Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat is jullie trouwbudget?

11-9-2012 9:49:05
Hey allemaal,

we zijn dus al serieus in gang geschoten bij het plannen van de trouw. Komende week hebben we in volgende zalen een afspraak:
- Elysee Genk
- Krekelhof Hasselt

Ik heb ook al informatie aangevraagd bij:
- Bevershof Hasselt
- Rubenshof Alken --> was al niet meer beschikbaar op onze datum
- De Kleine Graaf
- De Vrije Valk Hoeselt
- Speelhof Sint-Truiden

Iemand ervaring met deze zaken?

Dan mijn vraag van in de titel :-) Wij gaan ervan uit dat we niet gesponsord worden door de ouders en hebben ons trouwbudget op 10.000 € gezet, waarvan 6.000 € voor het avondfeest (receptie, diner, DJ, dus alles eigenlijk).
Nu vraag ik me af of dit wel realistisch is? We zouden zo'n 120 gasten willen uitnodigen en afhankelijk van wat de feestzaal biedt 30 tot 50 man op het echte diner en de rest enkel op het dansfeest (met eventueel dessertenbuffet). Is dit haalbaar denken jullie?

Dan blijft er nog 4.000 € over voor de rest:
- kleren bruid en bruidegom (hierbij gaan we er wel vanuit dat deze gesponsord worden, maar dat weten we in feite nog niet)
- kerk
- fotograaf
- trouwvervoer vragen we de nonkel of we zijn wagen mogen gebruiken
- bloemen en decoratie
- uitnodigingen: zijn we van plan zelf te maken
- verzorging bruid: kapsel, make-up, ...
- ... ?

Graag jullie mening :-)

Veva
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 57 | Gelezen: 4377

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 10:12:04

Dat moet wel lukken denk ik :)

Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik11-9-2012 10:30:18

Hey,

Wij denken er ook zo over (ongeveer hetzelfde budget, ietsje meer) alleen dat wij iedereen voor het diner gaan uitnodigen (+/- 90 man) en geen receptie hebben voorzien.
Dus met jouw budget moet dat wel lukken !
Er zijn trouwens ook mooie trouwkleedjes te vinden onder 800 euro (check Youniek - in Turnhout:-))

Tom
25-8-2012
 Meld misbruik11-9-2012 10:38:14

Hey

wij betaalden rond de 6000 (voor spijs en drank)

Eten voor 65 man

Dessertbuffet voor 120 man extra

dranken voor heel de avond

Wij hebben gekozen voor een dessertbuffet, dit kwam qua prijs overeen met receptie maar je hoeft je gasten niet weg te sturen en ze kunnen ook heel de avond dansen zonder je moet betalen voor het eten, Eten was bij ons enkel familie, getuigen en helpers (DJ,...)

in de kerk betaal je normaal 500eur

DJ kost rond de 400 (wij hebben een vriend gevraagd, na lang twijfelen, en we zijn zeer tevreden hiervan.

Fotograaf kost rond de 800 wij hebben gelukkig vrienden die fotografie studeren en dit gratis wilden doen.

dus met wat zoeken lukt het wel

Groetjes

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik11-9-2012 10:48:08

Ons budget ligt rond de 20.000 (excl huwelijksreis, budget huwelijksreis 5.000). En dit is precies al krap

Met de receptie (90pers), het diner (126pers) en het avondfeest (+100pers) zijn we al 15.000 euro kwijt. Nochtans vind ik de prijzen echt niet overdreven.
receptie: 27euro per man
diner: 60euro per man (nog te rekenen forfait drank na het eten)
avondfeest: 9(?) euro per man
Zaalhuur: 2500
En dan mis ik nog iets, maar ik zie niet direct wat.

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik11-9-2012 11:01:52

Bruidje2013: dat zijn serieuze bedragen ja :-s

Maar alle zalen waar we tot nu toe naar aan het kijken zijn hebben geen extra zaalhuur, dus dat is al 2500 € die wegvalt.

De huwelijksreis valt niet binnen het trouwbudget, we weten zelfs nog niet waar we naartoe zouden willen gaan... Maar we zijn dan ook nog maar 4 dagen verloofd :-p

Bedankt alvast allemaal om jullie ervaringen te delen!

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik11-9-2012 11:45:28

hallo

Wij hadde ons budget gezet op 10 000 euro maar ondertussen bklijft dat maar stijgen er zijn jammer genoeg steeds dingen die erbij komen :s
We hebben het opgetrokke (tegen ons goesting) naar 15000 euro maar we blijven hopen daar dik onder te blijven.
Ik heb soms ook gevoel dat trouwen in een zaal in Antwerpen steeds het duurst blijft :s

we hopen ook nog heel hard te knippen in onze gasten lijst want momenteel zitte we op

70tal: avondeten
180: avondfeest
300: receptie :s (receptie doen we wel zelf om het zo goedkoop te kunnen houden)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik11-9-2012 12:06:46

Dat moet wel lukken als jullie niet iedereen laten dineren en voor de andere gasten een dessertenbuffet voorzien. Je moet goed de prijzen van de zalen vergelijken.
Ik vind dat het bij ons goed meevalt. Wij moeten de huur van de zaal niet betalen. Wij betalen 79,5€/persoon voor alles (receptie, uitgebreid menu, dessertenbuffet, drank van begin tot einde) ik vind dat een mooie prijs.
Wij verwachten toch een 150-tal personen en denk dat er toch 130 gasten zullen blijven eten dus we zullen wel rond de 12 000 euro kwijt zijn maar we worden wel een beetje gesponsord door onze ouders, anders zouden wij het ook anders doen hoor. Als we ze enkel zouden vragen vanaf het dessertenbuffet zou het op zo'n 3000-4000 € komen.. dus is zeker haalbaar!!

