TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Hilde
1-9-2012
|
3-9-2012 11:17:43
Hey,
Wij hebben dat niet gedaan. Ons adres staat er zelfs niet op (wel op de achterkant van de envelop) Onze achternamen hetzelfde :)
We hadden een nogal eigenzinnige uitnodiging die als je ze openvouwt op de ene kant een gedicht heeft en op de andere kant de datum, plaats,... We hadden de ruimte niet echt en wilden deze ook niet maken :p
Wij betalen ook het feest zelf (wel de jurk van de ouders gekregen).
Groetjes,
|
|
Alessia
7-9-2012
|
3-9-2012 11:17:59
Wij hebben dat niet gedaan... Het is onze trouw, niet die van de ouders. Dat werd idd vroeger wel gedaan, maar dat is nu helemaal geen verplichting of verwachting hoor. Groetjes, Alessia.
|
|
Stéphanie
|
3-9-2012 11:18:22
Wij hebben ook getwijfeld, maar aangezien wij het ook een groot deel betalen gaan wij ook gewoon zetten van: "Stéphanie en Pieter nodigen u uit ...".
Ik vind het ook iets hipper en vlotter klinken als je met je eigen namen werkt.
|
|
Lies
29-6-2013
|
3-9-2012 11:30:52
Bedankt voor jullie reacties.
Bij ons breekt ondertussen de 3de wereldoorlog uit omdat we gezegd hebben tegen mijn schoonouders dat we het niet gaan doen. Ze zijn heel conservatief dus is het voor hen "not done"!
Ik vrees dat ze zich er toch gaan moeten bij neer leggen. Jammerrrr... :p
|
|
sofie
15-8-2023
|
3-9-2012 11:31:48
wij hebben dat ook niet gedaan, wij hebben tenslotte ook alles zelf betaald...
|
|
Fien
12-12-2012
|
3-9-2012 11:40:50
Wij waren het eerst ook niet van plan, maar mijn moeder maakte er problemen van. Op de achterkant staan nu bovenaan onze eigen gegevens, met daaronder "Delen mee in onze vreugde:" en dan de namen van onze ouders. Mijn moeder wou ook vermeld worden omdat er op de receptie heel veel collega's van mijn ouders komen.
|
|
Sarah
15-8-2014
|
3-9-2012 11:45:18
Hey, Wij gaan wel de namen van de ouders vermelden, omdat zij ook mensen hebben uitgenodigd en dat ze toch weten van wie het komt hé . En ook natuurlijk omdat ze sponseren. Maar indien je de neiging er niet voor hebt dan kan je het gerust weglaten, want het is niet verplicht, gewoon doen zoals je het wenst. Groetjes
|
|
Mieke
27-4-2013
|
3-9-2012 11:58:14
Hey Lies, Wij doen het ook niet. De voornaamste reden ook omdat wij ook alles zelf betalen. En ik vind het ook wat verouderd. Nu, vind ik de oplossing van Fien wel een goed idee mocht je schoonouders echt wel op de uitnodiging willen staan. Groetjes
|
|
Stéphanie
19-1-2013
|
3-9-2012 12:22:11
hebben wel de namen van onze ouders vermeld omdat zij ook een deel van het feest betalen en zelf nog gasten uitnodigen. Onze namen staan bovenaan de uitnodiging in het groot en onderaan links en rechts onze ouders in een kleiner lettertype ;-) Hier is het ook zo dat m'n mama een jaar geleden plots is overleden en m'n ventje z'n papa een 3-tal jaar geleden, dus het geeft ons ook een fijn gevoel dat zij daarop vermeld staan
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
3-9-2012 13:41:53
Wij betalen alles zelf en ouders nodigen niemand uit, dus staan ze er niet op. Schoonmoeder opperde hier zelfs om haar vader er ook op te zetten...'t duurde niet lang voor ik dat afgeschoten heb.
|
|
Jolien
22-9-2012
|
3-9-2012 14:02:18
Bij ons staan er ze er ook niet op. Ten eerste omdat wij alles zelf betalen en ten 2e omdat het wat ouderwets is.
