Terug naar overzicht
hey jessy, Daar heb ik nu nog nooit van gehoord!Wat voor curcus is dat inhoudelijk dan?Dat zal dan toch zeker niet verplicht zijn, want anders moet iedereen dat toch doen?Ik zou het toch eens navragen hoorgroetjes, Els
Bij ons is dat dus wel verplicht. Je hebt wel verschillende mogelijkheden waaruit je kan kiezen: vrijdagavond, avond in de week, zondagnamiddag.Het is eigenlijk een soort vormingsmoment om eventjes stil te staan bij de diepere waarden van het kerkelijk huwelijk. Maar wij moeten ook nog gaan, dus meer kan ik je voorlopig niet vertellen. Anders moet je dat nog eens navragen bij de pastoor en uitleggen waarom het voor jullie moeilijk ligt? Misschien komt hij wel met een oplossing of een alternatief.Het beste nog!Maaike
Ook bij ons is dit verplicht...Groetjes,Natalie
Wij zijn ook al bij de pastoor geweest en wij hoeven die alleen te volgen als we geïnteresseerd zijn. Maar vermits mijn ventje naar libanon moet, volgen wij die cursus niet.GroetjesWendy22/06/2007
wij trouwen op 30september en onze pastoor vroeg dit ook maar die zei dat het niet verplicht was wel hebben wij een "pastoraal gesprek" gehad.als vervanging zogezgd
Als je geen zin hebt in zo'n cursus, waarom trouw je dan voor de kerk?Mensen moeten eens nadenken over de waarde van het huwelijk en de rol die ze de kerk daarin willen geven...
Hey, bij ons is dit ook verplicht naar het schijnt. Wij trouwen echter niet voor de kerk.
Hoi,Ik denk dat zo'n cursus ofwel een weekend ofwel een avond is. Volgens mij is het niet verplicht. Toch deel ik volledig de mening van Veerle. Als je voor de kerk wilt trouwen, vind ik dat eigenlijk maar een kleine moeite is. Je kiest toch niet zomaar voor een kerkelijk huwelijk. Ik heb trouwens al vaak gehoord dat zo'n cursus echt wel de moeite is.GroetjesGroetjes
Bij ons was het niet verplicht, maar wij zijn wel geweest. Allé, 't is te zeggen, naar de eerste avond van de twee, de tweede waren we al op huwelijksreis... Dat was eigenlijk best wel een leuke avond. Onze pastoor had kaas en wijn voorzien, en je ziet eens alle koppels die dat jaar trouwen. En je staat eens stil bij je huwelijk. Dus zeker tijd voor maken (da's toch altijd fijn in die drukke periode voor je huwelijk!).Groetjes,Sylvie11/03/06