Je kan eventueel kledij huren, dat is sowieso ook al veel goedkoper en kan ook heel mooi zijn hé. Je kan voor de foto's iemand vragen dat pas afgestudeerd is ofzo. Je kan je uitnodigingen zelf maken, zo kan je ook al veel besparen. Maar met jullie budget moet het echt wel lukken.

Succes!

kevin
1-6-2012
 Meld misbruik11-9-2012 12:12:39

Hey,

Wij hebben voor heel ons huwelijk met alles (vervoer, kledij, eten, dj, kapper, ...) 19.970,00 euro betaald.

WIj hadden 160 personen op ons feest. Avondfeest met bbq, receptie en desertbuffet.

Wij hadden wel 20.000,00 als budget voorzien :-)
Alles loopt heel snel op. Soms kleine bedragen maar vele kleintjes maakt ook een groot bedrag. Wij hebben decoratie, uitnodigingen, bedankjes wel zelf gemaakt.

Groetjes

Nuri

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik11-9-2012 12:14:37

Ons budget lag op € 6000, zit ondertussen tegen de € 8000.
Maar veel kijken en vergelijken is de beste tip die ik je kan meegeven.
Wij werken wel niet met 'n typische feestzaal, uitnodigingen hebben we zoveel mogelijk zelf gedaan, kleed komt van La Sposa Outlet.
Ook wel geen kerk: vonden we geen toegevoegde waarde en konden hier 't geld niet aan geven.
Qua gasten: 50p receptie, 20p diner & 100p vanaf dessertbuffet. Het is redelijk kleinschalig gehouden maar iedereen die we erbij wilden is gevraagd. Verre nichten en neven van onze ouders of familieleden en "vrienden" die we al jaren niet meer gezien hebben, vragen we niet.
Fotograaf is iemand die dit niet professioneel maar wel met voldoende vakkennis en enorm veel liefde voor 't fotograferen doet.

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik11-9-2012 12:27:17

Bedankt allemaal!

Het "probleem" is dat ik een heel grote familie heb: mijn moeder heeft 5 zussen die elk gemiddeld 3 kinderen hebben... Dus veel tantes en nonkels en neven en nichten.

We zijn nog wat aan het kijken naar de gasten die we wel/niet voor de diner zouden uitnodigen (dat is toch het duurste deel van de avond) en we hebben ofwel:
- 30 man diner (ouders, grootouders, broers en zussen, allerbeste vrienden)
- 50 man diner (bovenstaande + nonkels en tantes)
- 70 man diner (bovenstaande + extra vrienden)

Voor het avondfeest zou het dan variëren van:
- 100 man extra
- 80 man extra
- 60 man extra

Indien ik kon doen en laten wat ik wou zou ik voor 70/60 verdeling gaan, maar dat is natuurlijk wel de duurste optie. We blijven kijken en vergelijken :-)

Onze gastenlijst is al zeer "ingekort". Enkel de allerbeste vrienden die we maandelijks zien/spreken en geen verre familieleden (allemaal eerstelijnsfamilie). Enkel de collega's zijn nog een twijfelgeval: voor mij hoeven die er niet bij, mijn aanstaande twijfelt nog.

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik11-9-2012 13:27:25

Hey,

Wij hoopten het ook op €10.000 te kunnen houden, zeker omdat we nu nog aan het bouwen zijn en we eigenlijk bijna geen budget meer hebben .
Mijn ouders geven ons een geldbedrag(voor mijn kleed) en wat we van mijn toekomstige schoonouders krijgen weet ik eigelijk niet.

Ik ben ook van plan om naar een iets goedkoper kleed te gaan. Omdat ik het ook maar 1x aandoe en vanwege de grote financiele kosten nu kan ik er echt niet veel geld aan geven.
Het eten doen we alleen voor de suite, 's avonds is het dan dessertbuffet en hapjes voor de rest. We hebben wel een grote gastenlijst (225pers).
We proberen hier en daar kleine besparingen te doen maar het is tenslotte onze trouwdag dus ik wil er ook echt iets moois van maken!
We hebben sinds onze verloving ook een nieuwe rekening geopend waarop we elke maand een vast bedrag storten, zo hebben we toch iets achter de hand.
En dan lichtjes hopen op gulle gasten .
Ik zou ook graag op huwelijksreis gaan maar dat is momenteel een heel groot vraagteken of dat nog haalbaar is... We zullen zien.
Het zijn nog 262 dagen en wie weet winnen we binnenkort euromillions

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik11-9-2012 13:39:26

Wij hebben huur omdat de cateraar niet van de zaal is
We zitten ook met een grote familie: mijn ouders en de mama van mijn verloofde zijn alle 3 met 8 (!) thuis, die dus allemaal getrouwd zijn en gemiddeld 2kinderen hebben, die ook al weer allemaal een partner hebben.
Sponsoring hebben wij helemaal niet, dus wij zijn ook sinds we verloofd zijn een vast bedrag aan het sparen (maar dat gaat ook vrij traag vooruit...)

