Terug naar overzicht
Rijst gooien zelf gaat redelijk gemakkelijk. Hoe ik het zou doen is gewoon iemand ervoor verantwoordelijk maken. Deze persoon kan dan voor een grote mand vol rijst zorgen en dit uitdelen aan de mensen die buiten aan de kerk staan te wachten als jullie buiten komen.Ik weet zelf nog niet of ik dat wel wil, maar onze vrienden kennen zullen ze zelf wel rijst meenemen om te gooien :-p
maar de praktische zaken heb ik al in orde. het gaat er gewoon over in wat ga ik de rijst doen om uit te delen ;-) Je kan die rijst moeilijk los in die mand gaan leggen he
Bij ons brengen de vrienden dit ook uit zichzelf mee...
Hey Sara,wij hebben thuis frietzakjes (van de Makro) en ik denk dat dat echt wel groot is. Allé, dat lijkt me toch groot. En die zijn dan natuurlijk ook gewoon wit. Tenzij je ze nog zelf versiert.De link die jij daar zet, was wel veel mooier.Kan je onderaan niet bv een propje watjes steken, zodat er geen rijstkorrels door kunnen vallen? Als je dan een mand hebt waar je het allemaal recht in zet, moet het toch wel lukken, niet?Maar zoals hierboven reeds gezegd: meestal brengen de gasten dat zelf mee, gewoon in een plastieken zakje. ;-)Wat me eraan doet denken: je kan misschien ook van die uitdeelzakjes nemen. Je hebt dat in kinderthema's van bv cars, prinsessen, maar evengoed enkel met ballonnen op. Ik denk dat ze dat bij Action, Hema, Kruidvat,... hebben. Maar dan moet je nog een manier vinden om die bovenaan dicht te doen, natuurlijk....Mmm, ik probeer nog even mee na te denken. ;-)
Wat ik al het vaakst heb gezien is gewoon een mand bij het buiten komen en iedereen grabbelt daar in en houdt de rijst/bloemblaadjes in zijn hand tot het bruidskoppel buiten stapt.
Ik ga kleine papieren rechthoekige zakjes in ons themakleur vullen en in een mandje plaatsen.De ceremoniemeester kan dit dan uitdelen aan de mensen buiten.
In de ava hebben ze heel leuke frietzakjes in bamboe en niet duur dacht ik.
Ey Sara, Ik zou mij er niet te veel zorgen in maken, de mensen voorzien dit meestal wel zelf hoor. Laat je maar eens verrassen ;).
toch misschien even erbij zeggen. ik moet wel rijst voorzien want ik heb beloofd aan een van mijn neef en nichtje ( die ik ontbruidskindjes gemaakt heb) dat ze iets te doen kregen, dus dit vond ik ideaal
Oei ja, dan zullen zij er natuurlijk wel naar uitkijken :)