Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe beslissen welke bruidswinkels te bezoeken?

26-8-2012 15:58:52
Heey bruidjes, ik zit al weken te zoeken en te denken naar welke bruidswinkels te gaan, maar hoe beslissen jullie dit?
Ik heb al verschillende merken bekeken en gekeken naar welke ik mooi vind. En dan gezocht in welke winkels ze deze merken hebben, maar ik vind hier maar geen duidelijk overzicht van! Ik begin er echt stress van te krijgen :s
Ik vind 'Miss Kelly' heel mooi, maar ik lees altijd dat de meeste bruidjes naar huis gaan met een totaal andere jurk dan ze op voorhand gedacht hadden, dus ik wil ook niet enkel naar winkels gaan waar ze enkel dit merk hebben.
Ik ben afkomst van Antwerpen, kan iemand mij helpen met het kiezen van een bruidswinkel? Want momenteel zie ik het gewoon niet meer zitten...

Bedankt!

Joke
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1280

ellen
1-12-2012
 Meld misbruik26-8-2012 16:03:37

Hoikes!

Ik ben naar Le Chapeau geweest in Antwerpen,het was mijn 1e winkel,1e pas,1e kleedje en het was liefde op het 1e gezicht :) ik heb er nog een stuk of 10 gepast maar het bleef bij die ene ;) ik was zeer tevreden van die winkel,maar heb natuurlijk geen ervaring met andere ....

Groetjes en geniet ervan,ik vond het zalig!!!! ellen

Sarah
28-4-2012
 Meld misbruik26-8-2012 16:05:08

Ik ben in Le Chapeau geweest, en was echt super tevreden! Zeker een aanrader :) de prijzen beginnen daar vanaf 1000 euro dus als je iets goedkoper wilt dan moet je wel ergens anders gaan kijken.. Maar ik ben ook in totaal 4-5 x geweest voor te passen enzo en ze waren altijd heel vriendelijk en behulpzaam.. Groetjes Sarah

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-8-2012 16:07:17

Ik zou naar een winkel gaan waar ze verschillende merken hebben want het is inderdaad vaak zo als je iets mooi vindt op foto dat het soms minder is als je het past en omgekeerd.. Ik had ook iets anders in gedachte. En ik heb mij gebaseerd op winkels dat voor mij goed bereikbaar zijn. Ik had 3 winkels in gedachte. In de eerste heb ik mijn kleed al gekozen. In Antwerpen heb je natuurlijk meer keuze. In Antwerpen weet ik het zo niet direct de namen van bruidswinkels.. Wel al veel over gelezen hier op het forum. Er zullen genoeg bruidjes zijn die je beter zullen kunnen verder helpen voor die regio.

Succes nog met je zoektocht! Komt echt goed hoor! No stress! :)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik26-8-2012 16:10:02

Ik ben heel blij met mijn eerste pasbeurt bij "Moderna Fashion" in Schepdael, dus niet echt in jouw regio, maar ik wil het je toch aanraden.

Ze nemen daar écht de tijd om je beter te leren kennen aan de hand van jouw reacties op de jurken die ze je tonen. Ze zijn écht aandachtig, niet opdringerig, je hebt ruimte om te passen, maar ook om je dan met het kleed te bekijken samen met jouw "elfjes" die die dag mee komen "kijken" ;-) Glaasje champagne krijg je ook, om het nog gezelliger te maken, hihi.

Ik denk dat ik 10 kleedjes gepast heb, en toen kwam de verkoper met een kleed en zei: "deze heb ik je bewust niet getoond, en volgens mij is dit jouw kleed". Het zag er maar gewoontjes uit aan de kapstok, maar ik wilde het zeker proberen.... Het was raak, I LOVE THIS DRESS!!

Uit zichzelf zei de koper: denk nu maar eerst rustig na, en kom later nog eens terug, en dan kan je als je wil nog een paar kleedjes passen, of die ene blokkeren - maar laat het eerst even bezinken. En DAT stelt me echt gerust.

Ik raad je aan om eerst bij zo een "kleine" winkel te gaan, dan naar zo een "fabriek" als Koonings in Deurne (Nederland) waar je een nummer bent. Zo is jouw eerste pasbeurt écht leuk en ga je met een goed gevoel buiten.