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik11-9-2012 14:14:43

Ik denk dat dat zeker te doen is hoor!!
Wij hebben ongeveer hetzelfde budget.
Wij doen:
-receptie: 65
-diner: 30
-avondfeest: 50 bijkomende gasten.
Receptie is 28 euro per persoon, diner zal ongeveer 75 euro zijn, en avondfeest 45 euro (vind ik wel veel, maar wij hebben gekozen voor een groot dessertenbuffet waar de avondgasten dan mee van genieten)
Het feest zal dus rond de 6500 euro kosten
Dj 675 euro (installatie inbegrepen. Fotograaf zal wss rond de 500 euro kosten. Mijn vriend gaat zijn kostuum huren, en ik hoop onder de 1000 euro te blijven voor mijn kleed.
We zijn er nog niet uit of we een auto gaan huren, maar ik heb al eens geïnformeerd naar prijzen, en dat zou rond de 400 euro kosten.
Je maakt je feest zo duur als je zelf wil he.
Veel rondhoren en prijzen vergelijken

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 17:26:58

Wij zullen in totaal rond de 35 000 EUR zitten, idd heel veel geld, maar we hebben dan ook gekozen voor een feest met alles erop en eraan. Uiteindelijk maak je je feest zo duur als je maar zelf wil ... Het hangt allemaal af van het aantal mensen en welke formule je voor die mensen wil ... .

Wij hebben in de tuin van mijn ouders een receptie voor 76 personen, een ceremonie op het domein van onze feestzaal voor 61 personen. Een buffet voor 117 personen en een dansfeest met 149 personen. Uiteindelijk betalen wij rond de 15 000 EUR aan onze zaal. De andere dierbare eurotjes zijn vooral uitgegeven aan kleding (4000 EUR), bruidstaart (1350 EUR) huwelijksreis (2400 EUR), videograaf (1500 EUR), ...

Groetjes

Lynn

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik11-9-2012 18:04:02

Alles binnen de 10000 euro houden lijkt mij moeilijk. Wij zaten aan het dubbele...
Vergeet ook de ringen niet in je budget, als je er in goud koopt, is dat toch wel 1000 euro.

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 18:58:37

Hey,

bij ons is het alles in rond de 9500...
Je kan best een paar zalen vergelijken en zien wat het voordeligste is.

Wij hebben zo een zaal gekozen die net iets verder is, maar wel heel betaalbaar is.
Mijn kleed was 1500 euro, maar mijn (bijna man) zijn kledij was dan weer maar 200 euro..
Fotograaf 770, DJ 700...
Je moet gewoon heel goed vergelijken, dan lukt dit perfect.
En op voorhand opstellen wat je wel en niet wilt... Want er zijn altijd wel toffe dingen, maar al die toffe dingen kosten ook weer geld hé :-)

Groetjs

Tabita

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:03:50

Amai 35000 euro *slik* das wel véél geld.
Aangezien wij bijna zo goed als alles uit onze eigen zak moeten betalen, houden wij het iets kleiner.
En ringen vind je echt wel voor 1000 euro hoor. Wij zijn bij Fede di Oro geweest en die hebben een heel mooie collectie.
Wij gaan voor witgouden ringen kiezen, mijn vriend wil een gewone ring zonder te veel tralala, en ik wil een ring met een steentje in. Simpel maar tijdloos, ze zullen rond de 850 euro kosten.
Ik zou me trouwens niet op mijn gemak voelen met een ring van 2000 euro rond mijn vinger

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:10:05

ik meot sebiet echt gaan denken dat wij een dure zaal hebbe
wij betalen rond de 6500 euro

voor:

avondeten met 60
avondfeest met 150 (kleine receptie en middernacht frietje en snackje)

sofie
1-6-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:25:41

Hallo

Je maakt het inderdaad zo duur zoals je zelf wil.
Wij hadden ook op voorhand beslist om maximum 10.000euro te spenderen.
Nu zitten we toch al aan ongeveer 12000euro, zonder de huwelijksreis. Dit is wel een raming (die volgens mij toch vrij goed moet kloppen, gezien ik de prijzen goed opgezocht heb)
Trouwringen: 900eur
Kledij voor beiden (incl schoenen): 2300
bruidsboeket 100eur
dj: 450eur
fotograaf + album: 1270
feest voor ongeveer 70 pers 4550eur
uitnodigingen 300eur
vervoer (bus) 850eur
kerk 250eur
stadhuis 250eur
ceremoniemeester 270eur
cadeaus getuigen + ouders: 200eur
versiering kerk: 100eur
nog niet meegerekend: kledij bruidskindjes, bedankingskaartjes

Wij betalen ook alles zelf en zijn ook al goed aan het sparen.
Je moet ook wel rekening houden dat je ook wat geld kan recupereren dmv cadeaus, maar je mag er ook niet te veel op vertrouwen, want je weet nooit wat je krijgt...

