het wel..
Groetjes

Koen
4-8-2012
 Meld misbruik23-8-2012 18:14:24

als er bv een verkeerd adres op staat heb ik liever dat ze het open maken en aan ons terugsturen ... dan dat ze het weg gooien ofzo ... niet?

maar als het niet voldoende gefrankeerd is zou ik voor alle zekerheid met de rest van de uitnodigingen toch maar eens binnen springen in het postkantoor, dan ben je zeker dat ze voldoende gefrankeerd worden.
grtz

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik23-8-2012 18:50:57

ik vind het tof dat ze het gedaan hebben maar ergens ook wel raar, uiteindelijk een brief zomaar openmaken.

gelukkig hebben wij de onze juist gefrankeerd :-D

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik23-8-2012 21:09:34

Elisabeth,

Ik zit met net hetzelfde gevoel!
Ook ik zit daar soms mee in dat ik verkeerde kaartjes in enveloppen gestoken heb.
Ik had een mooie adressenlijst gemaakt met telkens erbij avondfeest of receptie...
en dan alle enveloppen geschreven en per stapel gelegd, receptie, avondfeest,...
en toch denk ik soms, ai wat als ik eentje gemist heb want ik wist wel heel goed wie naar waar, maar mijn vriend heeft ook geholpen en wist minder goed van buiten wie voor wat gevraagd was... op hoop van zegen! ;-)

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik23-8-2012 22:49:35

@Silke: Ambetant hè? We moeten er maar van uitgaan dat we echt wel bewust en voorzichtig zijn geweest, en dat zal wel loslopen dan - maar we snappen elkaar hè ;-) Een nichtje vertelde dat op haar avondfeest plots een klant kwam opdagen van haar vader die ze eigenlijk naar de receptie hadden gevraagd. Hij had bevestigd, maar zij gingen ervan uit dat dat dus voor de receptie was. Maar ze hebben dan maar snel de tafelschikking wat aangepast en die mens was supercontent dat hij erbij mocht zijn, en nu kunnen ze er hartelijk om lachen - maar ik zou het toch niet te graag tegenkomen. Waaaa, die stress, dat piekeren, het wordt nu toch wel erg ze, laat 29 sept nu maar komen! :-D

Elfie
27-10-2012
 Meld misbruik24-8-2012 12:32:52

de post doet inderdaad brieven open. Wij hebben (zie vorige post) een deel van onze brieven foutief gefrankeerd. 2 Weigeren naar de post te gaan om hem te gaan afhalen. Ik heb toen gebeld naar de post omdat te weten of we die uitnodigingen terugkregen, omdat er ook geen tegenadres op stond.

Daar hebben ze mij bevestigd dat ze die brieven inderdaad open doen om te zien of ze ze kunnen terugsturen. Weet ook niet of het mag, maar ik ben wel blij dat ze het doen want anders moet ik 2 nieuwe uitnodigingen sturen naar mensen die blijkbaar zelf geen moeite willen doen om achter onze brief te gaan. Ook al hebben we ons geexcuseerd voor de overlast, lijkt net of we dit met opzet hebben gedaan. Zo lijkt het voor mij dat ze eigenlijk niet echt zin hebben om te komen. Nu ja ik maak er mij niet druk in, alle anderen doen er niet moeilijk over.

Ellemieke

Meld misbruik25-8-2012 12:13:05

hoe de reglementering er precies uitziet weet ik ook niet maar inderdaad, ze doen bij de post wel vaker enveloppen open om er voor te zorgen dat ze terug bij de afzender geraken indien ze niet kunnen afgeleverd worden. In sommige gevallen misschien wat schrikken maar het alternatief is ook maar niks ...

E.

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik25-8-2012 13:14:36

Ooit had ik een brief gestuurd naar een vriendin op kamp. Ik moet er helemaal niet bij geweest zijn, want.. ik had bij het adres enkel Jommekeshuis geschreven. ZO noemde de kampplaats. Maar de rest.. dat moest ik nog opzoeken..
In de envelop had ik mijn adressenkaartjes gestoken (ik had er net nieuwe laten maken voor mijn praktijk)... Postbode moet dus ook de envelop open gemaakt hebben... en in die brief stond veelgezever... Dan vond ik dat ook jammer!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info