Terug naar overzicht
Mijn zus is getrouwd met rent a priest. Enkele maanden voor het huwelijk worden jullie uitgenodigd voor een gesprek en zal de viering volledig in het teken staan van jullie liefde voor elkaar, heel mooi en ontroerend.De geboorte viering van hun kindje was ook met rent a priest, en 20juli2013 trouwen mijn vriend en ik ook met hen.Een aanrader!!!!
Is dat dan hetzelfde als een kerkelijk huwelijk, Of wat zijn de verschillen? In de kerk trouwen willen we niet, maar we willen wel een mooie dienst dat niet te kerkeljk is.
Wel dat heb ik mij ook altijd afgevraagd Wij trouwen ook niet voor de kerk, maar willen wel meer dan enkel het gemeentehuis.We kunnen ook niet voor de kerk trouwen, omdat mijn ventje al eens voor de kerk getrouwd geweest is.. Dus ik sluit me even bij dit topic aan want wil ook graag weten of die van Rent-a-priest vrijzinnig zijn of dat dit via de kerk gaat..Groetjes
@ Evy:Wij trouwen ook op 20 juli en ook met "rent a priest".12 september hebben wij onze eerste afspraak met Ignace Coppens.Jij hebt dus al een huwelijksviering meegemaakt met hen, is dat niet te kerkelijk? Want wij willen geen viering over God en Jezus en bidden, ...
Volgens mij zit het grootste verschil in de prijs :) Rent a priest vraagt 300 euro en een vrijzinnige viering (bvb. Huis van de mens) is gratis.
Maar Rent-a-priest staat dus niet gelijk aan een kerkelijk huwelijk??
Ik ben ook aan het kijken of we al dan niet rent-a-priest zouden inschakelen. Wat ik er van versta uit hun website is dat er een paar priesters werken die door hun overtuigingen gebroken hebben met de rooms katholieke kerk. Zij kunnen wel nog mensen dopen en de Rooms katholieke kerk moet dit aanvaarden. Mensen trouwen kunnen ze niet, maar ze kunnen wel een ceremonie geven. Er werken ook veel mensen die geen priester zijn. Maar ik volg het ook even mee want dit heb ik gewoon van hun website.
Wij trouwen met 'de goede herder'. Mijn neef is hier ook mee getrouwd en ons zoontje gedoopt. Het is een aparte 'strekking' zeg maar. Als hij bvb later zijn communie wil doen, dan moet er een overdracht gebeuren (paperassen) naar de rooms-katholieke kerk.Er wordt niet of nauwelijks over God of bidden gesproken als je dat niet wilt. De viering stel je helemaal zelf samen. Vooraf is er een gesprek om elkaar wat te leren kennen en te zien waar je juist naartoe wil met je viering en dan krijg je in grote lijnen mee hoe die er normaal uitziet. Je krijgt ook veel voorbeelden mee zodat je wat inspiratie kan opdoen.Is ideaal als je idd meer wil doen dan alleen maar het gemeentehuis maar niet in de kerk wil trouwen. Je kan er echt iets heel persoonlijks en moois van maken.
mijn zoon is getrouwd met een dienst van de vrijzinnige dienst , en iedereen aanwezig heeft genoten van deze dienst , was helemaal op maat van het koppel zelf , met vooraf gegaande gesprekken alles tot in de puntjes voor bereid en dit allemaal gratis, was gewoon een topdag