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:28:43

35.000 € hebben wij gewoonweg niet...

Maar bon: ik ben realistisch dat het budget misschien nog omhoog kan klimmen, maar wij nemen 10.000 € als streefdoel.

Zelfs van de 6.000 € voor het avondfeest (dus alles erop en eraan in de feestzaal + DJ) ben ik aan het terugkomen, maar we gaan er nog steeds naar streven.

Zaterdag de eerste feestzaal bezoeken. Ik ben benieuwd!

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 19:34:45

Wij betalen het grootste deel van ons huwelijk zelf ... we zijn er ook al een dikke 2 jaar voor aan het sparen (het is allemaal een kwestie van beslissingen nemen en "opofferingen" maken) dus het is niet dat wij maar met onze vingers moeten knippen en dat het er allemaal is (spijtig genoeg). Ik kan je enkel maar de raad geven om goed te vergelijken, zeker de verhouding prijs-kwaliteit goed in het oog houden, sommige zalen durven zelf extra's vragen als je een tafel iets meer naar links wil plaatsen (bij wijze van spreken uiteraard).

Je hebt ook nog een tijdje om goed te sparen hè, het meeste geld geef je pas uit een paar weken voor je huwelijk :-)

Groetjes en veel geluk met de voorbereidingen :-)

virginia
5-1-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:49:33

Ik zit voor 't moment aan 8500 euro.mijn kleed werd gesponsord van de mama (la sposa outlet, 650 euro). mijn dj werd mijn trouwcadeau van mijn getuige (zus)
in die prijs zit:
fotograaf (foto's van 's ochtends tot 's nachts + trouwalbum)
uitnodigingen (55)
trouwringen
avondfeest voor 85 man (receptie, uitgebreid menu, drankenforfait, zaal...)
kerk
gemeentehuis
trouwbedankjes
makeup voor mij en de 6 dames die bij me blijven slapen die nacht ervoor.
kapper
bloemen
eten en cava voor 's ochtends en 's middags voor 25 man
trouwkostuum ventje
bedrag van 200 euro voor kleinen brol die er nog bij komt.

ik moet echt wel goed op mijn budget letten dus ik hoop er nu niet al te veel boven te zitten, ik houd alles nogal goed bij. :)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:54:29

35 000 hebben wij ook zeker niet staan. Wij hebben maar een jaartje kunnen sparen en moeten nog een huis kopen..
Bij ons zal alles rond de 20 000 zijn en dat vind ik al te veel maar je trouwt maar 1 keer en ik wil dan ook een dag met alles er op en eraan. Gelukkig wilt de mama wel mijn kleed en accessoires betalen en een deel van gasten dat ze er nog graag bij wouden omdat ze er niet echt van tussen kunnen. Je kan daar echt zo ver in gaan dan je zelf wilt. Het beste is inderdaad een streefdoel opstellen en als je er dan iets over zit kan dat niet zo hard kwaad.. Je krijgt natuurlijk wel een deel terug aan cadeaus, al een geluk dat je dat niet volledig kwijt bent..

Saskia
12-4-2014
 Meld misbruik11-9-2012 20:12:33

Wij hebben nog geen budget...
Onze dag ziet er als volgt uit:
Bruid halen bij haar thuis, kleine receptie met diegene die aanwezig zijn..
Naar de gemeente en de kerk
Smiddags iets eten met de ouders/grootouders/(schoon)broer-(schoon-zus) en getuigen
Foto's maken met fotograaf waarmee we bevriend mee zijn
Naar de feestzaal waar de rest van de familie en genodigden naartoe komen voor een avondfeest met misschien een frietkraam of dergelijke en dessert.

Denk dat je enorm kan uitsparen op een trouwkleed (vind het beetje absurd om er zoveel geld tegenaan te gooien als het 'goedkoop' ook mooi is + je doet het maar 1x aan (ieder zijn eigen mening)
En of je eventueel vrienden hebt die DJ/Fotograaf zijn + dat je niet iedereen 'trakteert' op een uitgebreide menu want die lust dit niet, die lust dat niet.. :)

