Nu Online
Momenteel zijn er 642 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal tot 30 min rondom Aalst

28-8-2012 6:06:07
Hoi hoi,

wij zijn op zoek naar een feestzaal in de buurt van Aalst (tot 30min rijden). Belangrijk is dat het eten lekker is (en genoeg ); leuke zaal en mag toch iets "speciaals" hebben. Tot hiertoe hebben we reeds de snip bezocht; zeer vriendelijke ontvangt; eten weten we dat er lekker is; enkel de locatie vinden we een klein beetje minder. Verder gaan we nog eens gaan kijken naar het kasteel van saffelaere, de lozen boer (al heb ik gehoord dat die toch een pak duurder zijn?); de Waerboom en kasteel van coninckxdonck. Ervaringen met deze en andere zalen zijn zeer welkom!!!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

ellen
24-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 2032

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik28-8-2012 8:23:31

Heyhey,

Wij zijn van Aalst en waren dus ook op zoek naar een feestzaal in de buurt van Aalst.

Wij hebben volgende bezocht:

* De Snip - Moorsel: heel goed maar wij hebben daar al verschillende communies, huwelijksverjaardagen etc binnen de familie gevierd dus we wouden iets nieuws.

* De Lozen Boer - Lochristi: prachtig maar inderdaad heel veel duurder, zowat de duurste van alle zalen die we bezocht hebben. Bovendien werken ze niet met forfaits waardoor de kostprijs voor de drank toch wel erg kan oplopen.

* De Waerboom - Groot-Bijgaarden: heel mooi als je de grote zaal kan hebben maar wij moesten met 125 gasten het doen met de middenste zaal en deze viel serieus tegen. Zo was er bvb maar 1 klein raam en dat keek dan nog uit op de parking. Verder vonden we de ontvangst persoonlijk echt niet vriendelijk.

* 'T Oud Gemeentehuis - Wichelen: heel goed, is ook recent volledig vernieuwd, maar aangezien we hier reeds 3 trouwfeesten gehad hebben, viel ook dit weer af.

* Het Geuzenhof - Massemen (Wetteren): supermooi en lekker eten, dit was bijna onze zaal geworden ware het niet dat de zaal eigenlijk maar perfect is voor max 80 personen. Met onze 125 personen zou er een deel buiten de zaal moeten zitten en zou de dansvloer ook buiten de zaal liggen,wat wij minder vonden.

* Hof van Nassau - Zottegem: heel mooie binnenkoer maar de zaal zelf vonden wij te klein en te donker.

* Hof Ter Velden - Baasrode: heel mooie, vernieuwde zaal met heel vriendelijke eigenaars maar toch voor ons niet DE zaal omdat wij van familie vernomen hebben dat er een geluidsbegrenzer op de geluidsinstallatie zit die de neiging heeft om, wanneer het aantal decibels overschreden wordt, onmiddellijk alles uit te schakelen. Hierdoor zijn de lichten en de muziek ineens weg en dit valt spijtig genoeg meermaals voor op 1 avond, vandaar.

* Salons Roskam - Merelbeke: mooie tuin en naar het schijnt heel goed qua eten & drinken maar wij hebben deze zaal niet gekozen omdat er midden in de zaal een enorme steunpilaar staat waardoor je ofwel de dansvloer niet ziet, ofwel de eretafel niet ziet, ofwel de andere gasten niet ziet. Dit vonden wij persoonlijk heel storend.

* Salons Caipirinha - Merelbeke: dit is dan uiteindelijk onze zaal geworden!! Super ontvangst, beaalbaar, heel mooie oprijlaan, modern terras, mooie zaal, supervriendelijke eigenaars (familiebedrijf, zitten al 30j in de sector), niets is voor hen te veel en je moet niet voor elke onnozelheid opleg betalen en het is er naar het schijnt heel lekker ;-).

Groetjes en nog veel succes!

Evelien

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik28-8-2012 9:00:39

Binnenkort gaan we in Aalst naar een huwelijk van vrienden, meer bepaald in Salons Carlton. Misschien een ideetje? Voorlopig zijn ze heel tevreden van de voorbereiding. Je kan er gaan brunchen om een idee te krijgen van de keuken.

Zelf hebben wij ook Kasteel Coninxdonck bezocht, maar persoonlijk vond ik de zaal er veel minder uitzien dan op de foto's op de website doen uitschijnen. De ontvangst was ook afstandelijk en op voorhand aan de telefoon idem. De tuin is wel prachtig.

Zelf trouwen wij in zaal Valkenbulcke in Merendree. We hebben er nog nooit een feest meegemaakt, maar ik hoor toch veel goede dingen. We vonden dit een mooie zaal en de eigenares leek ons een competente dame die alles onder controle heeft :-).

ellen
24-8-2012
 Meld misbruik28-8-2012 10:04:47

Hey hey!

