Nu Online
Momenteel zijn er 448 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onthaalechtparen???

14-9-2012 22:06:12
Hoi iedereen!

Vorige week is de pastoor hier langs geweest om enkele zaken te bespreken over het kerkelijk huwelijk. Nu is het zo dat hij van ons verwacht dat wij naar een onthaalechtpaar gaan. Kan mij hier iemand zeggen of dit verplicht is en wat hier de bedoeling van is? Volgens zijn woorden kom je bij een gezin terecht om over het kerkelijk huwelijk te praten Wij hebben hiervoor een lijst gekregen met allemaal adressen van echtparen hier in de buurt. Sommigen heb ik al horen zeggen dat dit de ondertrouw zou zijn? Zijn er hier nog koppels die dit moeten doen of gedaan hebben? Ben wel benieuwd wat dit zal zijn

een nieuwsgierig bruidje

Stéphanie
19-1-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 708

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik14-9-2012 22:14:38

Ik daar nog nooit van gehoord...

Ben eveneens zeer benieuwd.

Eva
13-9-2013
 Meld misbruik15-9-2012 8:44:34

Ik heb er ook nog nooit van gehoord! In welke parochie is dit?

sarah
18-8-2012
 Meld misbruik15-9-2012 9:32:17

Hey, wij hebben dit in groep moeten doen. Bij ons noemde dit een relatiedag en het was verplicht. Een koppel heeft ons toen via allerlei opdrachten allerlei belangrijke thema's van het huwelijk laten bespreken zoals kinderen, geld, hoe relatieproblemen oplossen, enz. Ik denk dat het bij jullie ook zoiets zal zijn. Groetjes

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik15-9-2012 9:44:56

Bij ons is dit de parochie Puurs. Zou idd leuker zijn om dit met meerdere koppels te doen, maarja dit is niet te kiezen vrees ik. Ik heb dus een hele lijst gekregen en iemand die me super goed bijstaat om het kerkelijk huwelijk mee op poten te krijgen kent 1 van deze koppels en zei dat we zeker bij die mensen moeten gaan omdat dat ook hele vlotte mensen zijn ook met kindjes dus dat is al positief. Ach ja... we zien wel zeker ;-) de nieuwsgierigheid slaat toch toe hoor *hihi*

minke
7-7-2012
 Meld misbruik15-9-2012 10:25:47

Dit is zeker niet de ondertrouw! De ondertrouw is wanneer je met je pastoor een gesprek hebt over het huwelijk. Wat jullie belangrijk vinden enzo en basis daarvan gaat hij beslissen of je voor de kerk mag trouwen. (iedereen vind dit vanzelfsprekend maar is het niet hoor!) als je bijvoorbeeld dan zegt dat je geen kinderen wil, dan mag je bijvoorbeeld niet voor de kerk trouwen! Onthaalechtparen heb ik nog niet van gehoord, er zijn wel parochies waar je op weekend gaat met andere koppels. Bij ons was dit niet zo. Als je pastoor dit aangeeft vind hij dit belangrijk en zouik dit maar doen ;)

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik15-9-2012 18:00:25

Bij ons was er een avond met alle trouwers samen en een viertal koppels die al getrouwd waren. Maar ik heb ook wel al gehoord dat je bij een koppel thuis op gesprek gaat.

Onze priester zei dat een officiële ondertrouw niet meer bestaat, maar er was wel een 'pastoraal gedeelte' met vragen over je opvoeding en waarom je voor de kerk wenst te trouwen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...