Gaby
13-9-2013
 Meld misbruik11-9-2012 20:27:01

Hallo bruidjes, ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik nogal wat flinke bedragen hier voorbij zie komen. Wij zelf hebben een budget van 5000, maar mijn jurk heb ik al en die viel in prijs goed mee. Ik moet er ook wel bij vermelden dat we het klein gaan houden, 20 dag gasten ongeveer, geen receptie en een avondfeest voor ongeveer 80, 85 personen. Ik kom ook uit een redelijk grote familie, maar nodig echt niet al mijn neven weg nichten uit. Succes met alle voorbereidingen

jana
15-6-2013
 Meld misbruik11-9-2012 20:28:32

Wij hebben ook geen budget voorzien, omdat we redelijk goed gesponsord worden door de ouders. Mijn ouders betalen gans mijn familie (ongeveer 70 man) , alsook mijn trouwkleed en hebben het voorschot van de ceremoniemeester betaald. En zijn mama betaald zijn kant van de familie (ongeveer 30 man) en de huur van zijn trouwkostuum, en een deel van de uitnodigingen. De trouwringen hebben we al (waar we oud goud voor mochten inleveren) Ik hoop dat we zelf er met 10 000 euro er zullen geraken en dat voor: 30 tal vrienden voor het avondfeest (we komen ongeveer aan 80 euro de man voor alles) En dan nog 40 man voor enkel de receptie Fotograaf de rest van de ceremonie en vervoer Bloemen Schoenen versiering voor de zaal Drukwerk Dj Zanger voor de kerk Kerk en gemeentehuis ... Anders ging het veel beperkter geweest zijn. Iedereen heeft ook een ander idee van hoe je je trouwfeest wilt en daarom kan je het ook moeilijk vergelijken. Groetjes

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-9-2012 20:32:07

Wij zitten zonder huwelijksreis aan een gepland budget van 25000 EUR. Bepaalde dingen vallen beter uit dan ingeschat, andere dan weer duurder, sommige komen er gewoon bij want niet aan gedacht of leuk bijkomend idee. We zullen in totaal 21 maanden verloofd zijn en hebben dus goed kunnen sparen hiervoor. We kiezen er ook zelf voor om dit bedrag er aan te geven, dat is elk zijn keuze.

Jolien
22-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 20:36:27

Wij hebben ons feest bij feestzaal Elysee.

De prijzen vallen enorm goed mee!

DJ van het huis = 400 eur
Voor 8uur hebben wij: Drank, pastabuffet, receptie van een uur met warme en koude hapjes, bruidstaart, 's nachts nog een frietje met hamburger, tafelversiering, menukaarten, naamkaartjes indien gewenst en geen huurprijs voor de zaal.Er is ook een soort brievenbus met slot op als enveloppendoos.
Dit alles komt op 41.50eur per persoon. helemaal niet duur dus!

Je hebt er enorm veel formules, alles kan aangepast worden, er is een prima service, kortom ik ben er zeer gerust in!

nancy
7-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 21:54:58

ik ben net afgelopen vrijdag getrouwd
wij hadden een budget van 5000 euro en zaten er nog ruim onder je kan het zo duur maken als je zelf wil en ik heb de dag van mijn leven gehad we hadden rond de 70 gasten

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik12-9-2012 5:59:55

Hey Veva, Ik kan alleen maar beamen wat Lynn een aantal posts hierboven gezegd heeft: een trouwfeest maak je zo goedkoop/duur als je zelf wil. Wij hebben bv in het totaal iets meer dan 45 000 euro uitgegeven. Hierin zitten wel onze twee huwelijksreizen inbegrepen ( huwelijksreis 1- 5 dagen Venetie twv 3000 euro en huwelijksreis 2- 14 dagen Bali twv 9000 euro allebei de reizen waren supersuperluxueus). Dit is veel geld, maar omdat wij binnenkort een huis willen kopen, moesten wij maar 5000 euro betalen voor ons trouwfeest, de rest werd door onze ouders betaald. Echter, ik heb bv van onze fotograaf gehoord dat er blijkbaar zelfs professionele fotografen zijn die 1of 2 huwelijksfeesten per jaar willen fotograferen aan een derde van hun normale prijs, om zo koppels te helpen die een veel krapper budget hebben. Een andere tip die ik kan meegeven is het meedoen aan wedstrijden uit trouwmagazines. Een vriendin van mij heeft zo een bon gewonnen ter waarde van 1500 euro in een bruidswinkel en iemand anders die ik via via ken heeft op die manier haar huwelijksreis naar Thailand gewonnen. Ok, de kans dat je wint is natuurlijk niet zoooo groot, maar deelnemen is gratis en niet geprobeerd is niet gewonnen, toch? Een meer algemene tip is dan weer het opstellen van een streng huwelijksbudget. Stel voor elke categorie een budget op en blijf rondkijken en vergelijken totdat je een leverancier gevonden hebt die aan dat budget voldoet en waarbij je je tevreden voelt, natuurlijk. Dit kan tijd kosten, maar is zeker de moeite om te doen. Of je kan ook een heleboel dingen zelf doen, scheelt alweer een pak geld en is bovendien nog leuk! Als je echter helemaal geen idee hebt hoe eraan te beginnen, wil ik altijd mijn gedetailleerde kostenraming doormailen. Mijn man, die IT ingenieur is, heeft toen een hele leuke template gemaakt waarop ik enkel de uitgegeven kost moest invullen en je kreeg een mooi overzicht van alle kosten. Laat maar iets weten in dat geval! Nog heeeeeel veel voorbereidingsplezier gewenst! Groetjes, Katrien

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik12-9-2012 8:34:24

Dag bruidjes!

