Nu Online
Momenteel zijn er 318 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoever staan de bruidjes voor mei 2013?

5-9-2012 16:52:27
Dag mede-bruidjes,

Hoever staan jullie met het plannen van jullie huwelijk? Ik trouw volgend jaar op 4 mei 2013 en wij hebben al het volgende:

- Feestzaal (menu enzo nog niet gekozen)
- Kerk ligt vast (enkel per mail, pastoor wil maa afspraak maken vanaf januari, lijkt me laat maar bon)
- Gemeente kunnen wij nog niet vastleggen
- Getuigen gevraagd
- Fotograaf
- DJ (is van de zaal)
- Trouwkleed en schoenen (Lingerie en accesoires nog te kiezen)
- Vervoer
- Ceremoniemeester (is een goede kennis van ons, dus geen 'echte' ceremoniemeester)
- Getuigen gevraagd
- Gastenboek gekocht
- Afspraak om ringen te kiezen is gemaakt (binnen 2 weken gaan we naar FDO)
- Afspraak zang kerk is morgenavond voorzien

Ik zou deze maand ook zeker nog van start willen gaan met de zoektocht voor een kapper en make up artist. Aan de uitnodigingen ben ik ook nog niet begonnen.

Zijn er nog dingen waarvoor ik dringend zou moeten kijken?

Dikke zoen,

Eef

Eve
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 830

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 17:48:43

Wohooo, geen nood. Jij staat volgens mij heel mooi op schema... ofwel zit ik hopeloos achter. O dear. Je hebt zelfs al twee keer de getuigen gevraagd!

Wij trouwen op 17/18 mei en wij hebben dit al gedaan, ahum:
- feestzaal
- gemeente vastgelegd (wij trouwen in het Gravensteen en daar moet je een jaar op voorhand een serieuze strijd aangaan om die te bemachtigen...)
- wij trouwen niet voor de kerk, dus da's al een ceremonie en bijhorende meester die gelukkig wegvalt
- 20 september ga ik op kleedjesjacht
- mijn getuige is gevraagd, mijn schat moet de zijne nog kiezen...

Als het een excuus kan zijn, we hebben de voorbije maanden een huis gekocht en verbouwd en zijn pas verhuisd, dus nu kunnen we ons pas echt beginnen toeleggen op onze dag.

Succes alleszins, Eef, en ik hoop dat ik binnenkort even ver sta als jij!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 18:25:26

Hey datumgenootje! Ik heb de indruk dat we ongeveer even ver op schema staan dus geen paniek! ;) Bij ons ligt het gemeentehuis, de kerk en de feestzaal vast. Ook nog geen contact gehad met de pastoor, zal ook pas voor januari zijn. Wij hebben onze getuigen ook gevraagd (bruidskindjes zijn ook gekozen). Bij ons ligt het vervoer en de fotograaf ook al vast. DJ nemen wij ook van de zaal, enkel nog bevestigen. Ik heb ook al een afspraak gemaakt voor mijn haar & make up (aan huis). Mijn kleed en schoenen heb ik ook al besteld. Een ceremoniemeester zullen wij niet nemen. Voor de rest hebben wij wel een idee van het menu maar we moeten nog gaan proeven. Onze openingsdans hebben we ook al gekozen en enkele liedjes voor in de kerk. Voor de rest al veel inspiratie gedaan op dit forum. Maar ook nog niets gedaan voor onze uitnodigingen ofzo. Ik heb wel enkele misboekjes gekregen maar meer hebben we daarvoor nog niet gedaan. Je staat echt al goed op schema hoor. Succes nog!! Geniet nog van alle verdere voorbereidingen!

Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 18:26:39

Hoi Eef!
Leuke datum zeg!
Bij ons ligt al de feestzaal, kerk, fotograaf, DJ, vervoer, kapper vast. Wij zijn in maart al voor de wet getrouwd dus dat is al voorbij.
De getuigen moeten we nog vragen, maar we weten al wie te kiezen.
En begin oktober ga ik op kleedjesjacht.
Aan de rest beginnen we de volgende maanden
groetjes en succes nog!

Kim
18-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 19:46:52

Wij trouwen op 18/05 en wij hebben het volgende al vastgelegd:
- feestzaal
- DJ
- fotograaf
- gemeentehuis, wij trouwen enkel voor de wet
- vervoer

10 oktober ga ik gaan kijken voor een trouwkleed. Ik denk dat je ruimschoots op schema zit.

Veel succes nog bij het plannen!!!