Shana
3-8-2013
 Meld misbruik26-8-2012 16:25:05

Hey Joke,

Ik woon in Nijlen, en 2jaar geleden is mijn vriendin getrouwd hier.Ik vond dat ze een zeer mooi kleed aanhad,en heb dan aan haar gevraagd waar ze dit gekocht had.
Dus hup, ik naar 'Lilian Claes' in Herentals, kleine winkel, maar zeer vriendelijk en ruime keuze. Een paar kleedjes gepast,maar niet direct mijn goesting gevonden.
De week erna naar 'Cermo' te Turnhout gegaan, heel chique winkel,veel keuze en ook weer zeer vriendelijk personeel(moet hier wel een afspraak maken), en daar vond ik mijn droomkleed.Het was het allerlaatste dat ze mij liet zien,en het was raak.'saved the last for the best' zei ze tegen mij. Op die bewuste dag zelf heb ik dit kleed nog niet gekocht.Maar omdat ik wist dat ze deze collectie ook in Herentals hadden, ben ik terug naar 'Lilian Claes' gegaan..Toen niet gezien(of iemand was het aan het passen).Ik heb het daar dan gekocht,aangezien het toch wel €100 goedkoper was dan in Turnhout.Plus, vanuit Nijlen is dit ook dichterbij voor mij.
Deze winkels zijn natuurlijk niet echt in Antwerpen zelf, maar je kan altijd een kijkje gaan nemen.Veel succes!

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik26-8-2012 19:35:07

Ik heb mijn jurk besteld bij la tiara in antwerpen. ze hebben veel merken en stijlen.
Heel vriendelijk, behulpzaam en geduldig (dat was wel nodig)
de goedkoopste jurk dat ik die dag gepast had was 385 euro dus dat valt mee he!

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik26-8-2012 19:35:30

Ik ben ook bij Liliane Claes en Cermo geweest :-) Ook heel tevreden over beide winkels! Heb uiteindelijk mijn kleed bij Liliane Claes gekocht.
Ik zou ook enkele winkels bezoeken als ik jou was en je niet meteen vastpinnen op één bepaald merk. In de meeste zaken hebben ze wel meerdere merken en helpen ze je goed bij het kiezen wat je stijl is enzo.
Veel succes ermee! En geniet ervan, want kleedjes passen is zoooo leuk!

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik26-8-2012 20:38:39

Ik heb het mijne gehaald bij Couture Jetty in Melsele en ben eerst gaan kijken in de 2 zaken van Jagré in A'pen (Cuilinstraat en Bisschoppenhoflaan) Heel veel keuze en verschillende prijsklasse, maar niet direct m'n goesting gevonden. Couture Jetty wil ik je ook zeker aanraden hoor!

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik27-8-2012 9:15:46

Ik ben naar Koonings in Eindhoven gegaan. Daar hebben ze bijna alles! Moet zeggen dat die winkel wel een hele leuke ervaring was.
Ze zijn er wel pusherig om te kopen, maar je moet je niet laten doen

Je kan daar eens kijken welke je wilt zonder je verschillende winkels moet afrijden omdat ze daar dat merk hebben en in een andere een ander merk.

Ik ga nu nog naar Clair de Femme (winkel gevonden hier via het forum), daar hebben ze echt ook hele mooie kleedjes (op foto)

Sofie

Meld misbruik27-8-2012 10:49:47

Ik ben vertrokken van de stijl van kleed die ik graag had: redelijk sober, niet te veel frulletjes. En dan gekeken welke merken zo'n type kleed hadden en getracht naar een winkel te gaan waar ze zo'n aantal merken hadden.
In de tweede winkel had ik al een vrij goed idee welk kleed het zou worden, maar we hebben toch nog 3 winkels gedaan om andere kleedjes te passen. Ik kwam altijd bij hetzelfde uit... Uiteindelijk heb ik mijn kleed gekocht bij Maxim's Couture in Mechelen. Vriendelijke mensen, correct, niets op aan te merken.

Hier wel geen traantjes, wauw- en hoeraverhalen, is niet echt mijn stijl. Maar 't was dik in orde. :-)

Winkels waar ik geweest ben:

- Moderna in Schepdaal: zéér tevreden over, heel aangename verkoopster, alleen hadden ze redelijk veel romantische kleedjes en veelal kleine maatjes. Niet zo tof als je niet in een 36 past. Ze zijn ook niet pusherig en dat vond ik wel belangrijk. Was de eerste winkel, en dan wil je toch wel nog iets anders zien om zeker te zijn van je keuze.

- Maxim's Couture Aarschot: niet zo'n fijne verkoopster (al is dat ook pech of chance hebben), wel veel jurken aan gehad. En - zonder het echt te weten - ook degene die het uiteindelijk zou worden. Geen supergevoel bij de winkel, dus verder gegaan.

- Lilian Claes in Herentals: was ik niet zo over te spreken. Mevrouw vroeg mij welke maat ik heb, waarop ik antwoordde "een 44 in gewone confectie" en tot antwoord kreeg "ah, denkt ge?". Had mijn moeder dit gehoord, waren we het gewoon afgebold. Ik vond dat we ver genoeg hadden gereden om nu ook kleedjes te passen. Ze waren daar wel erg pusherig en dat was voor mij al helemaal een reden om er geen kleed te kopen.

- Le Chapeau in Bree: heel fijne winkel, beste verkoopster van alle winkels en verkoopsters die ik gezien heb. Stelde me heel erg op mijn gemak, heel veel begrip voor iets grotere maat en totaal onbegrip voor de leverancier die heb enkel kleedjes in maat 36-38 aanlevert. Dan is het al zo erg niet meer om die te passen. :-) Uiteindelijk niet gekocht omdat je voor de pasbeurten ook terug moet en die winkel ligt echt in de rimboe voor wat mij betreft.

