Nu Online
Momenteel zijn er 351 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik voel me zo "alleen" in mijn enthousiasme :(

27-8-2012 21:56:33
Hoi dames!

Ik kom hier effe wat zeuren....wij trouwen 1 december en als ik eerlijk moet zijn,ik ben er echt wel veel mee bezig in men hoofd....ik probeer er op te letten dat ik er niet constant over babbel tegen mijn toekomstige,ouders en goede vrienden,en naar mijn mening lukt me dat goed maar ik heb het gevoel dat ik de enige ben die er zo enthousiast over is :(:(:( niet leuk! als ik erover praat lijken de meeste er weinig over geinteresseerd,incl mijn ouders en al zeker de schoonouders ,mijn moeder zei het daarstraks zelfs "weer die trouw" pfffff,ik word er een beetje moedeloos van,ik ben 35,trouw voor de 1e keer,waarom kunnen ze er nu niet wat geinteresseerder over doen?

Gelukkig bestaat er zoiets als deze site;)

Groetjes en ik moest effe men hartje luchten....

Ellen

ellen
1-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 930

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik27-8-2012 22:20:25

ja Ellen,da is zo...DE BRUIDEN zijn er in volle verwachting meebezig en terrecht als da niet zou zijn....dan was't een boeltje in plaats van een feest,de bruidegommen laten hun bruidjes maar doen omdat ze denken zij hebben er meer verstand van....en je moeder is wel enthousiast hoor,is misschien beter dat je het kalmer aanpakt,niet steeds over de trouw,over iets anders en eventussendoor ....de trouw

Lize
24-8-2013
 Meld misbruik27-8-2012 22:26:03

Ik herken het volledig Ellen! Wat ik vaak denk, was ik zo enthousiast toen vriendinnen zeiden dat ze gingen trouwen. Nu natuurlijk wel. Ik heb heel veel aan dit forum. We zitten, zoals Ilse zegt, allemaal een beetje in hetzelfde schuitje. Succes!

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik27-8-2012 22:47:07

Hoi ellen, Ik heb een beetje hetzelfde voor. We zijn ondertussen bijna twee jaar verloofd, en we willen echt alles volledig naar onze zin. Veel werk dus. Nu heb ik even het gevoel dat er nog ongelooflijk veel moet gebeuren, dat ik het ovrezicht verlies en superveel zal vergeten. Ik ben er dus bijna non-stop mee bezig, en heb ook constant de neiging om er tegen iedereen over bezig te zijn. Met soms superstomme reacties tot gevolg. Het is precies alsof we te lang bezig geweest zijn met zoeken en rondkijken, en nu moeten er knopen doorgehakt worden en word ik zenuwachtig. Ik kijk wel ongelooflijk uit naar onze dag, eindelijk, na 7 jaar samen en een zoon. En het mag zo stilaan komen :-). Ik zou vooral zo graag eens vooruit komen, zien dat alles goed komt, zodat ik kan genieten van de tijd tussen nu en de trouw... Maar als je eens wil 'zeuren', ik luister met plezier! Moeten jullie nog veel regelen? Oh, en trouwens, de enige die nog enthousiaster over onze trouw is, is mijn ma. Als ze belt of zo, weet ik meteen al waarover het zal gaan. Wat soms ook wel eens tegensteekt :-)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik27-8-2012 23:27:15

Mja ik herken de situatie.. Er zijn meer mensen die 'jaloers' reageren, dan enthousiast. Mijn mama is wel heel enthousiast en mijn verloofde ook natuurlijk. Die kunnen niet meer wachten tot het zover is. :) Maar voor de rest kan ik ze niet op één hand tellen hoor. Een collega van mij vraagt er ook veel naar.

Ik vind dat ook jammer. Maar ze bedoelen dit zeker niet slecht. Het is gewoon specialer als je het zelf meemaakt.

Silvie
8-12-2012
 Meld misbruik28-8-2012 7:19:42

Hallo, Ik begrijp u volledig. Ik ben echt verdrietig geweest van de reacties op " we gaan trouwen" . Enkele voorbeelden: 1) Trouwen ??!! Wie doet er dat nu nog jong!! 2) amai, heb je geld over misschien ?! 3) voor de kerk ook?? We zullen u een kruisje cadeau doen! 4) cadeautip=geld? Het is toch erg dat we ons eigen eten moeten betalen !! 5) en dan nog in de winter om dood te vriezen!!!! Het toppunt van al is dat ik jaren meegevolgd heb met de voorbereidingen van de trouws van mijn vriendinnen, en nu het mijn toer is heb ik niemand om erover te babbelen :-( gelukkig is dit forum er nog... Groetjes!

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik28-8-2012 8:08:07

Ik probeer er ook op te letten dat ik er niet té veel over praat, maar qua enthousiasme kan ik nog niet zo klagen. Nu, ik begin er wel nooit zelf over...beginnen zij erover, tjah, dan is er geen houden meer aan , maar dan hebben ze het zelf gezocht,he hihi.

