Nu Online
Momenteel zijn er 689 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Korte fifties trouwjurk, stijl Audrey Hepburn

23-9-2012 9:09:28
Ik weet dat het hier af en toe al eens aan bod gekomen is, de zoektocht naar een fifties jurkje, maar in de oude topics vind ik geen bevredigend antwoord, dus ik probeer het nog eens.

Ik zou graag trouwen in een jurkje als de modellen Rosa, Alice of Eva op deze link:
http://www.dressmakingdesign.co.uk/collections/vintage-wedding-dresses/

Dus effectief mooi met kant afgewerkte zijden jurkjes (katoen mag ook), liever geen synthetische acetaat satijnen jurkjes zonder details zoals dit: http://www.fiftiesstore.com/jurk-satijn-p-3840.html Want die lijken online wel veel te koop, en ik kan me voorstellen dat je dat wel ergens in een fiftieswinkel in Vlaanderen kan vinden.

Alleen heb ik geen enkel idee waar ik dit soort jurkjes in België of het zuiden van Nederland kan vinden. Ja, de klassieke bruidsmerken hebben ook korte jurken, maar die hebben zelden die echte fifties-look. Dat is dus niet helemaal wat ik zoek. Ja, je kan die jurken wel ook online bestellen zoals bij Topvintage.nl, maar ik zou doodgraag eens een paar van deze jurken passen. Ik wil zien wat me het beste staat: een bustier, dunne bandjes, off-the-shoulder-bandjes, misschien gesloten borststukje met kant, halter? Laten maken is ook een optie, maar dan moet ik kunnen zeggen of ik een bustier wil of bandjes of... en om daaruit te kunnen kiezen zou ik dus eerst willen passen.

Ondertussen al iemand dit soort jurkjes effectief ergens in de winkel gezien in Vlaanderen? Je zou toch verwachten dat het in het Gentse of in Antwerpen ergens te koop zou zijn... Anders... is het een gat in de markt? Misschien moet ik een retro-trouw-winkeltje openen. :-) (Hoewel, meeste bruidjes gaan toch nog altijd voor klassiek lang als ik het hier zo zie.)

Hopelijk kan iemand me een tip geven in (de buurt van) Vlaanderen en geen online shop in Amerika ofzo.

mona
27-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 4076

frida
6-2-2010
 Meld misbruik23-9-2012 9:34:06

misschien zo eentje laten maken?

mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-9-2012 9:38:09

Ja, laten maken zou zeker kunnen, maar dan moet ik al weten wat voor halsuitsnijding ik wil. Ik heb niet echt een idee wat voor halsuitsnijding me het best zou staan, daarom zou ik graag eens een paar verschillende jurken passen.

Misschien moet ik een paar lange jurken passen met verschillende halsuitsnijdingen en dan een korte laten maken met de halsuitsnijding die ik het mooiste vond?

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik23-9-2012 10:02:45

misschien eens gaan kijken naar de jurken van anne belin? die hebben soms wel wat retro geinspireerde kleedjes. of anders naar de ontwerpen van anne belin, steven de wilde, die heeft ook een winkel op de mechelsesteenweg in antwerpen waar je het volledig op maar kan laten maken. Normaal gezien maken ze het eerst in gewone stof en dan kan je nog aanpassingen doen enz.
http://www.stevendewilde.com

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik23-9-2012 10:56:56

hey Mona!

Ik kan je niet direct zeggen waar je deze jurkjes kan vinden :-/
Ik heb eens een kijkje genomen op de site die je vernoemde en moet zeggen dat 'ALICE' mijn favoriet is hoor! Ikzelf zal een lange jurk dragen, maar vond die toch ook heel mooi als kort model! Laten maken is een optie, maar is moeilijk als je niet goed weet hoe je het wil (met mauwen, halter, ...)

Heel veel succes met je zoektocht naar de perfecte jurk!!!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-9-2012 11:03:59

Ja Stéphanie, de Alice is ook mijn favoriet van die drie. Ik heb al heel wat van deze mooie jurkjes gezien, spijtig genoeg meestal in het buitenland... Ik zal er wel wat op vinden op een of andere manier...

Oksana

Meld misbruik23-9-2012 11:43:45

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik23-9-2012 11:48:43

Zoals je zegt, ik zou in een gewone bruidswinkel gewoon een aantal jurken passen die een verschillend model hebben bovenaan (dus heel aansluitend of iets minder, verschillende halsuitsnijdingen, enz...). Dan kan je daarna iets laten maken, want ik denk dat het moeilijk is om dergelijke kleedjes te vinden in een winkel in België... Zelf heb ik hier ook een tijdje mee in mijn hoofd gezeten en vind het nog altijd heel mooi, maar dit is eigenlijk het model van kleedje dat ik al veel draag in het dagelijkse leven. Dus zou liever eens iets echt anders willen :). Veel succes alleszins!

Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik23-9-2012 12:07:53

Je kan ook eens kijken bij Eva Bos in Gent. Ze maakt kleedjes op maat en ik denk ook wel in de stijl die je zoekt. Succes met de zoektocht. D kleedjes in je url zijn echt fantastisch!

Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik23-9-2012 12:40:21

Zelf trouw ik in deDanbury van Blue by Enzoani, gekocht bij Le Chapeau in Antwerpen.

Hier een voorbeeldfoto:
Maar dit is misschien ook niet helemaal wat je zoekt?

Els
30-6-2012
 Meld misbruik23-9-2012 13:12:44

idd, Eva Bos in Gent of stoffen Janssens (Korenlei), dochter Eva ontwerpt kleren en heeft enkele kleedjes die nogal "50" zijn. Je moet maar eens kijken op de website.
Ze werkt met de stoffen van 't huis, mooiere kwaliteit kan je bijna niet vinden (als je zelf stof koopt, is Janssens, net als Loré in Wetteren een aanrader => Eva Bos koopt er regelmatig haar stoffen zei mevrouw).

Veel succes

groetjes
Els

Lize
24-8-2013
 Meld misbruik23-9-2012 17:10:21

Hay Mona.

Hélemaal herkenbaar, die post van jou.
Twee vrouwen in Nederland (Haarlem, dus wel een eindje rijden...), maar totaal het model dat ik wilde.
Uiteindelijk niet gekozen omdat de stof me toch niet zo aanstond.
Succes met het passen! En laat wat weten mocht je iets gevonden hebben.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-9-2012 19:19:00

Bedankt voor de vele reacties al. Nog niet de gouden tip, maar toch al een aantal die goed in de richting gaan! De website van Eva Bos opent niet zoals het hoort, ik vind maar weinig terug over haar, maar de paar foto's die ik zie, zien er inderdaad mooi uit. House of Dots ben ik gisteren of vandaag ook tegengekomen op het net, die site was inderdaad ook wel een beetje blijven hangen... 'k Ga wel een keuze kunnen/moeten maken tegen dat het zover is. :-D Ik blijf zoeken!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik24-9-2012 11:27:56

Na nog wat googlen gisteren heb ik deze zeer betaalbare jurk gevonden, op een Britse webshop: http://www.allfordress.com/Store_show.asp?id=935 Dat vind ik ook nog een heel schoontje, zeker voor die prijs.

Jurken worden wel in China gemaakt (maar dat geldt voor de meerderheid van de jurken in klassieke bruidswinkels ook...).

Op een Brits forum vond ik deze thread over de shop. Een aantal goeie reacties, ook een paar mindere. Wel meer positieve dan negatieve reacties... Zou ik dan toch online een jurk durven bestellen, eventueel maten klein beetje groter opgeven voor de zekerheid en ze dan in België nog laten aanpassen door een naaister als het nodig is?
http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=22...

De prijs is wel heel aanlokkelijk. Ter vergelijking: de jurkjes van op de eerste link in mijn openingsbericht begonnen vanaf 1500 pond. Toch een heel verschil, zeker voor een jurk voor één dag... De materialen zullen er ook naar zijn, maar ik heb het toch moeilijk om zo'n groot bedrag uit te geven aan een jurk voor één dag.

Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik24-9-2012 21:50:20

Hi Mona,

de jurk van All For Dress is inderdaad mooi. Maar misschien moet je toch eens kijken of er een goede retourservice is moest ze niet aan je verwachtingen voldoen. Voor die prijs vrees ik dat de kant er misschien niet zo mooi gaat uitzien als op de foto...
En als je deze niet kan terugsturen is het toch zonde van het geld. Maar misschien dat deze toch helemaal meevalt. Het is een beetje een gok.
Veel succes!
Kristel

mona
27-7-2013
 Meld misbruik24-9-2012 22:26:18

Jep, Kristel, vandaag nog wat zitten googlen en heel wat sites tegengekomen met gelijkaardige lay-out en prijzen als die allfordress, allemaal met jurken die in China gemaakt worden, vaak op basis van foto's van grote designers (zie ook Light in the Box etc...). Ook wat forums opgezocht die dit soort webshops vermeldden, en de grote hoop van de reacties op de goedkope Chinese jurken is toch negatief tot uiterst negatief (ondraagbare jurken, verkeerde kleur, tot vijf maten te groot, zeer slecht gemaakt...). Blijkbaar besteden die grote goedkope webshops het werk uit aan verschillende kleinere ateliers en moet je een beetje geluk hebben dat je jurk bij een goede naaister gemaakt wordt. Meestal niet dus.

Dan maar wat verder zoeken in Nederland (of Nederlandse webshops evt) of een naaister dichtbij huis zoeken en helemaal van nul aan de slag gaan op basis van een foto.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik25-9-2012 11:08:44

Allez, voor degenen die hier nog volgen: ik heb maar es een pasafspraak geregeld in een winkel waar ze wat korte kleedjes hebben. (Issa Moda in Hasselt). Niet meteen allemaal echt retro of fifties, maar sommige gaan in de richting. We kunnen maar es passen en proberen hè. 't Is een begin. (Ze waren wel al flink volgeboekt! Kon niet zomaar een moment kiezen, komende zaterdagen zaten bijna volledig vol, heb dan maar een late vrijdagnamiddag gekozen...)

