Nu Online
Momenteel zijn er 505 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar zitten de decemberbruidjes? ;)

16-9-2012 13:22:47
Hallo dames!

Toen we onze datum hadden vast gelegd leek het alsof wij de enige waren die in december trouwde :)
Nu zie ik er toch al meer verschijnen op deze site....
Hoe zit het met jullie voorbereidingen?
Ik verschiet elke keer van de aantal dagen als ik op deze site kom,zolang is het echt niet meer en het lijkt wel of ik nog zooooooooooooveel moet doen en regelen :(
We zijn ook aan het verbouwen,goede timing :( en soms weet ik niet waar men hoofd staat....

Onze zaal ligt vast,de uitnodigingen zijn bij de drukker,dj ligt vast,5 oktober heb ik men 2e pasbeurt (en ik hoop dat ik er terug direct verliefd op word want twijfel zo)afspraak notaris is gemaakt en het gemeentehuis is ook in orde.....maar voor de rest moeten we gas geven,kledij kindjes en toekomstige.....dat gaat nog wat worden,al heb ik voor de meisjes al wel een leuk adresje gevonden!

Veel succes allemaal met de voorbereidingen en hopelijk een vroeg sneeuwtapijt dit jaar,daar hoop ik toch stiekem een beetje op ;)

Groetjes
Ellen x

ellen
1-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 758

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 14:07:35

Hier nog een decemberbruidje. :)

Bij ons ligt alles al vast, denk ik. Zaal, fotograaf, dj zijn allemaal in orde. Uitnodigingen zijn gedrukt en zitten in geadresseerde enveloppen. Menu's moeten nog gedrukt worden, maar ik wacht nog op het definitieve menu van de zaal. De plaatskaartjes zijn ook al gemaakt. Tafelschikking kan pas eens we weten wie er allemaal komt.

Mijn kleed en het kostuum van mijn verloofde hangen bij mijn ouders.

Trouwringen zijn besteld, daar mogen we eind eind november om.

Vergeet ik nog iets?

Het belangrijkste dat nu nog moet gebeuren, zijn de menu's drukken en de bloemen bestellen. Maar daar hebben we nog wel even tijd voor, denk ik.

Annelies
21-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 14:17:23

Hier is er nog een decemberbruidje :D

Stiekem hopen we ook op een mooi sneeuwtapijt maar dat valt af te wachten he,
bij ons ligt ook al heel wat vast, de zaal, fotograaf, dj, envloppen liggen al klaar met de adressen erop en komende woensdag mogen we onze uitnodiging gaan halen bij de drukker.. Binnen veertien dagen zijn we weekje in verlof en denk dat we dan nog wat concrete zaken kunnen doen tegen dat het zover is. Gisteren zijn we om mijn toekomstige zijn kostuum geweest en begin november opnieuw mijn kleed gaan passen.. Spannend.........

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 14:45:59

Ahja, een enveloppendoos en een gastenboek hebben we ook al. :)

Ben me nu echt aan het afvragen of ik nog iets aan het vergeten ben.

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 17:19:49

Hoi,

Het begint inderdaad snel dichterbij te komen. Wij zijn vandaag bezig geweest met de uitnodigingen, en er is nog heel wat werk aan. Dus daar moeten we wat gas bijgeven. Ik mag donderdag de eerste keer mijn kleed gaan passen, de ringen zijn besteld in Amerika en worden gemaakt, wederhelft en zoon hebben al hun kleren, alle afspraken zijn gemaakt, de gastenlijst is zo goed als beslist; volgende maand spreken we af met de zaal (fabriekspand in Roeselare) en de traiteur over hoe wie wat waar, en dan kunnen we ook de juiste hoeveelheden versiering aankopen (maar we weten wel al wat), de bedankingen zijn beslist maar moeten nog besteld worden (en dan zelf verder afgewerkt) en dat is het zo ongeveer momenteel. We zijn met veel bezig maar veel van die dingen zijn nog niet 'klaar'. En de zenuwen beginnen meer en meer op te komen :-)

Silvie
8-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 18:15:59

Hallo! Blij eens jullie te horen, december is blijkbaar niet zo een populaire maand om te trouwen ! Ik moet nog wel wat meer afwerken dan jullie zie ik hier, maar sinds vorige week zetten we een versnelling bij :-) Gisteren de ringen besteld en de muziek voor de mis geregeld, morgen nog eens naar de feestzaal om de decoratie te bespreken... En maar hopen dat mijn kleed snel binnenkomt !!

