Nu Online
Momenteel zijn er 372 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misschien toch op 2 dagen trouwen???

18-9-2012 15:18:26
Daarstraks eens gaan piepen op de site van de gemeente ivm de ondertrouw enzo...

Krijg ik daar de prijslijst onder mijn neus en trouwen op zaterdag kost daar 768 EUR!!
Als we op vrijdag voor de gemeente zouden trouwen kost ons dit 343 EUR! Dus dat is toch wel een groot verschil vind ik..

Nu ja die vrijdag is het 'vrijdag de 13de' ... allez niet dat ik mij dat aantrek hoor
Maar ik had natuurlijk alles liever op 1 dag gehad en zaterdag 14-06 heeft voor ons wel een betekenis...

Wat zouden jullie doen? En als we voor twee dagen kiezen.. hoe lossen we dit praktisch op??

Nathalie
6-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 1268

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik18-9-2012 15:24:21

Ben je zeker dat deze prijzen kloppen? Dat lijkt me echt overdreven veel ... wij trouwen in Lier en betalen iets van een 68 EUR ... Dus jou 768 EUR lijkt me echt ferm overdreven ...

Groetjes

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik18-9-2012 15:26:27

Wij hebben ook gekozen om het over twee dagen te spreiden omdat de uren waarop je kon trouwen op het stadhuis het niet bepaald gemakkelijk maakten. Om alles wat te spreiden, ook qua drukte enzo, trouwen we 2 weken op voorhand op een vrijdagnamiddag voor de wet. We geven daarna een kleine receptie bij ons thuis voor mensen die afgekomen zijn, maar we rekenen eigenlijk niet op veel volk. Het is tenslotte een werkdag en het echte feest is later. 's Avonds zouden we misschien gaan eten met de dichtste familie. Het heeft zijn nadelen (kostprijs voor etentje komt erbij, extra kledij), maar zo zal onze dag voor de kerk wel veel meer relax verlopen. En dan kan je natuurlijk 2 verschillende outfits kiezen . Ik schrik wel van de kostprijs bij jullie! In Gent is het een stuk goedkoper. Maar ja, daar is het dan ook aan de lopende band...

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik18-9-2012 15:26:30

Amai! Dat is inderdaad wel heel veel.
Hier in Wetteren betaal je op een zaterdag €150 voor een gewone ceremonie, €200 als je er tapijt en bloemen in de zaal bij wilt en €250 als je er dan ook nog eens een loper en bloemen in de hal bij wilt. Tijdens de week is het €100 goedkoper.
Ik zou het toch nog eens goed navragen of die prijzen wel kloppen moest ik jou zijn...

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik18-9-2012 15:26:46

Mja Lynn ik woon in Nederland he... en ze staan op de website van de gemeente.. dus ik denk wel dat ze kloppen.

In België is een burgerlijk huwelijk bandwerk, in nederland is dit helemaal anders.. wordt echt tijd in gestoken. Maar zal wel eens rechtstreeks met de gemeente contact opnemen

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik18-9-2012 15:27:01

Wooow, da's wel heel veel geld! Zelfs 343 vind ik nog serieus veel.

Vrijdag de 13e zou ik me in ieder geval niks van aantrekken.
Hoe je het praktisch moet oplossen, hangt eigenlijk af van wat jullie plannen verder zijn. Trouwen jullie ook voor de kerk? Wilden jullie iedereen uitnodigen voor de ceremonie in het gemeentehuis?
Je kan bijvoorbeeld gewoon zonder anderen erbij trouwen en zaterdag verder alles laten verlopen zoals je al van plan was.

Succes met het nemen van de beslissing en de verdere voorbereidingen!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik18-9-2012 15:29:22

Ah, je woont in Nederland lees ik nu. Ja, daar is het inderdaad helemaal anders. Dus dan denk ik dat je toch liefst wel volk wil uitnodigen voor die ceremonie.
Je zou natuurlijk ook alles naar de vrijdag kunnen verschuiven, maar dan zit je er wel een beetje mee dat dat een werkdag is.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik18-9-2012 15:30:45

Nee het gemeentehuis zouden we sowieso gewoon met de suite doen.. (of er moesten mensen daar komen zijn die uiteraard welkom)

We trouwen niet voor de kerk, maar doen een vrijzinnige ceremonie in de tuin bij mijn vader. Daar zouden we iedereen voor uitnodigen die we er bij willen en met aansluitend receptie.. Het avondfeest is dan weer alleen voor de familie.

