Nu Online
Momenteel zijn er 439 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waarom trouwen?

21-9-2012 14:07:25
Ik zoek mooie tekstjes voor in ons misboekje.
Vooral over het "waarom trouwen".
Mijn vriend en ik zijn al lang samen en hebben samen een dochterje. Veel mensen stellen de vraag "waarom trouwen jullie dan nog"...
Vind ik zo'n stomme vraag!! Ja waarom nu? Omdat we elkaar doodgraag zien, omdat we samen oud willen worden, omdat we elkaar aanvullen.... Ik kan wel 10000 redenen vinden, maar ik zoek een mooi tekstje dat het zo een beetje samenvat.
Iemand ideetjes?

Stephanie
16-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 946

sarah
13-10-2012
 Meld misbruik21-9-2012 14:15:51

mijn partner en ik zijn ook al 9 jaar samen, als mensen zoiets vragen zeg ik gewoon omdat het zo aanvoelt...omdat we voelen dat dit ons levenspad is... een volgende stap in onze relatie om ng meer naar elkaar te kunnen groeien

els
8-9-2012
 Meld misbruik21-9-2012 14:17:53

Wij zeiden dit in onze verwelkoming:

Liefste ouders, familie en vrienden,

Zoals jullie wel weten zijn wij al ongeveer 6 jaar samen, wonen we al bijna 2 jaar samen en zijn we ondertussen al 2 maand getrouwd voor de wet. Een klassiek overgangsritueel is deze dag dus niet, in de praktijk verandert er morgen eigenlijk helemaal niet zoveel.

Toch willen we van vandaag een speciale dag maken en onze keuze voor elkaar luidop, voor iedereen uitspreken. De ‘ja’ die we op tal van stille en meer uitbundige wijzen al zo vaak tegen elkaar hebben gezegd, zal straks sterker klinken dan ooit tevoren.

groetjes!

Evi
25-8-2012
 Meld misbruik21-9-2012 14:36:47

Wij zeiden dit bij het moment van inkeer:

Ja, het bestaat nog dat mensen trouwen en gelukkig zijn,

ruzie maken en het weer bijleggen,

kinderen krijgen en ze verwennen, en ze verwensen

en weten, dit is ons leven.

Met elkaar optrekken in goede en kwade dagen,

het is de moeite waard.

’t Is een dubbeltje op zijn kant, een onzeker avontuur,

maar het gebeurt, het kan.

Als je wil kan je het dagelijks zien,

veertigers en vijftigers,

oma’s en opa’s met witte haren.

Allemaal mensen die erin geloven.

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik21-9-2012 16:31:53

Wij hadden het ook in onze verwelkoming in de huwelijksviering verwerkt, gelijkaardig aan de tekst hierboven van Els.

@Evi: Wauw, zo mooi en correct gezegd!!

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik21-9-2012 17:52:42

Een huwelijk is een avontuur.

Een huwelijk is met open handen en met open hart klaarstaan voor elkaar.

Het is vrijheid en geborgenheid.

Een huwelijk is leven met het mysterie van de andere mens.

Het is ‘ja’ zeggen, te pas en te onpas, in goede en in slechte tijden.

Een huwelijk wordt gesloten, zegt men. Een huwelijk wordt geopend,is meer waar.

Het is een groeiproces; een steeds weer opnieuw en beter proberen.

Een huwelijk is niet: nu ben jij voor mij, maar nu ben ik voor jou.

Het is een ontdekkingstocht naar de ander.

Een huwelijk is zeggen,het leven is te groot voor een mens
alleen. Het is kiezen voor samenzijn.

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik21-9-2012 17:58:48

Hey,

Weet je, zoek geen gedichtjes, of bestaande tekstjes ... laat je hart spreken. Onze viering kwam volledig uit ons hart ... je spreekt van die 10.000 redenen, wel noem er gewoon een paar op. Bij ons werd er ook gezegd dat we met elkaar wilen trouwen omdat "hij iedere ochtend opstaat hoewel hij later begin, juist om met mij een tas koffie te dringen" "hij met mij naar concerten gaat van zangers die niet eens tot zijn stijl behoren"... maak van jouw viering "JOUW" viering of beter "JULLIE" viering en laat je hart spreken.
Dat zal het meest emotionele zijn en iedereen bij blijven...(voor zover meneer pastor dat wil natuurlijk )

Succes

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik22-9-2012 0:11:21

oh Nancy wat een prachtige tekst!

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik22-9-2012 9:03:40

Thanks,heeft ons zoontje voorgelezen in het gemeentehuis,ontroerend moment voor iedereen :-) De volgende tekst heeft onze kleinste voorgelezen bij het buitengaan :-)

Miljoenen woorden zijn er gemaakt..
om iets te kunnen zeggen.
Duizenden boeken vol woorden..
om iets uit te leggen.
Vier woordjes los van elkaar..
lijken ze heel erg klein.
Maar bij elkaar in één zin kunnen
ze heel belangrijk zijn.
Ik zeg ze jou want ik wil dat je het weet..
en dat je het daarna nooit meer vergeet

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik22-9-2012 9:04:21

Ik hou van jou..!! Moest er nog bij :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...