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 20:06:12

Oh, onze bedankjes zijn ook al van eind juni klaar. :) Allez, de doosjes zijn klaar, maar ze moeten nog opgevuld worden. Dat kan pas in de week van de trouw zelf, want het zijn pralines.

Ik moet onze zaal ook nog eens bellen om wat praktische zaken te bespreken (bv. wanneer we alles klaar mogen komen zetten, hoe de planning net in elkaar zit, wat het menu juist is, enz.).
Vraagje trouwens: wat vragen jullie allemaal aan de zaal? Wat zijn dingen die ik zeker moet weten wat betreft de praktische kant? Ik heb vaak het gevoel dat zij daar allemaal niet stil bij staan, alsof ik dat zelf allemaal al weet... :)

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 21:40:47

Ik schrijf het op, telkens ik aan een vraag denk voor de zaal en/of traiteur. Tot nu toe heb ik, los van de evidente zaken zoals tafelschikking en dergelijke; wanneer mogen we alles afzetten, wanneer moeten we alles terug ophalen, wanneer kan de bloemist langskomen, kan de dj nog vooraf het materiaal checken, wat doet de zaal tijdens de binnenkomst van het echtpaar en wat doet de dj, wat als de mensen voor het dessert te vroeg zijn, worden die dan opgevangen, wat gebeurt er met de jassen, duidelijke afspraken dat mensen die te veel hebben gedronken niets meer krijgen, wanner moet de wijn gebracht worden naar de zaal zodat er genoeg koud staat, waar staat de taart zodat de mensen die al eens kunnen bekijken, hoe gaat de chocoladefondue voor het dessert juist praktisch in zijn werk, tot wanneer kunnen we wijzigingen doorgeven in het aantal mensen. Moet er iets betaald worden de avond zelf en zo niet, is het een probleem als de betaling daarna nog een week uitblijft aangezien we dan weg zijn. En dan specifiek voor ons kinderfeest, is er in de aparte zaal een muziekinstallatie om kindermuziek te spelen? Dat is het, tot nu toe...

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 22:13:45

Bedankt! Dat zijn allemaal al heel goeie vragen. Als jullie er nog hebben, laat het maar weten hé! Ik denk zelfs dat ik hier eens een apart topic over ga starten, om te zien of er nog bruidjes zijn die zulke vragen hebben.

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik16-9-2012 22:54:50

hier nog een december bruidje! idd hopen op sneeuw! de winter id toch veel gezelliger om in de trouwen! Dit is er bij ons al gedaan: Ik ben al volledig gekleed enkel nog iets voor in me haar, me ventje ook al. de bruidskindjes en de heren van de suite ook. de uitnodigingen zijn al verstuurd. menu's al gedrukt. 4 oktober bespreking met de dj. trouwringen hebben we ook. plaatskaartjes zijn besteld, enveloppendoos ook. bruidstaart is ook al helemaal in orde. de ringskussentjes, boeket voor men bruidsmeisje en strooimandjes ook. enkel nog de kleine dingen zoals de versiering en ons thema verder uitwerken maar normaal zit ik op schema! iedreen nog veel plezier met plannen. Want het gaat vlug december zijn!

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 9:19:45

Over mijn kledij: ik heb het héél moeilijk om juweeltjes te vinden. Mijn kleed is niet wit, maar champagne/ecru zo'n beetje. Ik zoek dus juweeltjes van geel goud. Ik zou eigenlijk een heel simpele ketting nodig hebben, eventueel zelfs gewoon een hangertje (een bolletje of zo) dat ik aan mijn eigen ketting kan hangen. En daar dan een bijpassende armband (alhoewel ik nog niet zeker ben dat dat echt nodig is) bij.

Van waar komen jullie juweeltjes?

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 19:18:37

hier nog eentje van december
wij hebben al :
gastenboek, envoloppendoos, bedankingen(afgewerkt) , uitnodigingen(verstuurd) , kleren suite, pak bruidegom, mijn kleed (enkel afhalen nog) , zaal (alles besproken) , dj (besproken) , huwelijkstaart(besproken) , paraplu's , toiletpapier met bruidspaar tekening , lingerie , vervoer, gemeentehuis (besproken) , menukaarten liggen klaar , bloemen (besproken) , corsage's liggen klaar, geschenk voor mijn verloofde , champange glazen bruidspaar staan klaar , taartmes en schepper voor huwelijkstaart liggen klaar, activiteit voor suite is besproken , huwelijksreis is geboekt , decoratie voor de zaal en gemeentehuis liggen klaar...... om eerlijk te zijn is het bij ons gewoon wachten op sneeuw en onze dag voor al de rest is alles wat we moesten doen en konden doen gedaan :-)

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 19:53:12

Mijn juweeltje komen swarovski, heel simpel en toch speciaal. Mijn kleed is redelijk speciaal dus ja

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 21:20:30

Van mij hetzelfde als tessa, behoorlijk anders dan anders kleed, dus simpele swarovskijuwelen....