Nu onze uitnodigingen al 2 maanden uitgedeeld zijn, komt de schoonma ineens af dat hare naam erop moest staan :s
|
|
Silke
4-5-2013
|
3-9-2012 15:22:53
Wij gaan dit toch niet doen ook al betalen mijn ouders een deel. Het is onze trouw en niet dat van onze ouders. Ik denk ook niet dat onze ouders er moeilijk over zouden doen. Het is eerder iets dat vroeger gedaan werd dus ik zou toch voet bij stuk houden..
|
|
Sara
15-6-2013
|
3-9-2012 16:42:27
ik heb ze er wel opgezet, maar dan vooral omdat onze trouwuitnoding nogal "vintage" is en ik vond dat er wel bij passen... ook omdat er een deel familie en vrienden komt die hen beter kennen, vond ik dat makkelijker. maar het is inderdaad moderner om het niet te doen..
|
|
Anne-Sophie
12-10-2012
|
3-9-2012 19:58:52
Normaal gezien worden de ouders vermeld als ze jullie trouwdag mee sponseren. Wij bealen ook alles zelf en ze staan er dus niet op... Is bij ons dan ook nooit een vraag geweest! Mochten ze wel betalen zouden we ze er waarschijnlijk wel op hebben gezet met Mr & Merv X melden met grote vreugde ... :)
|
|
caroline
1-6-2013
|
3-9-2012 20:13:29
Ik heb ook al eens een uitnodiging gekregen waarbij stond: ... & .... TROUWEN in de tekst met alle specificaties stond dan naast locatie ed: Onze fiere ouders: ... Ik vond dit wel een goede manier, op die manier is het duidelijk dat ze het hele feest niet sponsorden maar dat ze er wel deel van uitmaakte. Ik denk dat wij het ook zo zullen doen.
|
|
Silke
6-10-2012
|
4-9-2012 8:19:45
Bij ons staan onze namen int groot op voorkant uitnodiging.
Als je dan opendoet datum groot, klein tekstje van wij gaan trouwen en zoude het fijnvinden....
En dan daaronder onze ouders: x en y en x en y
En dan onze gegevens: adres
Op aparte kaartjes voor receptie en avondfeest staan alle gegevens feestzaal, cadeautip, uur,..
Wij hebben ze er bij gezet omdat ze ook stuk mee betalen en ook mensen uitnodigen (die we wel een voor een kennen maar toch vanuit ouders gevraagd worden) en ook... Oke, het is onze dag maar als je goeie band hebt met je ouders weet je dat het voor hen ook een bijzondere dag is! Voor mij kleine moeite om ze te vermelden.
Is mss "ouderwets" maar toch krijgen wij volop positieve commentaren op uitnodigingen.
En vooral dat het strak, modern, origineel en "eens iets anders" is!
Het is niet omdat de ouders er opstaan, dat het direct ouderwets is.
De lay out, look van uitnodiging en de manier van schrijven doen heel veel eh.
Moesten mijn ouders niet mee betalen zou ik twijfelen, er op of niet...
Ik zou er alleszins niet van wakker liggen.
Moest ik voorbeeld al tien jaar elders wonen, kindjes hebben en alles zelf betalen zou ik het niet doen.
Denk dat je elk voor jezelf moet uitmaken volgens de situatie, eigen band met ouders, ...
|
|
Sofie
27-7-2013
|
26-12-2012 21:14:57
@Stéphanie De mama van mijn verloofde is ook gestorven. Nu vraag ik me af hoe je jouw mama en de papa van jouw aanstaande bruidegom vermeld hebt? Ze je daar dat een kruisje naast of hoe hebben jullie dat aangepakt? Het is zo dat de papa van mijn verloofde ondertussen hertrouwd is...
|
|
caroline
1-6-2013
|
4-1-2013 13:49:49
Ik heb ook al eens een uitnodiging ontvangen waarbij 1 vd ouders reeds gestorven was. Er stond idd een kruisje naast zn naam en de ouders stonden ook niet meer naast elkaar vermeld aangezien de moeder reeds een andere relatie had na zijn dood. (Haar vader was al lang geleden gestorven) Ik denk dat het kruisje wel handig is om verwarring hierrond te vermijden.
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|