- Maxim's Couture in Mechelen: zie hierboven.

Succes bij de zoektocht en vergeet niet te genieten! :-)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik27-8-2012 14:31:28

Ik heb eerst eens op internet gekeken naar verschillende ontwerpers om te ontdekken welke stijl ik mooi vond, vb Linea Raffaelli is iets heel anders dan Miss Kelly
Dan gaan zien welke winkels er in de buurt zijn... Op hun sites staan meestal wel namen van welke collecties ze verkopen.
Dan op het forum eens geneusd naar ervaringen of prijscategorieën.
Uiteindelijk ga ik naar Jagré in Antw en Boutique Couture in St Niklaas

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik27-8-2012 15:08:36

Bedankt iedereen!

Ik denk dat ik er inderdaad niet té hard over moet nadenken en gewoon naar verschillende winkels ga gaan om vanalles te passen :)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik27-8-2012 15:11:47

En qua stijl, je hoort vaak bruidjes die de ideale jurk gezien hadden, en dan buitenkomen met iets heeeeel anders :-)
Ik begin bij 2 winkels, en als ik daar de juiste niet vindt, ga ik naar nr 3 en 4 op mijn lijstje :-)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik29-8-2012 19:41:35

Bedankt voor de recensie Sofie!
Ik dacht naar Liliane Claes te gaan.... maar heb er nu al geen zin in... Ik ben dan wel een confectiemaat 42... maar als ik zo'n opmerking krijg, dan ga ik ofwel heel hard wenen, of ik geef haar een "toek" op haar gezicht...
En wat je zegt over Moderna, daar ben ik het 100% mee eens!

Ik ga nu uiteindelijk binnen 2 weken naar "Le Louvre" in hartje Brussel. Die zijn al jaaaaren open, en verkopen momenteel 2012-kleedjes aan -50%!! Nieuwe collectie komt pas binnen in november. Ik hou jullie op de hoogte!!

@Debbie:
Wat Clair de Femme betreft: dat is me afgeraden geweest door mijn buurvrouw omdat ze daar ook maar 1 maat hebben (een kleine dus). En haar dochter mocht dus geen enkel kleed passen omdat ze haar maat niet hadden - maar ze mocht het kleedje eens voor haar houden... toffe "pasbeurt"...
Laat dus zeker iets weten!

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik30-8-2012 8:41:08

Hallo Katia,

Le Louvre stond ook op mijn lijstje.
Weet jij toevallig of ze daar ook "grotere" maten hebben (44-46 vb)?
Spreken ze daar Nederlands? Mijn Frans is genoeg om mijn plan te trekken, maar toch :-)

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik31-8-2012 7:33:59

Zoveel keuze in winkels... Zoveel doen als je er zin in hebt en tot je hét kleedje gevonden hebt

Sofie, zo jammer dat Liliane Claes (en enkele andere winkels) zo tegenvielen. Niet fijn als je zo'n commentaren van onvriendelijke verkoopsters krijgt! Gelukkig toch een kleed gevonden in een fijne winkel Een vriendin heeft haar kleed ook bij Maxim in Mechelen gehaald en stoefte ook heel erg over die winkel.

Bij Liliane Claes was ik juist wel heel tevreden. Mijn 2 nichten zijn er ook geweest en bij hun ook alleen maar positieve commentaren. Mss hangt het van de verkoopster af, maar bij mij waren ze supervriendelijk, gaven ze heel goede tips naar welk soort kleed er bij mijn figuur past. Ze liet ook al zien welke aanpassingen er eventueel aan de kleedjes kan gebeuren,... Ik kreeg alle tijd en mocht zoveel passen als ik wou. Ze zijn ook helemaal niet opdringerig en raadden zelfs aan om nog andere winkels te bezoeken en zoveel mogelijk te vergelijken.

In ieder geval: kleedjes passen moet plezant zijn! En dat is het ook!
Geniet ervan!

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik1-9-2012 23:37:02

Geen idee Carrie... het is een winkel dat mijn mama nog kent van toen zijn haar kleed ooit is gaan kiezen :-) Ik ben tweetalig en heb hen spontaan in het Frans gebeld :-/ Zaterdag ga ik er naar toe, en ik zal zeker eens de vraag stellen voor de maten.

Bij Moderna denk ik helaas niet dat ze grote maatjes hebben.... ik heb een 42 en geraakte nét nog in de kleedjes :-/

Sarah
7-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 11:24:09

Ik ben ook naar Liliane Claes geweest. Ze namen inderdaad genoeg tijd en waren vriendelijk. Het voordeel daar was dat ik alle kleedjes toe kreeg . In tegenstelling tot Maxime in Aarschot. Daar ging geen enkel kleedje dat ik koos dicht! Ik heb confectiemaat 40!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info