Bedankt voor de input allemaal. Het is zoals iedereen hier eigenlijk aanhaalt je eigen zaak hoeveel je eraan wil/kan uitgeven. De ene wenst een huwelijksfeest met alles erop en eraan (stiekem droom ik daar ook van hoor) en voor de andere mag het wat simpeler zijn.
Er is geen "juiste" formule, doe wat jij denk dat het beste is.

Gisteren hebben aanstaande en ik beslist om de collega's niet uit te nodigen op het dansfeest. Ik heb toch niet zo'n goede band met mijn collega's en van aanstaande moet dat ook niet.
We zijn er dan uit gekomen dat we 70 man willen op het diner en aansluitend nog eens 40 man bij op het avondfeest. Afhankelijk van wat de feestzaal ons beidt van prijs opteren we ervoor om nog een receptie voor het diner te doen voor de collega's en anderen wie niet naar het dansfeest mogen komen.
We blijven bij ons budget van 6000 € en kijken dus goed rond.

Het vervoer kost ons niks, de nonkel van aanstaande heeft een mercedes die weg mogen gebruiken.

De jurk: die moet van mij echt niet duur zijn. Ik heb blijkbaar ook geluk dat ik een "goedkope" smaak heb. Alle trouwkleden die ik tot nu toe online heb bekeken vielen in de categorie 500-850 €.

We nemen geen ceremoniemeester, dus die kost valt ook weg.

De fotograaf is een vriend van ons dus dat zal ook niet overdreven veel kosten.

Gewoon goed blijven zoeken is de boodschap :-)

Bedankt nogmaals allemaal voor de input!

Katrien: de template mag je me altijd bezorgen: miss_vivax@hotmail.com. En ebdankt voor de tip i.v.m. de wedstrijden. Ik zal ze in het oog houden ;-)

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik12-9-2012 12:35:39

Ik word een beetje draaien als ik al die bedragen hier zie. Ik weet niet wie er hier onze foto's heeft gezien maar wij hebben wel een deel minder uitgegeven. ok wij zijn getrouwd in de zomer en dan verschilt het eten wel als in de herfst en winter. Wij hebben ook maar een "gewoon" trouwfeest gehad hoor. Maar ik zou het zo meteen terug doen. Ik heb alleen maar complimenten van iedereen gekregen en ook achter mijn rug om hihi. Dat heb ik dan van hoorden gehoord die aan het stoeffen waren hihi. Maar dit was ons budget:
675 voor mijn kleed, 165 voor mijn schoenen
125 voor mijn ventje zijn kostuum(gehuurd) 70 voor zijn schoenen
125 voor de zoon zijn kleren en schoenen
175 voor de bruidkindjes
695 bus
1000 voor het eten, wel gesponsord door mijn ouders. was voor 130 man barbeque met alles erop en eraan, is niet gegeten maar gefret geweest hihi
800 voor de drank
300 voor de wijn en champagne, hadden veel meer besteld maar mochten terug doen dus uiteindelijk niet zo veel gedronken
+-300 voor versiering, tafellakens en dergelijke
180 voor de ballonnen
500 voor bruidstaart en brood voor de bbq
500 ringen
300 fotograaf (vrienden)
175 dj (collega van mijn ventje)
250 uitnodigingen
70 bedankkaartjes
300 album (leder)
150 bruidsboeket + bloemen kerk + boeketjes voor 2 bruidsmeisjes (mama van vriendin gemaakt)
300 huur zaal
250 kerk

En dat zal het zo een beetje zijn denk ik.

Dus ja iedereen maakt het zo duur en zo goedkoop als jij zelf kan, als ik iets meer budget had zou ik ook naar wat anders gezocht hebben van zaal maar ja.

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik12-9-2012 12:41:01

Oei ik tel het net zelf op en zit toch over de 7000 euro hihi. Wij hadden eerlijk gezegd niet echt een budget opgesteld maar nu sta ik er toch zelf wel een beetje van te kijken . We hadden wel 5000 opzij staan maar heb daar eigenlijk nooit echt bij stil gestaan dat het zoveel was omdat je toch niet alles in een keertje moet betalen he. Mijn kleed was al een half jaar voor de trouw betaalt en die klein prulletjes van versiering haalden we elke keer apart eigenlijk, de ene keer dit en dan de andere keer dat en dan voel je dat niet zo natuurlijk.
Alleen wat je erna nog betaalt voel je wel in een keer.

Maar ik blijf toch bij mijn mening dat ieder moet doen wat hij zelf kan en waar hij en zij zich goed bij voelen.

Groetjes Sophie

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik12-9-2012 12:44:01

Amai Sophie, ik verschiet echt van uw prijzen, valt heel goed mee hé. :)

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik12-9-2012 12:51:10

Ja naar gelang wel maar ik denk dat het inderdaad ook wel veel doet als je vrienden hebt die wel wat voor je kunnen doen.Zoals onze fotograaf en dj en we hadden dan nog het geluk dat het eten van mijn stiefvader zijn werk kwam en dat de baas daar nog een procentje heeft opgegeven. Niet zo veel maar alle beetjes helpen ook he. De rode loper kwam dan van mijn neef en daar ook wel wat tips opgedaan.