Silvie
8-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 22:01:16

Amai jullie zijn al ver ! Mijn juwelen zijn van www.lemony.nu , ik wacht wel nog op de eerste pas om definitief te beslissen. Hebben jullie al goeie binnenlocaties gevonden voor de foto's ?.

ellen
1-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 22:20:58

Ik krijg nog meer stress als ik lees wat jullie allemaal al klaar hebben :)
En ik ben voorlopig de 1e hier die de stap zal zetten....
Elke seconde vrije tijd kruipt in de trouw of verbouw,maar heb vandaag al veel gedaan en ik heb toch weer wat vinkjes kunnen aankruisen,wel even zeggen dat wij geen traditioneel feest geven,wij geven een trouwfuif ....onze zaal heeft een all-in formule voor een trouwfuif dus we moeten weinig zelf doen,ik ben alleen men hoofd aan het breken om een oplossing te zoeken voor de namiddag,wij trouwen om 14uur in het gemeentehuis,geen kerkelijk huwelijk,daarna gaan we nog foto's nemen denk ik,maar ik vroeg me af,wat dan? wij zijn met 21 personen voor de suite.....naar ons huis gaan,zien we precies niet echt zitten,er zijn 8 kleine kinderen bij,en er zitten een paar varkens tussen :) ik heb zo'n bang dat ze men nieuw verbouwde woonkamer terug zullen verbouwen:)
Maar om nu in een ballenbad te gaan zitten in onze kledij,zie ik ook niet zitten,we dachten om misschien al naar de zaal te gaan en daar iets te eten maar dan duurt het volgens mij nog lang voor het avond is,ik weet het niet goed.....

Mijn juweeltjes zoek ik te kopen bij Victoria juwelen,mooi en betaalbaar!
Tof om dit te lezen,zo kunnen we mekaar toch wat verder helpen en allemaal hopen op de sneeuw :p

Groetjes Ellen x

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 22:21:41

swarovski is wel altijd mooi e! nee nog geen ideeen voo binnenlocatie's. wijn wonen in knokke en echt veel mooie binnenlocaties zijn er hier niet dus ja .

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik17-9-2012 22:40:00

Pft, ik vind echt mijn goesting niet qua juweeltjes. 't Moet geel goud zijn, liefst redelijk sober. Maar ik vind echt niet wat ik nodig heb. Achja, we hebben nog wel even tijd, zeker?

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 8:36:12

Locaties is bij ons ook iets om ons hoofd over te breken. We wonen in centrum brugge maar hebben echt geen zin in de clichefoto's die bij ons altijd getrokken worden hier. Heel mooie stad hoor, maar het heeft geen origineel plaatsje meer over... We hebben net om de hoek een brouwerij waar we foto's mogen trekken, en verder stikt het hier van de musea, dus ik zal op voorhand enkele gaan bekijken waarvan ik weet dat ze nog authentiek zijn binnenin, en dan toestemming vragen... Waar we evntueel buiten foto's zouden trekken (als de weergoden ons goed gezind zijn) weten we echt niet. Onze fotograaf komt nooit in brugge, dus hij ziet het in elk geval wel zitten om hier foto's te trekken. Maar helpen met mooie verborgen plaatsjes zit er niet in :-)

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 11:22:38

Hey dames,
Vandaag nog kop 100 dagen te gaan! Streeeeeeessss!
Hier reeds gedaan:
- uitnodigingen beginnen we dit weekend uit te delen
- decoratie zo goed als alles ligt al thuis, 'n aantal zaken worden binnenkort geleverd.
- vervoer
- stadhuis
- mijn kleed + accessoires (1e pas in november)
- make-up & haar: ligt al vast bij wie, in oktober mag ik hen bellen voor proef in november.
- binnen- en buitenlocatie foto's
- traiteur
- zaal
- enveloppendoos
- gastenboek
- fotograaf
- deel kledij aanstaande
- DJ

Nog te doen:
- nog 'n paar DIY voor de decoratie moeten we nog maken
- tafelindeling diner met familie
- deel kledij aanstaande
- bedankjes
- geschenken ouders bestellen (weten wel al wat)

Dat zou het zowat moeten zijn, nu er komt wel 'n enorm drukke periode aan en ik wou al zoveel mogelijk gedaan hebben ervoor.

