Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Grrr... !!

4-9-2012 18:02:38
Even de situatie schetsen: mijn schoonouders, van Vietnamese afkomst.
Superconservatief, alles draait rond eer & respect.
Mijn verloofde daarentegen is hier geboren en heeft dus voor de volle 100% de Belgische mentaliteit mee.

Vorige week, tijdens een familie-bbq, werden we straal genegeerd door mijn schoonvader.
Niet wetende waarom, hebben we dit gewoon aan ons laten voorbij gaan.
Maar zondag bracht mijn verloofde een bezoekje bij hen en daar is de bom ontploft !

Blijkbaar, ook al betalen ze geen cent voor het huwelijk, moet alles met HEN besproken worden.
Hoe, wat, waar, wanneer en wie !
Reden voor de ruzie is dus dat hij zijn neven en nichten wil uitnodigen, terwijl ik en mijn verloofde besproken hadden om enkel dichte familie (onze neven, nichten, tantes, nonkels,...) uit te nodigen + beste vrienden.

Wij willen dit niet, want ik ken die kant totaal niet (en vice versa) + we zien hen zo goed als nooit. én wie mag betalen daarvoor? Juist ja.
Dus mijn hubby-to-be mooi uitgelegd dat we het liever niet doen.

Reactie : "dan weet ik niet of ik nog kan komen naar jullie huwelijk!"
"en dan bel ik de nonkels om te zeggen dat ze ook niet moeten komen"
"je moet maar lenen, dan kan je iedereen uitnodigen"

Daarbij kwam nog dat hij eiste dat hun namen op de uitnodiging komen te staan. Nadat hij daar terug een negatief antwoord op kreeg, omdat ze niets betalen en dit dan niet wordt gedaan, ontplofte de bom verder.
"ok, als jullie mij niet nodig hebben, heb ik jou ook niet nodig"-"voor mijn part ben je dan mijn zoon niet meer, als je mij toch niet nodig hebt".

Het ding is: de oudste zoon (broer van mijn verloofde), is samen met een Vietnamese. Dus doen ze alles volgens het (Vietnamese) boekje en zorgen ze ervoor dat papa met alles akkoord is en over alles zijn zegen geeft.

Wij zijn dus de rebellen, wat dus volleeeeedig uit den boze is! *moehahaha*
Na even hard roepen tegen elkaar, is mijn verloofd gewoon opgestaan en naar huis gekomen.

Ik wist het al toen we besloten om te trouwen, dat dit niet gemakkelijk ging verlopen. :)
Dit is dus enkel het begin van de miserie !

Let the war begin ! :)
Ah, schoonfamilie, je kiest ze jammergenoeg niet ;)
En zo is mijn hart ook alweer wat gelucht. Jippie !

Lies
29-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1028

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik4-9-2012 18:17:09

Doet eens goed hé om je hartje te luchten .
Eerlijk gezegd ga ik volledig met jullie akkoord.
Ik zou ook nooit de nichten en neven van mijn ouders of schoonouders uitnodigen op ons feest. Waar stopt het dan? Voor je het weet zit je met een man of 300.
Zelfs al betalen de ouders mee, vind ik er toch nog over.
Wij betalen ook alles zelf en nodigen enkel uit wie wij willen.
We hebben wel beslist om te vragen aan onze ouders of er mensen zijn die ze eventueel willen uitnodigen maar dan enkel voor de receptie.
De reactie van je schoonvader is ook wel niet echt leuk maar misschien draait hij nog bij.
Vooral bij jullie standpunt blijven zodat jullie het huwelijk hebben waar jullie van dromen!

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik4-9-2012 18:34:41

Het is inderdaad voor ons zo logisch dat wie niet betaalt, niet te veel te zeggen heeft over het feest. Ik deel daarin ook jouw mening. Een tijdje geleden heb ik eens iets op tv gezien over een islamitisch gezin en daar is dat effectief zo, dat er geleend en schulden gemaakt worden om een zeer chique trouwfeest te kunnen geven waarop iedereen wordt uitgenodigd. (wil dit zeker niet veralgemenen, want tot hier stopt mijn kennis :o)) maar in die familie was dat blijkbaar zo'n traditie. Ik vind het bijzonder jammer voor jullie, want als ze zo conservatief zijn, dan zullen ze allicht voet bij stuk houden. Probeer een gulden middenweg te zoeken. Zorg ervoor dat jullie zich goed voelen bij jullie beslissing en achter geen spijt hebben
Veel succes alleszins!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik4-9-2012 20:44:28

Ik begrijp jullie volledig! Het is jullie huwelijk en niet dat van zijn ouders.. Ik nodig ook enkel eigen neven en nichten uit, ik ga echt niet beginnen om dat langs onze ouders kant nog eens te doen, we zullen nu al aan 150 personen zitten en zeker als jullie het zelf moeten betalen.. Komaan een beetje begrip mag toch wel zeker. Dat jullie hun namen op de uitnodiging zetten tot daar aan toe maar sommige kunnen toch overdrijven hé. Ik zou voet bij stuk houden en ze zullen nog wel beseffen dat ze fout zijn geweest, dat zijn eerder dreigementen, maar ze gaan dat hun niet kunnen laten van niet te komen hoor. Ik begrijp dat het niet leuk is om het allemaal te moeten aanhoren en om 'ruzie' te hebben. Kop op, komt wel goed. Jullie geraken er samen wel uit. Succes!!

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik4-9-2012 21:54:32

Over die uitnodiging zou ik niet zo moeilijk doen maar schulden maken om te trouwen lijkt me er toch ver over. Tracht toch te bemiddelen zonder over je grenzen te laten gaan (misschien kunnen zij betalen voor de extra gasten) Als ze zo traditioneel zijn lijkt het me normaal dat zij betalen. Het is wel je trouwdag maar zij zijn er nog langer dan die ene dag...

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik4-9-2012 22:04:53

Misschien moet je denken: choose your battles,laat hen op de uitnodiging komen, maar geen neven of nichten van die pa...

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik5-9-2012 10:16:30

Ik vind absoluut dat je moet volharden in jullie keuzes. De naam van de ouders komt er toch alleen op als zij ook betalen? Want dan zijn het eigenlijk jullie ouders die de gasten uitnodigen...

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik5-9-2012 18:24:15

Het ding is, ze willen op de uitnodigingen staan als " naam ouders... nodigen u uit..".
Lijkt me superraar om zoiets te zetten als ze niets betalen.

Schulden maken gaan we zeker niet doen. We nodigen uit wie we willen uitnodigen.
Ik wil tenslotte een leuk feest met mensen die ik kén. :)

Laten we hopen dat ze bijdraaien (tot ze het volgende knelpunt gevonden hebben). :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...