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik12-9-2012 13:16:12

Sophie: van waar kwamen je ringen?

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik12-9-2012 14:25:43

@ Stephanie: Van bij Clem Vercammen in Heist op den Berg.

Groetjes Sophie

Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik12-9-2012 18:18:53

Je maakt alles zo duur als je zelf wilt. Maar een 100 personen eten geven kost nu eenmaal wel wat geld.

Ons doel was 10 000 €, en het gaat een 13 000 € zijn. Hier zit dan wel alles in. Het enige dat we kregen zijn de kleren van mijn partner. De rest betalen we zelf. Dus elk klein detail is hierbij geteld.

Wij geven een 110 personen te eten. Geen extra gasten voor receptie of dessertenbuffet. Iedereen hetzelfde eigenlijk.

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik13-9-2012 14:15:07

Hoi Veva,

Wij hebben gekozen voor "De Vrije Valk" ons budget draait ook rond de 10000€, we zijn toen ook gaan kijken in het Rubenshof, het krekelhof , de grotten van Kanne en de vrije valk.
We hebben deze feestzaal gekozen omdat we het het meest gezellige vonden en ze leuke prijsformules hebben.

Mijn ouders betalen gelukkig de helft van het feest en mijn, voor de rest hebben we van mijn schoonouders ooit eens schenking van 5000€ gekregen voor de bouw van ons huis of de trouw. Mijn ventje had dit stiekem aan de kant gehouden voor de trouw..

Voor ons feest zitten +/- 130 personen avondfeest, er komt niemand meer na het dessertbuffet of enkel op receptie. Voor de suite en familie die van ver komen +/- 40 personen voorzien we 's middags een broodjesbuffet.
We hebben voor 's avonds wel goed moeten snoeien in onze gastenlijst: enkel Familie (tot tantes en nonkels), goede vrienden en enkele collega's. We hebben hiervoor geteld op 8000€, waarvan de helft dus door de ouders betaald is.

Mijn kleed en schoenen (2000€) werd door mama betaald.

Vervoer hebben we vrijwilligers in het bezit van een audi gevraagd :-)

Fotograaf 300€

Bedankjes +/- 300€

Cadeautjes voor ouders en getuigen +/- 500€

Ringen 1600€ (normaal 2600€ , maar hadden veel oud goud)

Kostuum van mij aanstaande 500€ (laten maken in Thailand en betaald door de schoonouders)

Maquillage, gezichtsbehandeling en acrylnagels Bruid: 225€

De haren worden gedaan door een vriendin, ik ga haar natuurlijk ook iets geven, maar weet nog niet wat en hoeveel :-)

Filmen, gaan we aan een kameraad vragen

We gaan waarschijnlijk overnachten in een B&B in de buurt, omdat we onze vrienden kennen en die er zeker voor zorgen dat je 's nachts niet meer je slaapkamer in geraakt. dit zla nog eens 110€ kosten

Ik denk dat we alles samen op een 14000 euro gaan stranden.

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik13-9-2012 15:04:33

Lynn: amai fotograaf voor 300 euro, das een mooie prijs!
De meeste fotografen vragen rond de 800-1000 euro

joris
25-8-2012
 Meld misbruik13-9-2012 15:40:39

Hallo

Wat jullie zalen betreft:

Elysee in Genk ben ik al verschillende keren geweest en in 1 woord : slecht!
Krekelhof in Hasselt is de moeite!
Jammer van het Rubenshof, is ook de moeite!
Bevershof in Bilzen is ook de moeite maar prijzig!

Mijn vrouw en ik zijn op 25-08 getrouwd en hebben feest gegeven in het Dennenhof in Bokrijk, een echte aanrader!!

Veel succes!

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik14-9-2012 18:05:30

DJEEZES! Jullie kakken allemaal geld zeker! Wij hbb een zaal met alles in: eten voor 51 personen, drank voor 107 man, receptie met hapjes en cava, bruidstaart en opruim, alles voor 3500 euro. Beat that peoples!

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik14-9-2012 18:30:49

Sarra

Wij kakken geen geld! Wij werken hard en besteden onze centjes verstandig!
Een beetje respect voor ieders mening over hun droomhuwelijk mag wel!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik14-9-2012 19:23:06

Sarra, ik geef Lynn wel gelijk. Elk zijn mening over het soort huwelijk dat ze willen en het geld dat ze eraan geven. Het is geen wedstrijd om ter goedkoopst of om ter duurst. Hier proberen we elkaar te helpen zonder mekaar af te breken.

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik15-9-2012 16:43:13

Lol

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik15-9-2012 23:46:47

@ stephanie ja we hebben hier een beetje geluk mee, mij papa volgt fotografie en zijn leraar gaat foto's maken :)

sofie
20-4-2013
 Meld misbruik17-9-2012 8:20:28

Tja, als je een grote, hechte familie hebt, die 100 man (en vrouw) telt en je daar dan nog eens minstens evenveel vrienden bij wilt tellen heb je al een groot avondfeest, even groot wordt onze receptie, met collega's, verre vrienden... tja, dan heb je vrij snel een groot budget nodig natuurlijk... maar zoals iedereen zegt, dat is onze keuze...
Maar naar budget van fotograaf,dj en co gaan wij wel dubbel goed wikken en wegen! En dat is nu net tof aan het voorbereiden vind ik .

