Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkostuum man

11-9-2012 18:37:28
Hoi, iemand ervaring met villa verdi of cafe costume in Gent voor een mannenkostuum? Wij weten niet goed tussen welke twee zaken we moeten kiezen.

cynthia
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 2103

Roselie
15-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 19:26:54

Dag Cynthia, officieel zal ik het kostuum pas zaterdag zien als hij me komt ophalen. Maar ik heb Pieter wel al met zijn op maat gemaakt hemd gezien en de rest van het kostuum hangt aan een velux, dus daar kon ik ook niet naast kijken. De details kloppen, het geheel past tesamen, Pieter is tevreden over het onthaal en de werkwijze en afspraken...
Vanuit deze hoek is er geen reden om niet bij Café Costume te gaan.

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik11-9-2012 19:38:01

Vrienden van ons hebben met Villa Verde gewerkt en waren er zeer over te spreken!

Dorine

Meld misbruik11-9-2012 19:41:29

Niks anders dan lof over Villa Verdi!!

Sandy
22-9-2012
 Meld misbruik11-9-2012 20:08:00

Mijn vriend gaat donderdag zijn "fitting" doen bij Cafe costume in Brussel. Het kiezen van de stoffen en het model e.d. is alleszins al heel goed verlopen.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik12-9-2012 8:15:43

Wij zijn bij Cafe Costume in Brussel geweest en de service en kwaliteit waren gewoon perfect. Bovendien valt de prijs ook nog eens heel goed mee.
Ik weet niet hoe de service in Gent is, maar de kwaliteit zal hetzelfde zijn natuurlijk. Voor ons alleszins een echte aanrader.

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik12-9-2012 8:23:56

Hier ook naar Cafe Costume in Brussel geweest. Zeker een aanrader volgens ons!

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik12-9-2012 9:53:23

Wat is ongeveer de prijs van een kostuum bij Cafe Costume?

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik12-9-2012 11:05:47

@ Jente: wij hebben 850 euro betaald voor een driedelig kostuum. Maar je hebt al een tweedelig kostuum vanaf 450 euro (afhankelijk van de stof die je kiest). Een gilet kost altijd 150 euro, welke stof je ook kiest. Dus in principe is het mogelijk om een driedelig kostuum op maat te krijgen voor 600 euro.
Een hemd op maat varieert (hangt al van welke type hemd en de afwerking) tussen de 100 en 250 als ik me goed herinner, maar de gemiddelde prijs ligt rond de 150 euro. Een das kost 65 euro, een pochet 25. Ze verkopen ook manchetknopen, maar die prijzen ken ik niet, omdat ik er al elders gekocht had als cadeautje.

In die prijs zitten ook alle mogelijke retouches. Het kostuum/hemd wordt pas meegegeven als het perfect past.

Gwen
22-9-2012
 Meld misbruik12-9-2012 11:39:30

Mijn verloofde zijn kostuum komt ook van bij villa verdi, ik zal het ook pas zien op onze trouwdag maar hij is er heel tevreden over, ook over de service, hij heeft zijn schoenen daar ook direct gekocht, er is heel veel keuze!

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik12-9-2012 13:46:12

wij waren ook tot bij café costume geweest. super vriendelijke mensen, super service, heel mooi interieur maar...

er mocht geen enkel modelleke gepast worden, want neen, EERST moet je je stofje kiezen. maar als je nooit een kostuum draagt wil je dat eerst eens aanzien, toch? een stofje van een vierkantje groot is ook nog niet hetzelfde als een volledig kostuum in die stof.

en elk stofje dat wij uitkozen: goh, mevrouw, u weet ze wel te kiezen, dat zijn weer de duurste...
met andere woorden kwam dat telkens op een groot 950 euro, zonder hemd, zonder das, enkel broek, gilet en jas ...

die goedkopere stoffen vonden wij echt niet mooi.

jammer, hoor, want mijn vriend had echt zijn zinnen gezet op café costume, maar de prijs was voor ons te duur.