En Silvie, die negatieve reacties ken ik zeker.
Hier was het:
- amai gaan jullie trouwen? Je weet toch wel wat dat inhoudt? (zei de zus van de aanstaande, die deze zomer nota bene na 10 dagen vakantie i/h buitenland "verloofd" is teruggekomen)
- wat is dat nu voor 'n datum?
- wie trouwt er nu in de winter?
and so on...
En op de rottige commentaar van "schoonzuslief" na, heb ik besloten mij er niks van aan te trekken . Hier altijd lieve, enthousiaste dames genoeg!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik28-8-2012 8:16:53

Bij ons weet niemand het nog niet dat we al met wat voorbereidingen bezig zijn ;-)
Officieel moet mijn ventje mij nog ten huwelijk vragen (een vereiste van mij haha) En voor de rest zijn we nu al goed aan het rond kijken dat we weten waar we aan beginnen en hoeveel het gaat kosten.
Ik doe dit ook vooral om dat ik weet dat je vragen en reacties gaat krijgen en ik ben de mensen graag een stapje voor :-) dan heb ik mijn antwoorden al klaar..

En misschien is het ergens wel normaal dat je er als toekomstige bruid meer mee bezig bent dan andere, maar een beetje enthousiasme van de ouders is toch wel welkom.
Zo'n dag vraagt heel veel voorbereiding, dat zouden ze moeten weten.
Maar idd, lang leven dit forum :-) hier staan we allemaal aan dezelfde kant van de lijn

Groetjes

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik28-8-2012 9:10:47

Hey Ellen,

Nog een bruidje dat op 01/12/2012 in het huwelijksbootje treed.

Hier is het ook zo dat ik blijkbaar de enige ben die vind dat het serieus begint te korten. En de veloofde denkt zelf ook dat we nog tijd genoeg hebben echt om zot van te worden.

Het is voor mij nu wel de 2de keer, maar het voelt echt aan dat het nu wel de goeie keer is

Hoe staat het bij jou voorbereidingen?
Hier is het eigenlijk een ramp. We hebben zelf nog geen uitnodigingen
Een collega van mijn verloofde ging deze maken. De foto's zijn wel al gemaakt, maar daar blijft het bij. Hij had nochthans beloofd dat we ze deze maand nog konden opsturen. Helaas niet dus. Weet dus ook niet echt wat ik hier van moet denken want deze persoon ging ook onze foto's op de trouw zelf maken. Betrouwbaar of niet, kweet echt niet wat ermee te doen

Hoop dat jij meer succes hebt met de voorbereidingen.

grs

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik28-8-2012 10:59:07

ook hier een bruidje die alleen enthousiast is nuja:
vrienden en vriendinnen zijn enthousiast mijn familie en schoonfamilie zeggen gewoon niks

opmerkingen die wij kregen:
- Pff das pas over een jaar er kan nog veel gebeuren dan
- zoude da wel doen trouwen met sarah, zij is echt wel het buitenbeentje van onze familie hoor (zei men stiefvader)
- ge hebt geluk dat valt net in mijn vrij weekend (zei men zus)
- het wordt toch ni te duur he

enz enz

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik28-8-2012 11:50:14

Hey Wendy, ik heb een beetje hetzelfde probleem met de uitnodigingen. Met dat verschil dat mijn wederhelft grafisch ontwerper is en ze zelf maakt. We hebben na het maken nog een ton knip- en plakwerk, maar stress heeft hij voorlopig niet. En ik ondertussen maar lijstjes van lijstjes van lijstjes maken :-). Hij blijft maar andere opdrachten aannemen, waardoor ons kaartje steeds weer wordt opgeschoven. Ik nam net nog eens mijn lijstjes door, en na de wijn voor het avondfeest (we zijn er nog niet uit of we die nu wel of niet van de traiteur zullen nemen) is dit zo ongeveer het enige grote onafgewerkte punt. Ik zou gewoon zo graag de laatste week voor de trouw niets meer moeten doen behalve iedereen nog eens opbellen, en dan genieten (aangezien we dan al een weekje samen thuis zijn).
Wat je probleem betreft, ik zou gewoon nog eens aandringen, nog eens uitleggen dat de tijd begint te dringen en dat je graag zo snel mogelijk bericht zou willen krijgen. En als ook dat niets uithaalt, zou ik beginnen kijken naar andere mogelijkheden...

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik28-8-2012 21:17:53

Mijn verloofde en mijn mail of Honor zijn gelukkig ook enthousiast, maar voor de rest is het hier ook maar stillekes. :-(

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik29-8-2012 9:41:11

@Marlies: Mijn verloofde heeft gisteren nog eens met de persoon die de uitnodigingen gaat maken gebeld. Hij is er aan bezig, we zouden ze deze week normaal moeten ontvangen. We leven nog een beetje op hoop he. Maar als we ze deze week niet ontvangen om ze al eens te bekijken of ze goed zijn, ga ik al eens naar een drukker om andere mogelijkheden te bekijken en eventueel boeken mee te brengen naar huis van uitnodigingen. Dan zijn we toch al een beetje voorbereid moesten ze er toch niet snel komen.

Ik hoop dat het bij jou ook snel mag vorderen met de uitnodigingen.
Veel succes

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik29-8-2012 10:02:25

HIER...is het al heel het dorp rond dat wij gaan trouwen!!!

hoor het van iedereen ..."ilse & paul" gaan trouwen,vinden ze bijzonder denk?

OHJA...ik ben ilse in een rolstoel, van JAMBERS...moest iemand me herkennen,dan weet ge wie ik ben,en mijn vreugde met jullie deel...

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik29-8-2012 10:08:41

Mmmmja ook facebookkoppel en daar zijn ze ook content en enthousiast,familie ook stillekes...maar aanvaarden het wel!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...