Hey,
Eigenlijk wilde ik wachten tot ik wat foto's had om een verslagje te posten... Maar ik word stilletjesaan gek van dat wachten op de eerste foto's
.
We zijn op 8 september in het huwelijksbootje gestapt. De weergoden en onze 'sterretjes aan de hemel' hebben goed hun best gedaan. Beter weer konden we gewoon niet wensen.
De dag begon voor m'n man wat hectisch. Zijn mama werd om 7u30 verwacht voor haar make-up. Die dame netjes op tijd, maar z'n mama was niet bereikbaar. Uiteindelijk heeft ie mij iets voor 8u (totaal gestresst) gebeld of ik of m'n mama al klaar waren met ons haar. Dit was zo dus is m'n mama vroeger dan gepland gemaquilleerd.
Blijkbaar had m'n schoonmama zich verslapen en ze kwam om 8u20 binnengestapt alsof niks aan de hand was.
De dame van de make-up,
Nele Van Hecke, heeft alles mooi opgelost gekregen. Ze verdient een echt lofzang, levert prachtig resultaat in no-time. Ook met m'n proef zat ze er meteen op.
Na mijn make-up heb ik m'n kindjes aangekleed. Ze waren wonderwel erg braafjes, beetje onder de indruk denk ik.
Nadat m'n getuige gearriveerd was, was het tijd om m'n kleedje aan te trekken. Dat vond ik een leuk, speciaal en intens moment. En dan een smsje:
Ik ben tiptop in orde & zal nu vertrekken!! Love you heel heel veel. xxx
Ik ben traditioneel van de trap gekomen, de deur geopend en daar was ie dan: m'n prins! Super kriebelmoment... ZALIG!
Om 10u45 hadden wij ons wettelijk huwelijk in het stadhuis van Brugge. De man van m'n nicht werkt aan het stad en had enkele anekdotes doorgegeven van onze relatie aan de schepen. Grappig moment als ie ineens begon te vertellen over ons zonder dat we dat verwacht hadden.
De foto's werden genomen door
profpict. Dit is een koppel dat in bijberoep werkt. Ze zijn nog niet zo bekend, maar weten wel waarmee ze bezig zijn. Vooral zeer ongedwongen in omgang en een zeer scherpe prijs.
Voor ons kerkelijk huwelijk hadden we voor ceremoniebegeleiding gekozen. We boekten
ceremonie Patrick en kregen z'n collega Peter. Hij was erg capabel.
Bij het binnenkomen in de kerk was m'n man al erg emotioneel alsook m'n papa (schattig
). Ik had m'n emoties de hele dag goed onder controle. We hadden veel kinderen in de kerk en kozen voor onze eerste lezing voor een prentenboek (geprojecteerd en voorgelezen op een tapijt) van Rikki & Anni. Daarna konden de kinderen naar de kinderopvang (jaja is aanwezig in de kerk = handig!!). M'n vriendin las een zelf geschreven tekst voor over ons: SUPER! Voor zij die het es willen lezen, stuur ik het wel door. We hadden persoonlijke geloften geschreven. M'n ventje kreeg ze bijna niet over z'n lippen van emotie...
Na de kerkdienst was het aansluitend receptie voor al onze gasten in de Plaetsemolen (Oedelem). De receptie was buiten: springkasteel voorzien, zelf pinata's gemaakt, verkleedkoffer gezet... Alle kids waren triestig dat ze huiswaarsts moesten keren tegen 19u.
Onze tafeldecoratie was afgestemd op het bruidswerk. We hebben gewerkt met ledlampjes en gelbolletjes en bloemen. Als bloemiste kozen we ook iemand in bijberoep:
belle-et-fleurs. Ik wou per se pioenrozen en ze heeft ervoor gezorgd wat niet evident is buiten het seizoen.
Onze traiteur was
Taverlani. Ook heel tevreden van. Prijs/kwaliteit erg goed!
'Klein' schrikmomentje: de ijstaart werd op een hoge tafel geplaatst en m'n man mocht de brandende alcohol erover gieten = flamberen. We denken dat de tafel te hoog was, want de vlam sloeg over op z'n kledij. Gans z'n bovenlichaam stond in brand!! Ik was echt serieus in paniek. M'n ventje heeft in z'n kindertijd ook een serieuze brandwond opgelopen op de borst. Gelukkig hebben ze het vuur snel kunnen blussen, maar zoiets blijft wel een tijdje nazinderen... Maar hij had zich gelukkig niet gekwetst en zelfs aan z'n kostuum is er niks van te merken.
M'n mama heeft dan nog een emotionele speecht gedaan in de aard van: 'beste schoonzoon, vandaag geven we jou ons dierbaarste bezit, onze dochter, zorg er goed voor... Tranen met tuiten moest ie huilen op dat moment.
Ons dansfeest was goed, maar ik had er iets meer van verwacht. Door het verplicht aansluiten op de installatie van de zaal misten we toch wat volume. Onze dj had zonder verwittigen en collega naar ons feest gestuurd en daar waren we niet erg gelukkig mee. De dj heeft geluisterd naar onze verzoeken, maar speelde de liedjes vaak tot het einde uit, povere overgangen... Beetje ontgoocheling dus.
Hilarisch moment was wel toen een bende gasten de verkleedkledij van de kindjes ontdekt had en daarmee op de dansvloer verscheen.
Ons dansfeest liep tegen 2u30 al op z'n einde. Gelukkig zijn er nog een 10-tal mensen tot 3u30 gebleven, maar voor mij had het langer mogen zijn. Lag het aan de dj, of aan het feit dat we maar 75 avondgenodigden hadden of omdat iedereen er al bij was van de receptie van 16u30. Velen hadden ook al stevig gedronken en waren daardoor mss iets sneller moe... Dat is zo het enige minpuntje aan ons feest.
Voor de rest was de dag echt super, geweldig, persoonlijk, emotioneel...
Jammer dat het allemaal gepasseerd is. Ik betrap me er vaak op dat ik er nog mee bezig ben in gedachten.
Vele groetjes,
Sofie