TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Silke
4-5-2013
|
10-9-2012 21:52:43
Alvast proficiat met jullie verloving en welkom op het forum!
Soms is het goedkoper om een all in formule te nemen bij een zaal dan dat je een traiteur, uw personeel enzo zelf moet voorzien. Wij betalen 79,5 €/persoon voor receptie (6 hapjes/persoon), menu (warm & koud voorgerecht, soep, hoofdgerecht) en dessertenbuffet en drank van begin tot einde. Maar qua budget kan het misschien wel helpen om een soort van fuif te geven met wat hapjes of een dessertenbuffet te voorzien ofzo? En enkel in intieme kring te dineren. Gewoon verschillende offertes aanvragen bij verschillende zalen en prijzen vergelijken. Komt wel goed!
En ik vind een kort kleedje ook wel mooier als je wat kleiner bent.. Je moet gewoon dragen waar je u zelf het beste in voelt, en of dat nu in de winter of de zomer is, maakt niet uit! Stralen zal je! Probeer gewoon verschillende stijlen te passen en dan zal je zelf wel zien wat het mooiste is bij u. Succes!!
|
|
sarah
18-8-2012
|
10-9-2012 22:33:37
Hi, wij hebben 150€ per gast betaald, maar wij zijn ook naar zalen geweest waar het heel wat duurder of goedkoper was. Spreek vooraf samen af wat je wil en wat je hiervoor wil uitgeven.
Mijn kleed hebben mijn ouders betaald en dat was 1900€. Maar ook hierin is zo ontzettend veel verschil. Ik had een jurk van Pronovias met een lange sleep en massa's stof die je natuurlijk ook betaald.
Mijn man en ik hebben ons bij het begin van onze planning te veel laten beïnvloeden door commentaren van anderen en na een tijdje hebben we tegen niemand nog veel gezegd en gedaan wat wij wilden en ik kan je zeggen dat voor ons ons feest perfect was. Misschien hebben anderen commentaar maar het was helemaal wat wij wilden en dat is het belangrijkste. En als jullie een korte jurk mooier vinden moet je dat zeker doen.
Vergeet niet dat het jullie dag is en elke bruid straalt welke lengte of kleur haar jurk ook heeft.
Groetjes
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
10-9-2012 22:59:52
Welkom! Je gaat hier nog vele uurtjes doorbrengen!
Mijn ervaring is dat korte kleedjes ietsjes maar niet veel goedkoper zijn.
|
|
sarah
17-12-2011
|
11-9-2012 5:16:19
In de eerste plaats proficiat.
De jurk maak je zo duur als je zelf wilt. Het gaat van rond de 1000 tot de veelvouden daarvan.
Nu ik vind dat een korte jurk zelfs een verkortend effect kan hebben. Ik ben zelf een 1m 62 en vond me absoluut ranker in een lange jurk. Je moet geen mega poeffie jurk dragen hè;)
Mijn advies passen en zeker openstaan voor totaal andere jurken, dan je eerste gedacht. Plus je budget zeggen. Er zijn niet echt winterjurken, maar door de stoffenkeuze kan je toch een bepaalde touch geven. Bv zware zijde, bonten stola.
Super keuze als bestemming voor je huwelijksreis :) wel niet verschieten van de prijzen voor je vliegtickets als je echt in de winter wilt gaan. Oktober is bv al veel goedkoper.
|
|
rafa
6-5-2011
|
11-9-2012 16:10:45
proficiat!!
budget.. jullie zouden om te beginnen eens voor jullie eigen uit moeten maken hoeveel budget er eigenlijk is, hoeveel jullie willen en kunnen uitgeven en dan verder zien naar prijzen.
wij hadden ook net een huis gekocht, een zoontje gekregen dus hadden we ook maar beperkt budget, maar daarom was het niet minder leuk, wij wouden een bbq doen en hebben ook een bbq gedaan, wij zijn ruim toegekomen met een 7000 euro, en dan is dat van smorgens, fotograaf, haren, kleren, schoenen, receptie, mis, misboekjes, zaalaankleding, bbq, dessertenbuffet.... als je een uitgebreid verslag van budget wilt, mail je het maar even...
over kleren, ikzelf heb mijn wel via het internet gekocht, en ben er supercontent van, het was absoluut niet duur, wou er ook niet veel geld aangeven omdat het maar 1 dag is, maar ik vond het van eerste keer dat ik het zag een mooi kleed, ik heb mijn wel besteld via een site die niet meer bestaat, maar zo bestaan er nog sites, kijk maar eens onder www.suitsyouwell.nl , of lightinthebox (moet je google, ken het webadres niet).. en daar hebben ze ook lange en korte kleedjes voor niet zoveel geld, maar ook voor meer geld, dus je hebt keus genoeg...
succes nog met alles
|
|
Joyce
11-5-2013
|
12-9-2012 8:25:19
Proficiat met de verloving! Er staat jullie een leuke tijd te wachten :-)
Qua kleedjes: veel gaan kijken, passen, advies vragen aan de verkoopsters en neem zeker iemand mee die je goed kent en eerlijk haar mening durft geven. Persoonlijk vind ik ook wel dat korte kleedjes je soms nog kleiner doen lijken. Vanalles uitproberen denk ik, dat is trouwens superleuk ook ;-)
Voor jullie budget kan het nuttig zijn om veel offertes te vragen, zalen te bezoeken,... Want je hebt zoveel verschillen tussen zalen en formules! Wij gaan voor een avondfeest waar alle gasten van begin tot einde aanwezig zijn. We weten nog niet of we buffet of menu aan tafel gaan nemen, maar het zal ongeveer op een €70/man all-in komen. Bespreek mss ook eens met jullie ouders wat zijn wel/niet sponsoren...
Veel plezier en succes met de voorbereidingen!
Groetjes Joyce
|
|
caroline
1-6-2013
|
12-9-2012 10:31:02
Proficiat!!
Wij trouwen op een gehuurde locatie in de ardennen en maken er een weekendje van. Onze traiteur kost €86pp incl btw, meubilair, frisdrank en alcoholische dranken (13u service, receptie met 10 hapjes, 3gangen diner met dessertenbuffet en taart en achteraf dansfeest tot ...) Ik heb veel traiteurs afgegaan en denk dat dit een goede prijs is. Zeker prijsvragen op verschillende plaatsen want ik heb ook offertes waar de prijs €10-20/pp duurder uitkwam. Goedkoper heb ik zelf nog niet gevonden voor dezelfde formule. het is zeker ook de moeite om locaties te googelen.
Vriendinnen van mij die al getrouwd zijn hadden allemaal een jurk van tussen de €1000-€1500. Dat waren kleedjes van bij Pierre-Yves en Nicolespose.it
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|