Momenteel zijn er 713 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Petra
8-9-2012
|
23-8-2012 23:14:59
wij waren naar phuket geweest en je hebt veel excursies van daaruit (mss van uit de andere steden ook) je kan een vlucht boeken naar bangkok, naar de james bond eilanden, Koh phi phi (eilanden), een openluchtshow; phuket fantasy, ook wel de moeite, show met olifanten enz, ik vond phuket heel erg leuk, en ook erg veilig om rond te wandelen, zelf s avonds, ik zou zo direct teruggaan, ik denk dat je best eens checkt wat de excursies zijn , eens navragen in het reisburo, waar het meest te doen is
|
|
Petra
8-9-2012
|
23-8-2012 23:21:04
oja, beter kamer en ontbijt nemen, eten in hotel trekt meestal op ni zo veel en de all in zijn niet uitgebreid, en ze profiteren van toeslag op bepaalde dingen, en buiten eten is het heel goedkoop, je eet er kreeft voor 12euro, dus gewone maaltijd 2,50 euro
|
|
Vanessa
31-8-2013
|
24-8-2012 8:58:13
Wij zijn naar Koh Chang geweest na een rondreis van 3 weken. (was geen huwelijksreis) Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Het is er heel rustig, mooi strand en wij zaten in een hééél mooi hotel maar de naam ontglipt me. Ideaal dus om een paar dagen te luilekkeren :-) Dat van dat eten in het hotel moet ik toch even tegenspreken want in ons geval was het zéééééééér lekker. Maar dat je buiten het hotel heel lekker en goedkoop kan eten is ook zeker waar. Wij zijn toen met bus, boot en busje van Bangkok naar het hotel op Koh Chang gegaan en zijn toen zo'n 6 uur onderweg geweest. Ik vond Thailand alleszins fantastisch! Zou er zo weer naartoe willen! Veel plezier!
|
|
Charlotte
25-5-2013
|
24-8-2012 15:14:01
gezien je trouwdatum moet je naar Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao gaan, want dan is het daar topseizoen. Phuket, krabi, ... daarentegen zitten dan vollop in het regenseizoen!
|
|
Katrien
1-6-2013
|
24-8-2012 16:40:29
Oei verschilt het seizoen daar zo fel qua regio in Thailand :-) Dat wist ik nog niet.
Hoe is het seizoen daar dan in Koh Samui in juni? Heet?
|
|
caroline
1-6-2013
|
24-8-2012 20:32:05
Dag Katrien,
Het verschil is echt wel groot genoeg om hier rekening mee te houden bij je keuze. In juni is het regenseizoen aan de kustlijn van Phuket, Krabi, ko Lanta,.. Hierdoor is het vooral bewolkt en heb je slechter zich bij het duiken, snorkelen. Het blijft natuurlijk aangenaam warm. Het is er dan laagseizoen waardoor er bv in Ko lanta amper hotels open waren, wat een nogal verlaten indruk gaf aangezien in het hoogseizoen 10x meer hotels open zouden zijn. Voor Phuket zal dit niet uitmaken aangezien dit het hele jaar door populair blijft. In Patong centrum had je wel heel veel sekstoerisme.
Aan de golf van Thailand, ko Tao, Ko Samui, is het dan hoogseizoen. Beter weer, minder regen en goede zichtbaarheid bij het duiken, snorkelen. Een duikcursus volgen is echt een aanrader! Ik ben vorig jaar in juni op rondreis geweest en heb toen Patong, Krabi, Ko Lanta, Ko Tao en Ko Phanang bezocht) Mijn beste herinneringen waren absoluut in Ko Tao en omstreken. Ko Samui heb ik zelf nog niet bezocht maar heb er wel al veel goeds gehoord over de mooie resorts die daar zijn. Hua Hin en Krabi zouden bij mij onderaan de lijst staan en Ko Samui Bovenaan. Over Ko Chang kan ik me niet uitspreken aangezien ik er nog niet geweest ben.
Veel plezier met het plannen van je reis!!
|
|
Katrien
1-6-2013
|
25-8-2012 8:38:27
Hey Caroline,
Bedankt voor je goed advies :-)
Bij welk reisbureau heb je vorig jaar geboekt? Ik merk dat er serieus verschil in prijs is bij verschillende touroperators. Zo heb ik een reis van 3700 pp en eentje van 1800 pp voor 14 dagen...
