Nu Online
Momenteel zijn er 414 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremoniemeester of niet?

6-9-2012 18:40:07
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening hebben over een ceremoniemeester, ik denk dat dit wel handig kan zijn zodat je zeker geen dingen vergeet en op de dag zelfs dat je misschien minder zorgen hebt. Maar ik weet niet of dit echt klopt.

Ook mijn neef is getrouwd met een ceremoniemeester en dit vond ik echt maar niks!! Die zei altijd wat je moest doen, niets ging spontaan, als je niet volgens zijn manier liep dan kloeg hij, zo een heel gezever van hoe iedereen moet lopen enz. Ik vond dit eigenlijk allemaal een beetje TE, en helemaal niet meer echt gezellig. Ook in de kerk liep die continu maar in de weg, want ik moest een liedje spelen op mijn saxofoon tijdens zijn viering, liep die continu langs mij heen tijdens ik speelde waardoor mijn papieren zelfs bijna vielen enz. Het was echt gewoon vervelend.

Ik weet nu niet is dit altijd zo? Of hadden zij gewoon een slechte ceremoniemeester??

Groetjes
Anke

anke
24-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 884

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik6-9-2012 18:58:31

Mij lijkt het gewoon geen goede ceremoniemeester.

Eigenlijk moeten die onzichtbaar zijn en toch aanwezig zijn. Geen heen en weer geloop (want daar maak je de mensen alleen maar nerveus mee), zich niet overal gaan moeien met de zang, en andere. HIj is er om alles in goede banen te leiden, niet om te storen en heen en weer te dribbelen.

Wij hebben er alvast één dat we al op verschillende trouws gezien hebben, op wie je kunt rekenen, die rustig is en bijdehand, en erg correct.
Wij gaan ons dat in ieder geval niet beklagen. Oh ja, Wij werken met Luc Beernaert (Ichtegem).

Ann
19-7-2013
 Meld misbruik6-9-2012 19:06:18

Je kan ook iemand vragen die je kent. Ik was vb op de trouw van mijn broer ceremoniemeester. Nu ga ik aan hem vragen om dit ook bij mij te doen. Dit geeft direct een meer ontspannen sfeer, want je kent die persoon. Zo loopt ook alles vlotjes.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik6-9-2012 19:44:14

Pff ik heb daar ook wat schrik voor dat het dan een beetje te geforceerd is dus wij nemen geen ceremoniemeester. Wij willen dat alles vlot naar onze eigen zin verloopt.. :)

Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik6-9-2012 19:56:28

Hey Anke

Ik wilde initieel ook geen. Bij mijn broer ging het perfect er zonder. Wel te verstaan dat mijn schoonzus maar 1 zus heeft en wij met 3 zijn.
Mijn ventje heeft mij toch kunnen overtuigen om het toch te doen. Bij hen zijn ze met 4 met nogal veel ingewikkelde situaties en wij dus met 3. Neem er dan nog de getuige van mijn ventje bij en er is dus al een redelijke suite...
Nu ongeacht de hoeveelheid volk :-) ben ik blij dat het we het toch gedaan hebben. Een 'goede' ceremoniemeester weet de kalmte te bewaren waar iedereen zit te stressen. Wij liepen wat achter op schema en begonnen te veel als stresskippen over en weer te lopen en ik moet zeggen de ceremoniemeester was er bij ons om daar dan over te nemen en te zorgen dat het liep. Tijdens de viering zelf was hij voor ons met uitzondering van het boeket brengen en wegnemen en mijn kleed juist leggen nagenoeg onzichtbaar. Maar alles liep geweldig. Nu zie je ook op de video dat hij 'onzichtbaar' veel details voor ons heeft gedaan. Onze bruidskindjes die de hond aanbrachten in goede banen geleid. Goed gezien dat het 3de kindje dan nog niets had gedaan en haar laten de ringen vasthouden voor de zegening (merk op dat de kindjes hem echt snel goed vertrouwden), onze trouwboek goed in de doos steken. De misboekjes in de doos steken zodat die niet verloren zijn gegaan. De snoepjes aanbrengen enz. Tot zelfs bij het buitenkomen van de kerk mijn bril even juist zetten voor de foto. Hij zag alles. Oké suitelopen en uit de auto stappen kan stijf overkomen met iemand die alle deuren wil open doen enz. Maar hij heeft voor ons toch wel echt veel overgenomen en gedaan...
Van onze kant dus enkel maar pro's meer voor een ceremoniemeester :-)

Succes
Marieke

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik6-9-2012 21:23:10

hey ik denk inderdaad dat hij gewoon pech had met zijn ceremoniemeester! Wij hebben er ook eentje gehad en maar goed dat wij hem hadden ingehuurd!! Hij heeft ons supergoed geholpen zowel thuis als tijdens de misviering... heeft voor geen enkele storing gezorgd en heeft echt ALLES geregeld! Hij heeft héél goed samengewerkt met de fotograaf, de muzikanten in de kerk en heeft zelfs onze lezers telkens begeleid toen het hun beurt was... Och ik kan er over blijven schrijven... Zo content ben ik!! :-)
Je moet gewoon goed op zoek gaan naar een geschikte ceremoniemeester en ook wel naar ervaringen zoeken... zo hebben wij dat toch gedaan.
Veel secces xxx

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik7-9-2012 11:25:17

Hoi, ik denk dat hij idd gewoon een beetje pech had... Van een goede ceremoniemeester merk je normaal nauwelijks da hij er is, behalve op cruciale momenten om alles in goede banen te leiden... Wij hebben al enkele huwelijken met, en zonder gezien en we hebben toch besloten om een te nemen. Hier enkele voorbeelden *Tijdens de trouw van een vriendin stond er een vrachtwagen vol met oud ijzer voor de kerk geparkeerd (zoiets verpest dus alle foto's), de ceremoniemeester is toen gaan rondvragen van wie die was en heeft ervoor gezorgd dat hij zich verplaatst heeft. * Als je een muziekbandje hebt, kan je de ceremoniemeester die laten betalen, zo moet je die dag niet ng eens met een enveloppe met geld sleuren *Zaterdag zijn we naar een viering geweest zonder ceremoniemeester, ze hadden hun huwelijkskaars aan vrienden toevertrouwd, die waren hem helaas thuis vergeten... Geen huwelijkskaars dus *een ceremoniemeester zorgt er ook voor dat je kleed goed ligt, je moet nl enkele keren rechtstaan en als je dan terug gaat zitten, kan je kleed verfrommeld zijn en zo een heel mis blijven liggen, een ceremoniemeest zorgt ervoor dat dit de hele mis perfect is *ik jeb ook bij andere trouws gemerkt dat niemand echt weet wie wanneer de kerk binnenmoet, dus gingen we maar gewoon allemaal naar binnen gelijk een stelletje ongeregeld.. Deze voorbeelden hebben ons overtuigd om er wel eentje te nemen. Hij zorgt ervoor dat alles in orde is en niets vergeten wordt en jij moet je al een hoop minder zorgen maken! :)

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik7-9-2012 17:05:27

Wij nemen er geen...
Heb er eigenlijk ook nog nooit eentje op een trouw gezien..

En mijn kleed goed leggen daar zal mijn getuige wel voor zorgen.. Alsook de kaars ed.

Kheb graag de touwtjes zelf in handen ;-)

Leila
21-9-2013
 Meld misbruik24-9-2012 16:55:21

Hey allemaal,

ik wil zeker een ceremoniemeester voor naar de kerk en tijdens de viering. Wij trouwen in Gent, is er iemand met goede ervaring met iemand in deze streek ?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...