Nu Online
Momenteel zijn er 486 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Oktobertrouw?

18-9-2012 10:41:57
Hey bruidjes,

Onze datum begint meer en meer naar half oktober 2013 te neigen, wachten tot voorjaar 2014 lijkt ons niet haalbaar door onze eigen ongeduldigheid ;-) Wat vinden jullie, voordelen en nadelen aan een herfsttrouw?

Elke
12-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 959

viki
18-10-2013
 Meld misbruik18-9-2012 12:04:41

Dag Elke;

Wij trouwen op 18/10/2013.
We hebben die datum genomen omdat we dan 5 jaar samen zijn.
OK de kans op regen en slecht weer is groot maar in de zomermaanden in ons Belgenlandje is dit ook geen garantie op droog weer.
De herfstkleuren zijn ook mooi voor de foto's
Het is ook een minder drukke periode ( volgens de fotograag )

Laat je me dan nog wat weten wat het geworden is?
Groetjes

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik18-9-2012 12:28:38

Mijn tante en nonkel zijn ook in oktober getrouwd en ze zeggen altijd dat ze elk jaar al geluk gehad hebben met het weer op hun datum.. Doen zou ik zeggen! ;) In België weet je nooit hoe het weer zal zijn. In juli kan het ook slecht weer zijn hé. Ik zou het gewoon zo laten staan. Succes nog met alles!!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik18-9-2012 12:51:14

wij trouwen binnenkort in oktober en ik zie het helemaal zitten. Het voordeel is dat het dan niet bloedheet is ( minder kans voor). Zon met wolken is beter voor de foto's en smorgens heb je veel kans op mist wat wel mooi is ook voor de foto's
PLus de kans dat je in oktober goed weer is is bijna even groot als in de zomermaanden ( zoals hierboven ook al gezegd wordt)
je hebt ook minder mensen die op verlof zijn, wat ook wel leuker is

Inge
20-10-2012
 Meld misbruik18-9-2012 12:53:36

Vorig jaar zat ik met het zelfde dilemma, wij zijn uiteindelijk toch voor de herfst gegaan en over een maandje is het dus zover. Ik vond de herfst wel iets hebben met al die warme kleuren, nu voor het weer is het hopen, wat zonnedansjes doen en dan komt het hopelijk goed.

Elke
12-10-2013
 Meld misbruik18-9-2012 13:24:40

leuk om te horen, dankjewel! :-) nu nog een zaal vinden en vastleggen!

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik18-9-2012 14:00:46

Wij trouwen waarschijnlijk ook in oktober 2013. Voorlopig hebben we 26/10/2013 in ons hoofd maar dat kan nog wijzigen moest de feestzaal (die we dus nog niet hebben) niet meer vrij zijn. De reden waarom wij deze periode kozen was voor de bestemming van onze huwelijksreis. We wilden namelijk altijd al naar Zuid-Afrika en aangezien de seizoenen daar anders liggen is de zomer geen ideale reisperiode. Nu komt het eigenlijk nog goed uit dat we 'maar' in oktober trouwen want ik denk dat er al niet veel vrije feestzalen voor juli/augustus meer te vinden zouden zijn.

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik18-9-2012 15:02:40

hoi, mijn schoonzus is een paar jaar geleden op 11 oktober getrouwd.. we hebben toen een kwakkelzomer gehad een vriendin die trouwde in augustus had een regendag, terwijl zij in oktober een stralende dag hadden, 18 graden en geen wolkje te bespeuren :-)

Voordeel van buiten het "trouwseizoen (van mei tot half september)" te trouwen, is dat je meer kans hebt dat de zaal die jij wilt, ook vrij is. Wij hadden keuze tussen alle feestzalen in de buurt omdat er nog geen enkele bezet was. Ook voor andere dingen is het leuker zoals hierboven reeds gezegd: goedkopere huwelijksreis, betere beschikbaarheid van de fotograaf/band/kapper/... die jij graag wilt :-)

Alvast veel succes met het kiezen van je datum!! :-)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik18-9-2012 15:37:26

Alles is hier eigenlijk al genoemd...
Mijn schoonzus is in oktober getrouwd en zij hadden redelijk goed weer. Wel wat kouder dan in de zomer natuurlijk en ook een klein beetje regen, maar die regen kan je altijd hebben. En inderdaad, de gekleurde bladeren aan de bomen zijn zeer mooi voor foto's.
De enige nadelen die ik kan bedenken: sneller donker 's avonds, minder warm en misschien iets grotere kans op slechter weer. Maar aangezien het in andere tijden van het jaar even goed slecht weer kan zijn, zou ik me daar zeker niet door laten tegenhouden.
Succes ermee!

sonja

Meld misbruik18-9-2012 16:07:21

Trouwen voor de herfstvakantie = goedkopere huwelijksreis
20/10 ook eens een hele zonnige huwelijksdag meegemaakt.
Ik zou zeggen : ga ervoor !
14 en 20 juli : dat waren pas herfstdagen dit jaar !

Annabel
19-10-2013
 Meld misbruik18-9-2012 17:52:43

Wij zullen ook trouwen op 19/10/2013. Aanvankelijk was ik ook heel erg aan het twijfelen. Maar zoals hierboven aangehaald: je kan in de zomer trouwen en ook regen hebben. Vorig jaar moesten we naar een trouw in oktober en het was een prachtige dag! Zelfs de receptie kon buiten doorgaan! Gewoon duimen voor goed weer, en anders... het beste ervan maken!

Anne-Sophie
12-10-2012
 Meld misbruik18-9-2012 18:38:32

Wij trouwen binnen 23 dagen... woehoeeeeeeeeeee! We hopen eenbeetje op een heerlijke nazomerse dag! Zolang het niet regent zijn we super blij!!! En we hebben het voordeel dat er niemand op verlof is. Al onze gasten komen :)

Ruth
12-10-2012
 Meld misbruik18-9-2012 20:22:22

Voordelen van de herfst : Wild op het menu en je mag al een (nep)bontje dragen op je kleed omdat je al als winterbruidje gezien wordt. Let wel op voor de huwelijksreis wij doen florida en hebben wel nog kans op orkanen maar dat risico nemen we er maar bij. @ Anne -Sophie: Ik ben ook al blij als het niet zal regenen, onze gasten kunnen wel jammer genoeg niet allemaal komen en van 50 mensen weten we nu nog niets.

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik19-9-2012 10:37:19

Wij trouwen ook in oktober ;-) 04/10/2014

1: omdat we op 6 oktober elkaar hebben leren kennen
2: omdat in de zomer heel veel mensen op vakantie zijn
3: het klonk wel heel mooi 04/10/2014
Daarom trouwen wij in oktober :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...