Enorm bedankt van jullie reacties! Zeer hulpvol! Op die manier kan ik al veel zalen uitsluiten Ik ga straks eens bellen naar Salons Caipirinha, had hier ook al op andere plekken veel goeds van gelezen. Salons Carlton ziet er ook de moeite uit! Die ga ik ook eens opbellen! Merendree is te ver van ons aangezien we ook veel familie uit de buurt van merchtem hebben en dan wordt het toch lang rijden.

Nog eens bedankt!

Groetjes en veel plezier met jullie dag!

Patrick

Meld misbruik28-8-2012 10:05:45

Hallo,
Zonder echt reclame te maken is Salons Caipirinha wel een voltreffer, ( @evelien: goede keuze ), maar keuze over in de streek qua zalen, van de tientallen zalen in de buurt echt nog geen slechte ervaringen gehad, de ene al wat mooier dan de andere maar dat zijn keuzes.
Het voordeel van dit forum dus, koppeltjes die hun ervaringen delen, volgens mij heel belangrijk en ook geruststellend.
Succes.

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik28-8-2012 12:51:06

Orangerie Les Roses in Geraardsbergen is prachtig - maar spijtig genoeg voor ons te klein :-(

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik28-8-2012 17:46:09

Wij hebben ons feest gegeven in Salons Caipirinha en het was SUPER! Echt een aanrader. Lekker en veel eten, super vriendelijke mensen die alles voor je doen op je trouwdag, prijs is ook erg goed,...
Niets op aan te merken! En we hebben van verschillende mensen gehoord, dat het de beste feest was, die ze al meegemaakt hebben.

Groetjes
Anneken

ellen
24-8-2012
 Meld misbruik29-8-2012 6:43:47

Bedankt van de reacties! Deze week ga ik nog eens gaan kijken bij salons caipirinha :) We hebben ondertussen kasteel coninckxdonck bezocht, maar die zaal bleek uiteindelijk te klein te zijn voor zowel de receptie als het feest.

De Waerboom heeft ondertussen geen enkele datum in de zomerperiode meer vrij blijkbaar; enkel nog 27juli.

groetjes;
Ellen

Gunter-Viviane
16-6-2012
 Meld misbruik29-8-2012 9:09:08

Beste Ellen,

Wij zijn van Aalst en op 22/06/2012 getrouwd, ons feest is doorgegaan in feestzaal De Caelberg in Moorsel. Een echte aanrader. De mensen zijn er vriendelijk, luisteren en nemen de tijd voor al je vragen, geven je advies bij het samenstellen van de menu en prijskwaliteit valt dit allemaal heel goed mee en het belangrijkste is dat het eten superlekker en genoeg is en vooral het dessertenbuffet is fantastisch . Ik krijg steeds het water in mijn mond als ik er aan denk . De rest van het dessertbuffet krijg je mee naar huis. Over de zaal waren wij ook heel tevreden (warme kleuren), je moet je er eigenlijk niets van aantrekken want alles wordt voor jou gedaan, zelfs de bloemstukjes op de tafels wordt door hen gedaan. Wat ook nog een pluspunt is is dat je DJ zijn gerief op voorhand mag gaan plaatsen (als er de dag voor jullie feest geen feest is natuurlijk hé).
Wij zijn van begin tot eind heel tevreden over De Caelberg.

Groetjes,
Viviane

ellen
24-8-2012
 Meld misbruik29-8-2012 10:24:33

Dag Viviane, enorm bedankt van de tip. Ziet er mooi uit!! Het is wel niet 100% duidelijk, maar als ik me niet vergis is het tot maximaal 180 pers? Zoals ik het nu zie zouden we nl. ongeveer een 230-250 mensen uitnodigen voor het avondfeest.