Groetjes
Kim

Eve
4-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 19:55:37

@ Lieve: zo lijkt mijn lijstje id langer als ik er dubbels in zet! ik moet wel zeggen dat ik al van vorig jaar augustus verloofd ben, dus we hebben tijd genoeg dus al we af en toe iets doen zien we het snel vorderen he! @ datum-genootjes: id 4 mei is leuke datum hé! Fijn om te horen dat jullie ook al zo ver zitten! mr we hebben nog wel veel tijd he, dus alleskomt wel goed! mr het is zo leuk dat ik soms gewoon niet kan wachten om nog iets te regelen :-) Nog veel plezier, Zoen, Eef

Debbie
4-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 22:35:15

Hier ook een 4-5-13 bruid :)
Wij hebben ong hetzelfde zoals iedereen:

zaal
kerk
zangeres
ceremoniemeester
getuigen
kleed
gastenboek
bedankdoosjes
knutselgerief voor de naamkaartjes etc
save the dates hebben we reeds opgestuurd
we hebben ook al een half misboekje gemaakt :)

grtjs

lien
4-5-2013
 Meld misbruik5-9-2012 23:16:32

bij mij: zaal, fotograaf, vervoer, dj, zanger voor de viering liggen vast.
gastenboek had ik al gekocht de dag nadat we verloofd waren :-) (waren op shoppingw weekend in Engeland)
begin oktober het gemeentehuis (gaat pas 6 mnd op voorhand)
kleed gaan kiezen op 3/10

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik6-9-2012 8:45:55

Wij staan precies wat achter Maar gebruiken het zelfde excuus als Lieve.
Eind volgende week gaan de 'grote' werken achter de rug zijn en is het nog beetje afwerking en verhuis... Dus tja belangrijke zaken hebben we al geregeld en de rest loopt wat achter

Wat hebben we al geregeld:

* Fotograaf
* Kerk
* Pastoors
* Gemeentehuis is op de hoogte en brengt de documenten al in orde. Pas 6 maand op voorhand mogen we het officieel aangeven
* Restaurant 's avonds
* Feestzaal (ons restaurant is te klein om het feest in te geven, dus worden 2 verschillende locaties)
* Aankleding/catering feestzaal (dessertenbuffet, drank en ochtendsnack)
* Getuigen zijn gevraagd
* Volwassen bruidsmeisjes & jongens zijn gevraagd
* 1 bruidskindje is ok

Voor de rest hebben we al hele leuke uitnodigingen gevonden waar we nu een staaltje van hebben aangevraagd. Weten in welke themakleuren we gaan werken en wat toffe ideetjes opgedaan.
Kledij is nog niet in orde, we weten al wel hoe de bruidsjongens/meisjes/kindjes/mannelijke suite gekleed moeten gaan

Trouwvervoer gaan we wss niet nemen aangezien we niet echt goed weten waar we dat moeten gebruiken... We hebben een heel tof voorstel gekregen voor de volledige suite allemaal in de zelfde BMWs te vervoeren (geregeld door het werk van mijn ventje), maar het prob is dat we pas aan de kerk aankomen als iedereen al binnen is en na de kerk gaan we op shoot. Aankomen aan het resto gaat ook stom zijn omdat de mensen in de tuin achteraan staan en naar de feestzaal gaat ook moeilijk aangezien het maar het straat oversteken is Spijtig had mooi geweest, maar tja je kan niet alles hebben

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik6-9-2012 11:23:56

Hier ook een mei-bruidje:
Wij hebben het volgende al vast liggen:
-trouwkleed en trouwschoenen
-zaal (+ huis DJ + huistraiteur)
-misboekje eerste versie is al geschreven
-fotograaf
-getuigen zijn gevraagd (mijn getuige is al bezig met de vrijgezelle)
-bruidsmeisjes zijn gevraagd
- thema + themakleuren zijn gekozen
-dassen van de suite zijn besteld

We gebruiken onze eigen wagens voor het vervoer. (en gaan waarschijnlijk wagens van de collega's vragen voor de suite zodat de ganse suite dezelfde wagen heeft)
Dinsdag hadden we proefdiner met de traiteur, dus dat zit ook al goed
Eind deze maand komen we samen met de DJ om te bespreken hoe dat in elkaar zal steken.
We zijn al eens gaan horen voor het trouwboeket. Datgene dat ik wil zal op 125euro uitkomen.
Ik heb al een uitnodiging gekozen (moet mijn vriend nog overtuigen)
Ik heb al een envelloppedoos gekozen (nog niet besteld)
Ik twijfel nog over het gastenboek: traditioneel, bierkaartjes of wensboom

En naast de trouw zijn we ook nog de verkoop van ons huis aan het doen, ons nieuwe thuis aan het schilderen (binnenkort verhuis), een pup aan het opvoeden en hebben we een eigen zaak gestart. Van een druk jaar gesproken...

Debbie
4-5-2013
 Meld misbruik7-9-2012 18:49:59

Amai amai dat gaat hier ook allemaal vooruit zeg :)De eerste maanden ben ik er constant mee bezig geweest en zelfs al een stuk van het misboekje gemaakt & nu de laatste 2 maanden doe ik precies niets meer :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...