Terug naar overzicht
het is wel ng een eindje van jullie... een jaar vooraf kan wel kloppen maar je kan het altijd es gaan vragen in gemeentehuis maar zorg er dan wel voor dat de zaal dat jullie willen dan ook vrij is...wij hadden een datum voorzien , vastgelegd in gemeentehuis en wat bleek, feestzaal was al volboekt..dus andere datum moeten nemen
Ja het is inderdaad nog veraf, maar ik wil zeker weten dat als we de zaal vastleggen het gemeentehuis ook zeker vrij is dan he :)
Wij zijn 14 maanden voor onze trouw langsgegaan, maar we moeten terugkeren als het nog zo'n 6 maanden is. Ze hebben de datum al opgeschreven, maar uur vastleggen kon nog niet.
bij ons in knokke kan dat pas maar 6 maand op vooraf dus dat hangt af van je gemeente.
Onlangs was ik bij de gemeente en had al is geïnformeerd. Hun agenda bleek al tot november 2013 vol te staan. Dus als ik dag en uur zeker wou kunnen kiezen, dan moest ik zo snel mogelijk gaan doorgeven. En dan zes maand vantevoren moeten we samen met mene vriend en de documenten nog is gaan...
De trouw kan je pas officieel pas zes maanden op voorhand aanvragen maar op de meeste plaatsen kan je wel al vroeger de ceremoniedatum/uur reserveren. Daarvoor informeren je best op de dienst burgerzaken.
Dit verschilt echt van gemeente tot gemeente, dus als er op de site van jullie gemeente niks staat over hoe lang op voorhand, zou ik echt zo snel mogelijk gaan.