PS: hier is 'n sneeuwtapijt ab-so-luut niet gewenst

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 12:37:33

Ik krijg bij het lezen van jullie berichtjes vooral stress voor onze uitnodiging: daar is bij ons nog enorm veel werk aan, terwijl bijna iedereen die al heeft opgestuurd :-s Zijn jullie vroeg of wij laat?

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 12:46:33

Een vriendin van mij die in augustus trouwde, heeft haar uitnodigingen pas midden juni opgestuurd. Dus je bent zeker nog op tijd.
Wij beginnen zo vroeg omdat het in de kerstvakantie is, tussen de feestdagen in.

Fien
12-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 12:47:26

De uitnodigingen moet je volgens de etiquette pas 6 weken op voorhand versturen. Wij versturen die van ons ergens op een van de laatste dagen van oktober. Je hebt dus zeker nog genoeg tijd, hoor. :)

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 16:38:07

hey

wij versturen onze uitnodigingen zo vroeg omdat het midden in de week is , namelijk op woensdag dus mensen moet echt wel iets kunnen regelen om te kunnen komen ...

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 21:36:25

@ marlies: ja ik ken het gevoel, hier moet het persee het strand zijn maar heb daar absoluut geen zin in. omdat het ook zo cliche is!
Ik wij zijn zo vroeg met uitnodigingen omdat we met een thema en dresscode zitten, en we willen de mensen genoeg tijd geven om iets te vinden .
@ Angelique: Voor ons maakt het niet uit dat het een woensdag want de meeste die bij kennen werken toch in het weekend inclusief ik

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 22:50:50

Ah, oké, allemaal goede redenen om zo vroeg de uitnodigingen te verzenden... Wij hebben in januari bij onze nieuwjaarskaartjes een save-the-date gestoken, dus ik denk dat we nog even speling hebben :-).
En superspannend, donderdag mag ik mijn kleed gaan passen! Het lijkt in de verste verte niet op het kleed dat ik oorspronkelijk eens heb gepast, dus ik ben ongelooflijk nieuwsgierig! Meteen ook eens proberen met juist ondergoed, schoenen, juwelen en bruidsboeket. Ik ben best wel zenuwachtig :-)
@Tessa: niet opgeven, we vinden wel een originele locatie :-) Ik ken Knokke zelf niet zo goed, enkel van er 2 jaar geleden ambulancestage te doen bij de brandweer, maar echt veel zie je dan ook niet van de stad hé

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik19-9-2012 7:50:46

Whaaaa de 3 cijfertjes zijn weg! (sorry ik moest even komen gillen,hier )
Tis natuurlijk nogal logisch dat bij 't aftellen hier 99 na 100 komt, maar soit. Tbegint nu pas echt door te sijpelen dat het écht niet zo lang meer is.

ellen
1-12-2012
 Meld misbruik19-9-2012 8:21:37

Haha Raissa,ik ken dat,ik vond het ook "speciaal" toen ik nog maar 2 cijfertjes zag staan op de teller,nu nog maar 72 brrrrrrrrrrr :)
Hier toch weer wat vinkjes weg kunnen kruisen deze week,oef :)

Wat ik nu weer heb,ik moet 5 oktober terug gaan passen,voor de 2e keer en ik twijfel zo aan men kleedje :( het ging toen tussen 2 kleedjes en nu heb ik bij een fotograaf dat van mij gezien maar twijfel daardoor.....zou je dit nog kunnen veranderen,moest men twijfel blijven?

Groetjes

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik19-9-2012 13:21:05

Ja 't scheelt bijna 'n maand tussen onze huwelijken,he. :)

Geen idee eigenlijk, vrees er 'n beetje voor als het al je 2e pas is... Ik zou het gewoon 'ns vragen,hoor. Dan weet je het zeker.

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik19-9-2012 14:16:25

Hey ellen, ik vrees ook dat je, los van of het mag of niet, in tijdsnood zou komen. Ik denk dat je sowieso het pasmodel zou moeten nemen, gezien de korte periode om nog te bestellen. Los van het werk dat ze al hebben gedaan aan het andere kleedje... Maar je kan het altijd eens vragen he. Ik heb zelf al gemerkt dat je niet te veel meer mag rondkijken eens de beslissingen gemaakt zijn, want dan kom je echt gek....

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik20-9-2012 16:10:51

Joepie!!! Net terug van mijn eerste pas, en het was ongelooflijk mooi! Moest ik toch even kwijt :-)

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik20-9-2012 16:31:50

Super, Marlies!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...