Allez weer iets om het hoofd over te breken

sarah
13-10-2012
 Meld misbruik18-9-2012 15:36:10

amaai!! het enigste wat wij moeten betalen is het trouwboekje..25 euro

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik18-9-2012 15:41:19

Misschien kan je eens met enkele mensen uit de suite overleggen? Als zij het zien zitten om op vrijdag al te komen en dan zaterdag voor het echte feest, lijkt mij dat de beste oplossing.
Na de ceremonie in het gemeentehuis kan je dan misschien voor iedereen die erbij was al een kleine receptie geven of met die mensen gaan eten.
De volgende dag heb je dan meer tijd en kan je bijvoorbeeld 's middags eerst foto's gaan maken, daarna de ceremonie en dan de rest van het feest.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik18-9-2012 15:43:36

We hebben 1 mogelijkheid om gratis te trouwen en dat is elke dinsdag om 09u of 09u45
Maar dat zie ik absoluut niet zitten

En pas op in de week op verplaatsing zou het 686 EUR kosten en op zaterdag 1.536 EUR.. dat is zo maar even het dubbel..

Maar die trouws in nederland zijn inderdaad wel volledig anders... toen bij mijn broer weet ik nog dat ik moest lachen omdat die ambetaar ook zo'n 'kleed' droeg als een pastoor (zij natuurlijk met de nodige verschillen) Het wordt daar echt volledig anders aangepakt...

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik18-9-2012 15:44:24

Ja Sanne je hebt wel een punt! Ga het zeker in overweging nemen

Bedankt!!!

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 16:18:03

Ik wist dat trouwen in nederland duur is, niet dat het zoveel kost... Ik denk wel dat, tenzij je echt trouwt zonder ook maar iets achteraf of iets speciaal, en dan de zaterdag je feest geven, je idd goedkoper uitkomt. Maar zodra je bedenkt dat je graag een drink met hapjes zou geven, of dat je dan niet je trouwkleed aan wil maar wel een leuk (nieuw) kleedje, of een etentje met de dichtste familie wat anders zou wegvallen, je uiteindelijk even duur of zelfs duurder uitkomt door te trouwen op een vrijdag...

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 16:51:43

Hey Nathalie,
Dat is wel heel heel veel.
Wij betalen enkel een paar zegels voor de documenten.
Dit komt op ongeveer 15 Euro.

Ik zou de prijzen toch nog even navragen als ik van jou was

Eva
13-9-2013
 Meld misbruik18-9-2012 17:07:33

Als dit zoveel verschilt in prijs, zou ik zeker al op vrijdag trouwen voor de wet. Wij trouwen zelf ook op een vrijdag de dertiende maar zijn niet echt bijgelovig :)

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik18-9-2012 19:20:30

Wij hebben 5 euro moeten betalen! Wat is dat voor een afzetterij zeg! Ik zou dan toch wel het goedkoopste nemen als ik jou was. En zeker nog eens naar informeren of dat wel klopt die bedragen.

Groetjes Sophie

minke
7-7-2012
 Meld misbruik18-9-2012 19:36:49

Wow dat is veel geld! Wij moesten 10 euro betalen voor het trouwboekje. Ik zou er geen 600 euro aan kunnen geven. De kerk hier was een paar honderd euro en dat vond ik al veel! Ik zou toch ook voor goedkopere optie gaan.

Lieze
1-9-2012
 Meld misbruik18-9-2012 20:19:04

Amai, kwist niet dat er daar zo veel verschil in was.
Wij zijn op zaterdag getrouwd en hebben 25 euro betaald,
hier betalen wij enkel het trouwboekje.
Ik weet wel dat je soms meer moet betalen als je op zaterdag
trouwt in bepaalde gemeentes hier in België.
Wij zijn ook getrouwd voor de kerk getrouwd en dit heeft ons 250 euro gekost.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik18-9-2012 21:35:37

Mja we gaan het zeker vragen... maar ik denk wel dat dit de prijzen zijn in nederland hoor ach ja, we zien wel.. ik hou jullie op de hoogte..