|
|
caroline
1-6-2013
|
25-8-2012 15:26:10
Hey Katrien, Ik zie dat we op dezelfde dag gaan trouwen :) Heb jij al veel gepland? Ik heb enkel mijn vlucht geboekt op voorhand via airstop. vlucht SAS bru-Kopenhagen-BKK. e-bookers is ook een hele goede site om de goedkoopste vluchten te vinden. Voor vluchten rond juni zal dat +-€620 heen en terug zijn. Vertrekken vanuit dusseldorf naar BKK is ook voordeliger. Eten en drinken in Thailand is supergoedkoop. Hotels vind je in alle klassen. Meestal zochten wij via Booking.com voor de chique resorts en hostelworld/hostelbookers voor Pensionetjes en B&Bs . Als je het hotel en de vlucht zelf boekt zal je goedkoper uitkomen maar je moet dan wel zelf nog een taxi en transport voorzien natuurlijk en als er iets misloopt moet je zelf op zoek naar een oplossing. Ik denk dat voor 14 dagen €1800 een goede prijs is. Zelf hebben we toen voor 3 weken rondreizen €1800pp gespendeerd. Wel incl alles(uitstappen, eten, souvenirs,..) We verbleven in kleine hotelletjes of bungalows wat je niet kan vergelijken met een resort.
|
|
Katrien
1-6-2013
|
25-8-2012 20:38:58
Ah ik had er nog niet bij stilgestaan. Is deze datum een speciale dag voor jou of gewoon toevallig? Ik merk echt dat er veel trouwen op onze datum. Overal waar ik navraag doe voor fotograaf zijn ze bezet op onze datum. We hebben al gepland: suitevervoer, trouwwagen, kerk, gemeente, feestzaal, DJ... En gij? Vanwaar ben je eigenlijk? Misschien ook nog van mijn kanten? :-) Vandaag heb ik een optie genomen op een kleed maar moet er nog een nachtje over slapen.
Oei zo zelf plannen in die landen, daar heb ik nog niet bij stilgestaan. Die transfers zijn ook heel erg moeilijk denk ik... Ik denk dat ik best bij een reisbureau gaan. Ik heb maar twee hotels in Koh Samui dus ik kan dan een offerte laten maken. Welke excursies heb je gedaan? Ben je ook in Bangkok geweest? Hoeveel dagen zou je daar best blijven?
|
|
caroline
1-6-2013
|
25-8-2012 22:54:07
De datum heeft geen speciale betekenis maar we vonden het een mooie periode, net voor de zomer. We zijn idd niet de enige die dat vinden :) Wij hebben onze locatie,en fotograaf al vastliggen. We trouwen in de ardennen dus er komt veel geregel bij. Traiteur, Ceremonie,.. hebben we al informatie over maar dat ligt nog niet vast. Tegen het najaar wil ik dat wel in orde brengen. En begin oktober ga ik op zoek naar de trouwjurk. Bloemen, make-up, DJ, zang, uitnodigingen zal waarschijnlijk door vrienden gebeuren. Ik ben zelf van Oost-Vlaanderen.
Voor de reis: Van excursies: Ko Tao: Verschillende keren gaan duiken, snorkelen (Sairee Cottages) Ko Phanang: Met de scooter het eiland verkend, Full Moon Party, strand Bangkok: Royal Palace bezoeken, Kao San Road (savonds), de taxiboot nemen om de stad te verkennen, Ayuthaya en de floating market (daguitstap). Algemeen: Cooking course De aantal dagen Bangkok hangt een beetje af van hoeveel dagen de totale reis duurt. Dag 1 aankomen en uitrusten. Dag 2 Royal Palace, sightseeing en savonds eten en uitgaan in Kao San Road. Dag 3 daguitstap Ayuthaya en floating market. Dag 3/4 transfer naar het zuiden. Vanuit Kao San rd kan je Bangkok makkelijk verkennen te voet en via de taxiboot. Een hotel dat ik kan aanraden in BKK: Navalai River Resort. Mooie kamer, dichtbij alles, zwembad op het dak en vlak aan de rivier en stopplaats taxiboot. Als ik het hier zo opsom krijg ik al terug zin om er nog eens naartoe te gaan :)
|
|
Vanessa
31-8-2013
|
4-9-2012 9:11:42
Een tip: als je het niet ziet zitten om alles zelf te boeken maar ook niet in groep wil gaan: thailandonline.nl De grote lijnen worden dan allemaal geboekt voor jou: vervoer, logies en een aantal excursies maar je moet het daar wel allemaal op je eentje doen. Je krijft bij aankomst in bangkok een aantal vouchers mee op het reisbureautje dat daar gevestigd is en je krijgt wat info waar je wanneer moet zijn. Dus het beste van de 2 werelden voor ons toch. Vrijheid maar niet teveel geregel omdat 3 weken toch niet zo lang is. Ik had op voorhand wat schrik zo van: en wat als er dan geen bus vertrekt daar of wat als die gids niet op ons staat te wachten maar dat ging allemaal prima. Wij hadden eens 4 uur vertraging met de bus en die gids blijft dan gewoon wachten tot je er bent: no problem :-)
|
|
|
|
|
|
|