We zijn dan ns gaan kijken naar de Vomac in Oostkamp. we waren daar een half uur voor sluitingstijd toegekomen, de kostuums hangen boven. ze hebben ons gewezen: de kostuums zijn boven, en we hebben daar niemand gezien... waarschijnlijk geen zin, zo kort voor sluitingstijd... service 0 dus

Wij zijn dan uiteindelijk naar gentlemen geweest in Izegem. heel vriendelijk. uitgelegd wat we wilden en het eerste kostuum dat hij aandeed, wel dat was er meteen "boenk" op. precies wat we in gedachten hadden. we hebben voor alles samen: broek, hemd, das, gilet, jas en kousen en retouches zo'n 650 euro betaald. voor ons een aanrader dus

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik12-9-2012 15:13:02

@ Vicky: het is jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt bij Café Costume. Dat was bij ons echt niet zo. Tom heeft eerst het model gekozen, pas daarna de stof. Dus eerst passen om te zien welk model het beste stond.
De stof moet je inderdaad kiezen op een staal. Dat is normale procedure hoor, als je een pak op maat laat maken. Je kan moelijk verwachten dat ze van die honderden stoffen een exemplaar op vooraad hebben. Het zijn kleermakers, het is geen winkel. Maar ik begrijp wel dat het vreemd is als je niet gewoon bent om een kostuum te dragen.
Wij haden wel geluk: toen we gekozen hadden, hebben ze ons een kostuum in dezelfde stof getoond (er was net een pak klaar van iemand die dezelfde stof gekozen had). Bovendien hebben ze ons toen we de stalen bekeken eerst de "eigen collectie" gegeven die niet zo duur is. Ze hebben ons de andere stoffen ook getoond hoor, maar erbij gezegd dat die duurder waren. Wij hebben dan eerst gekozen tussen de eigen collectie en daar eigenlijk vrij snel onze zin gevonden. Ik vind overigens 950 euro voor een driedelig pak op maar nog altijd niet duur, zeker niet als je vergelijkt wat je voor een gewoon kostuum van Boss bijvoorbeeld betaalt. En dat is dan niet op maat gemaakt. Maar dat is een persoonlijk keuze natuurlijk.

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik12-9-2012 17:02:58

wel ja, wij hadden ook niet verwacht dat ze alle kostuums in alle stoffen gingen hebben.
maar wel dat we eerst een model gingen kunnen kiezen en daarna de stof, in plaats van omgekeerd...
We hadden het nochtans specifiek gevraagd: kunnen we eerst de modellen eens niet zien, eens eentje passen zodat we ons een beeld kunnen vormen van het totaal en dan de stof kiezen?
neen, dat kon niet... wij vonden dat wel vreemd, om zomaar "in het wilde weg" een stuk stof te kiezen. want de ene stof gaat ook beter passen voor het ene kostuum dan het ander...
pas op, onze ervaring was zeker niet negatief hoor, enkel een te groot stuk boven het budget dat we voorop gesteld hadden.
Want met veel geluk doet hij dat nog eens aan als we zelf naar een trouwfeest moeten, maar anders...
Nu, hetzelfde kan uiteraard ook gezegd worden van mijn jurk natuurlijk...

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik12-9-2012 17:55:05

Hey,
Mijn man heeft zijn kostuum laten maken bij Café Costume in Gent. Ben zelf niet meegeweest maar hij was enorm te spreken over de service. Zijn mama die mee was zei ook meteen dat het een super winkel is. Ondertussen lopen er in de familie al 3 mannen met een kostumm van daar aan en je ziet echt het verschil met een gewoon gekocht kostuum dat niet op maat gemaakt is. Mijn man zijn kostuum was wel redelijk duur. 1500 euro voor vest,broek,gilet en hemd. Maar hij kan het nod afdragen dus vonden we het geen probleem.

cynthia
25-5-2013
 Meld misbruik15-9-2012 14:11:19

Hallo iedereen, bedankt voor de reactie. Het is nog steeds een moeilijke keuze tss de twee. Zowel Villa verdi als cafe costume zijn alletwee super winkels. Heel goede service en vriendelijkheid bij beide. Bij villa verdi zie je de kostuums hangen en zie je wat het eindresultaat is. Bij cafe costume kies je je pak op een stukje stof. Je kan het niet passen en weet dus niet wat het eindresultaat is. Je kan wel alle details kiezen, van soort kraag voor je hemd, knopen, de garen, de voering van je kostuumvest, elk detail kan je dus kiezen. Cafe costume is iets exclusiever doordat je alles zelf kan kiezen. Het verschil bij beide zit hem in de prijs. Cafe Costume is bijna met de helft duurder. Zeer moeilijke keuze dus..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info