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 8:53:47

@Sarra: Dit is een forum waar iedereen respectvol met elkaar omgaat Wij geven ook veel minder uit voor ons huwelijk, maar als 'n ander meer geld wil en kan spenderen hieraan, dan is dat hun volste recht...

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik17-9-2012 9:15:27

Wel Sarra, als jij dat voor zo weinig geld kan doen, mag je me die gegevens altijd eens doorgeven. Want dan vind ik het knap van je dat je dat hebt kunnen vinden. En dan hoop ik dat dat in de buurt van Antwerpen is. ;-)
Maar ik vind wel dat je ieder z'n mening moet kunnen respecteren.
Als ik sommige bedragen hier zie (meer dan € 30.000 ) dan voel ik me niet goed worden. Maar dat moeten zij zelf weten, hé.
Ik ken ook iemand die € 2500 heeft gegeven, enkel aan haar jurk. Tja, ik hoop dat ik iedereen daar eten voor kan geven...
Ieder z'n prioriteiten zeker?

Groetjes
Katrien

Saskia
12-4-2014
 Meld misbruik17-9-2012 21:48:54

Dat vind ik nu ook..
Iedereen spendeert daar zoveel geld aan als hij/zij zelf wilt en daar moet je respect voor hebben.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik18-9-2012 10:37:40

Ik volg de dames hier boven mij. Dat moet iedereen voor zijn eigen uitmaken. Ik heb zowel respect voor een huwelijk van 2000 euro dan van 20 000 euro. het belangrijkste is dat je uw droomdag kunt beleven.. Voor sommige betekent deze dag gewoon meer dan iemand anders.. en vieren dit liever groots dan klein.. Ik heb respect voor iedereen zijn mening hier op het forum.

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik19-9-2012 15:59:45

Mensen mensen, nijpt jullie gat toch eens ni zo toe. Ik heb toch nooit gezegd dat ik dat ni respecteer. Mijn ogen en mond vallen zwaar open als ik zo'n bedragen zie en dan denk ik "shiiiiit, die kakken geld zeker". Zijt toch isni allemaal zo defensief... Chillax everyone. Man man man.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik19-9-2012 16:09:55

@ Sarra; ik begrijp uw gedacht wel hoor, ik verschiet daar ook wel van maar uw woordenschat kan volgens mijn mening gewoon iets vriendelijker.. In uw vorige post merk ik dat terug op. Je kan dat op een normale manier zeggen ook. Iedereen geeft hier voor de rest zijn mening op een gewone manier dus probeer dat in het vervolg misschien ook te doen? Dan zal je niet zo aangevallen worden.. Voor de rest begrijp ik uw mening volledig.

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik19-9-2012 16:18:02

Tja, als ik verschiet formuleer ik mijn mening ook zoals ik ze zou zeggen. Nogal spijtig dat iedereen hier zeurt over 'meningen respecteren', als blijkt dat ze zelf andere meningen niet kunnen verdragen. Achja.

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik19-9-2012 17:30:32

Maar sarra niemand zegt toch dat ze u mening ni verdragen
het gaat enkel over de manier waarop
Je komt heel aanvallend over en dan gaan de mensen automatisch in de verdediging.

Ik ben wel nog steeds nieuwsgierig naar hoe jij het zo goedkoop hebt gehouden.

Groetjes sarah

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik20-9-2012 8:53:37

Het gaat niet over je mening "an sich" wel de manier waarop. Je kan de dingen misschien wel zeggen zoals je ze denkt (als je 'n flapuit bent, ben je 'n flapuit,he :)), maar als je schrijft, heb je toch wel even de tijd om na te denken...
Nu soit, nog veel plezier met de voorbereidingen en chapeau dat je je zo aan je budget hebt kunnen houden!

carmen
13-6-2015
 Meld misbruik3-10-2013 22:07:15

hey,

Wij zitten rond een budget van 11.000 euro
Je geeft aan alles wat je w maar kan echt wel op veel zaken besparen om de organiserende hulp in te roepen van jezelf en getuigen.
zodoende
jurk met vermaken bij (besteld in china)360
kostuum en assecoires 500
aankleding zaal 600
ceremoniemeester gratis (vriend)
vrij viering (geen kerkelijke dienst) gratis (vrienden)
ringen 1400
eten + dessert 40 gasten 1200
koets gratis (via vrienden)
avondfeest drinken + klein buffert en broodjes tegen 00.00 u voor 250 pers. 4500
eigen asseccoires 225
kapper en visagie 250
locatie 380
receptie 60 pers 500
cadeaus getuige 300
dj (vriend) 250
fotograaf (vriend enkel dagkosten 150)
uitnodigingen 100
bedankjes 100

totaal 10815

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...