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik29-8-2012 10:47:37

Hey Ellen,

wijzelf zijn ook van Aalst en hebben ook dit 'probleem' gehad...
De zalen in en rond Aalst hebben wij niet bezocht omdat wij zoiets hadden van 'been there done that...' en wij wilden ook iets 'anders'...
Wij hebben bezocht
* Lozenboer: SUPER en idd niet goeikoop maar toch wel zijn geld waard als je ziet wat je ervoor in deplaats krijgt. Zou een HEEL grote kanshebber geweest zijn mochten niet alle data in spetember 2012 al bezet egweest zijn...
* Auberge Du Pêcheur in Sint Martens Latem: was OK prijs-kwaliteit maar daar heeft het ons tegengehouden at je met het ganse gevolg 3x van 'zaal' moet veranderen
de receptie heeft ergens plaats (tuin of veranda), het eten in de grote glazen veranda en het avondfeest boven...vonden wij 1 keer teveel :-)
* Kasteel Coninckdonck was voor ons een grote TEGENVALLER :-(... Onverzorgd, verouderd, niet proper, voorbeelden hapjes....ik dacht eerder dat we in een frituur beland waren... :-( (PS: en we hadden voorbeelden gevraagd van de receptie hapjes met oesters en champagne!!)...
* Zilte Zoen in Elversele: VOLLEDIG verkocht voor de zaal en de tuin en de omgeving en gewoondat WAS het, tot we de patron aan het woord kregen...die ons vlakaf zei dat hij op het eerste zicht wél met ons wilde samenwerken want dat ervaring geleerd heeft dat hij beter geen 'gewone feestjes' voor 'gewone mensen' deed??? Hallo? Moesten wij nu blij zijn dat hij ons niet als 'gewone' mensen aanzag, wat we uiteindelijk wel zijn??!!??
Zo neerkijkend op 80% van de bevolking? No thanks!!!!
* Salons Caiperinha: was niet mis, maar wij hadden hier helemaal geen 'wauw' gevoel. Mooie propere zaal aan een zeer sterke prijs...maar voor ons mocht het ietsje 'meer' of 'specialer' zijn.... Maar ik kan de keuze voor deze zaal wel begrijpen, hier wordt op zekerheid gespeeld en de feest zal goed en af zijn!
* Wij zijn uiteindelijk VOLLEDIG gevallen voor onze laatste zaal die we bezochten...
Kasteel Oudeberg (Orangerie les roses) in Geraarsdbergen...
SUPERdroomlocatie (voor ons dan toch) :-)...
Deze zaal is niet echt 'groot' maar mits de juiste planning kan er toch heel wat volk binnen hoor...
Wij hebben
* een eerste aparte receptie voor 100 man
* een 2de receptie + diner voor 150 man (100 man zitten beneden + 50 boven op mezzanine)
* een extra 70 man vanaf dessertenbuffet in de orangerie....
Ik denk dat dit toch wel een 'deftige' capaciteit is...
Onze proefdiner was alleszinds SUPERlekker, hoe het op de feest zal zal zijn, zal ik jullie pas binnen 3 weken kunnen vertellen...

Liefs...
Een aftellende bruid
A.

heidi

Meld misbruik29-8-2012 12:52:12

ter roest in buggenhout heeft ook een mooie zaal, ook het eten is er zeer goed en de bediening was zeker en vast in orde, wij zijn er in 2009 getrouwd

marc

Meld misbruik29-8-2012 19:09:50

Toch even opmerken :
In salons Hof ter Velden te Baasrode -Dendermonde is er al jaren geen enkel probleem meer met de geluidsbegrenzer ,als een van de aanbevolen huisDJs kan ik dit bevestigen!!
met vriendelijke groeten,
Marc Dooms

Eva
14-9-2013
 Meld misbruik31-8-2012 15:50:43

Over Hof ter Velden heb ik van vrienden net veel positieve commentaat gehoord. Wij gaan er zeker ook gaan kijken.
Naar zaal Valckenbucke in Merendree ben ik vorig jaar naar een feest geweest. Voor mij nog altijd de BESTE feest van de voorbije jaren. Superlekker eten! En speciaal: als hoofdgerecht kregen we guanaco (= een soort van lama). Zeer lekker!

Groetjes van een "verse" verloofde die net haar zoektocht is gestart in omgeving Aalst.

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik12-9-2012 20:31:15

Wij zijn getrouwd in Kasteel De Rozerie in aalst en waren laaiend enthousiast!!!!

Petra

Meld misbruik13-9-2012 11:00:25

Waren enkele maanden geleden te gast in 't Brouwershof in Affligem. Oude brouwerij met binnenkoer uit de jaren 1770, romantisch kader.
Diner, bediening garçons en service eigenaars zeer goed. Gezellige ambiance, 's avonds gezellig vertoeven op de verlichte binnenkoer. De voorwaarden zijn er naar verluid zeer interessant (groothandelsprijzen, wijnen zonder stopselrecht).

Echt prachtige en toffe feest. Een verborgen pareltje.

groetjes
Petra

Vince

Meld misbruik25-9-2012 8:38:15

Hebben onze feest in Zilte Zoen te Temse -Elversele gedaan.

Moeten zeggen tot in de puntjes verzorgd,prachtig kader,top keuken en goede en vriendelijke bediening.Wat er hiervoor gezegd word verontrust ons een beetje want kunnen dit echt niet geloven wat de zaakvoerder dit over zijn lippen zo brengen.
Alvast een aanrader!!!Succes met jullie huwelijk.

Jeroen
1-12-2012
 Meld misbruik30-12-2012 16:28:36

Kasteel De Rozerie in Aalst zelve: lekker eten en genoeg (absoluut), verzorgd en alles erop en eraan!

Katrien

Meld misbruik15-8-2013 20:42:20

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met Het Brouwershof in Affligem? Die zaal lijkt me wel wat maar er is weinig info over te vinden (weinig referenties).

Katrien

Meld misbruik15-8-2013 20:43:53

Ik bedoelde neit het Brouwershof maar de Hophoeve in Affligem. :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info