Het ventje ziet het niet echt zitten om op 2 dagen te trouwen, ik eerlijk waar ook niet.. maar we gaan nog eens bekijken hoe we het zullen oplossen

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik18-9-2012 21:43:25

Is idd veel geld! :o Maar ik denk dat als je het op 2 verschillende dagen zet dat het niet echt goedkoper zal uitkomen. Je hebt een andere outfit nodig, je geeft misschien dan een drink nadien?? Je zou het eens moeten uitrekenen maar ik zou ook niet echt op 2 aparte dagen willen trouwen eigenlijk :s dus ofwel alles naar vrijdag verplaatsen?
Succes nog hiermee! Hou ons op de hoogte. ;)

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik18-9-2012 21:43:27

Hier in Knokke is het gratis maakt niet uit welke dag. ze vragen gewoon 10 euro voor het trouwboekje.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik18-9-2012 21:50:46

Ik was toch eens benieuwd en bij ons zou het zelfs maar 8 euro kosten dus is echt schandalig wat jij moet betalen!!!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik19-9-2012 8:08:36

Ja maar ja, rekening houden dat het een ander land is he meiden zijn andere wetten...

http://www.terneuzen.nl/Digitale_Balie/Producten/F_t_m_M/Huwelijk_of_Geregistreerd_Partnerschap

Dit is de link van de gemeente... komen ook nog andere kosten bij. Nu zal eens aan mijn broer vragen wat hij betaald heeft, hij is wel op een woensdag getrouwd (voor avond van een feestdag)

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik19-9-2012 17:12:50

http://www.brugge.be/internet/nl/Bewonersinfo/Burgerzaken/burgerlijke_stand/huwelijk/Huwelijksceremonie.htm

In Brugge is het 160 euro op zaterdag, dat is een beetje tussen de twee.
Niet zo duur als in Nederland, maar toch ook niet cadeau

Kenny
25-1-2013
 Meld misbruik20-9-2012 0:24:30

In Nederland mag je trouwen waar je wilt. Echt wel "WAAR" in Nederland je wilt. Oud klooster, kapel, grot, noem maar op. Niet zoals in België, enkel in de gemeente waar je ingeschreven bent. Enkele gemeentes in België hebben ook een alternatieve locatie, maarja als je de pech hebt om in Hasselt ingeschreven te zijn, kan je enkel in het stadhuis. De prijs is wel iets hoger, maar dat heb ik daar wel voor over. Hier in België duurt dit ook gemiddeld max. 15 min, echt belachelijk.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik20-9-2012 8:12:00

Ja maar als je in Nederland op locatie trouwt moet je de prijzen die ik genoemd hebt wel verdubbelen... deze prijzen zijn voor het stadhuis.. Maar het is idd wel waar dat een huwelijksvoltrekking veel langer duurt dan 1 min

Dieter
25-1-2014
 Meld misbruik16-5-2013 20:39:56

Hoi Nathalie! Wij trouwen op 25 januari volgend jaar ook in Terneuzen (wonen in Sas van Gent en zullen waarschijnlijk in het oude stadhuis daar trouwen) en wij waren ook echt enorm geschrokken! Hebben jullie al enig idee waar jullie het feest houden? Wij zouden maar zo'n 30 mensen uitnodigen en willen dus graag een kleine feestzaal, maar wel iets unieks, liefst regio Gent ( ik heb daar aan de UGent gestudeerd, onze eerste date was daar en we hebben daar4 jaar gewoond)... We vinden echter niets dat ons helemaal ligt... Ook niet in Terneuzen...

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik17-5-2013 17:33:16

Hoi hoi!

Wij gaan ons feest in Hulst geven en dit in een restaurant, geen zaaltje dus.
Ik ken wel een zaaltje in Kallo dat tot max 50 personen gaat.. mja dat is natuurlijk wel de andere richting uit dan jullie zoeken (is al meer richting Antwerpen)

Verder ken ik ook niet zoveel zalen aan onze kanten. Ben je al eens gaan informeren bij Churchill hotel in Terneuzen??
Of in Sluis zijn ook nog wel wat zaken waar je trouwfeesten kan geven.

Ik hoop dat jullie snel iets vinden, want het begint wel te korten!!
Heel veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...