Marijke
19-7-2013
 Meld misbruik26-9-2012 20:57:11

Laat weten hoe het daar was met de korte kleedjes :-)

Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik26-9-2012 22:18:16

Ja, ben ook benieuwd!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik27-9-2012 10:05:54

Zal ik zeker doen, als ik deze thread dan nog terugvind. Ik vind het eigenlijk vervelend dat topics vrij snel 'wegzakken', ook al komen er reacties op. Op andere forums komt een topic waar reacties op komen telkens weer bovenaan te staan. Dat vind ik eigenlijk wel logisch: de topics met de meeste 'beweging' en interesse mogen toch meteen in het oog springen? (Afspraak is trouwens op 5 oktober.)

Lize
24-8-2013
 Meld misbruik27-9-2012 10:16:13

Als je klikt op 'dit item volgen', dan komt het samen met andere berichten die je volgt te staan onder 'items opvolgen', een onderverdeling van 'mijn account'.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik27-9-2012 11:11:09

Merci voor de tip Lize, dat lijstje had ik nog nooit bekeken. Is wel overzichtelijker zo ja.

Marieke
7-9-2013
 Meld misbruik1-11-2012 10:48:01

En? hoe was de pasafspraak? Ik ben ook al kleedjes gaan passen. Had al een hele tijd terug diezelfde google zoektocht gedaan die jij nu heb doorlopen en hetzelde gevonden. Ik denk er serieus aan om het te laten maken. Heb al een kleedje gekocht bij Eva Bos en vind het schitterend. Ik heb wel geen idee hoe haar prijzen zijn als ze het zelf maakt, dat kan misschien wat tegen vallen? Iemand ervaring mee?

Ik ben zelf gaan passen in Oostende en heb er al de kleedjes uitgehaald met kant en die enigsinds iets retro hebben :-). Ik heb ze allemaal automatisch naar boven getrokken om te zien hoe het is in het kort en ik heb me echt geamuseerd. Nu weten mijn mama en zus wat ik wil en het staat me echt super goed! Dus dat maakt me enorm blij. ik heb er ook gemerkt welke soorten stof ik zal moeten gebruiken, welke soort petticoat, ... Dus mijn beeld krijgt meer en meer vorm. Nu nog in een andere winkel gaan passen, maar ik denk dat ik het dan laat maken bij een naaister waar ik toch ook eerst een voorontwerp in katoen kan passen. Ik wil niet voor verrassing staan...
Ik ben zeker benieuwd als iemand nog meer interessante zaken heeft gevonden.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik1-11-2012 12:56:43

Marieke, 'k heb ondertussen drie passessies achter de rug. Twee klassieke bruidswinkels, en bij iemand thuis die nog een aantal jurken op overschot had van een winkel die gestopt was. 'k Heb veel lange jurken gepast, veel jurken waren mooi, maar geen enkele echt waw. Deze week nog eens wat zitten zoeken naar Eva Bos, maar haar site lijkt niet meer te bestaan. Opent niet onmiddellijk, maar geeft een link naar haar myspace-profiel dat weinig of niks met kleding te maken heeft.

'k Heb haar ook gemaild op een pandora-adres dat ik online vond, maar gezien dat een pandora-adres is is de kans groot dat ze dat niet meer leest. :-) (Al lang overgenomen door Telenet.) Ik denk dat ik daar misschien ook wel mijn zin zou kunnen vinden of iets op maat zou kunnen laten maken, maar Gent is nogal ver voor mij, dus wil eerst weten of het wel de moeite is, of het niet té duur is, of ze modellen heeft die me zouden kunnen passen... Misschien moet ik es bellen. Spijtig dat haar website niet meer online is. Op haar Facebookpagina staat ook niet zoveel (maar misschien is dat wel een betere contactmogelijkheid.)

mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-11-2012 15:09:37

Ben gisteren na een werkopdracht heel kort bij Eva Bos kunnen binnenspringen. Het winkeltje was veel kleiner dan ik verwacht had. Spijtig genoeg, want wat er hing, was wel prachtig. Ik heb er drie korte witte jurkjes gezien, van twee heb ik de prijs onthouden: eentje was 680 euro, het andere 1100 (slik). Het minst dure was in een mooi glanskatoen (prachtige stof! prachtige afwerking!), het duurste was in zijde, ook echt een prachtige stof, ik heb nog geen enkele klassieke bruidsjurk gezien met die kwaliteit en die perfecte afwerking. Het waren ook heel erg eenvoudige modellen zonder kant of parels of veel andere versiering. Wel eens een riempje of een klein strikje, maar verder pure eenvoud. Ze leken me ook nog heel draagbaar voor achteraf, voor een feest, in combinatie met een gekleurd vestje, riem en schoenen/laarzen.

De modellen waren wel niet wat ik zocht, in die zin dat ze schouderbandjes hadden, en ik ondertussen eigenlijk een strapless in gedachten had. Ben er zeker van dat ze dat prachtig op maat zou kunnen maken. Of misschien had ik toch dat model met bandjes eens moeten passen? 'k Vond het wel veel geld voor zo'n heel eenvoudige jurk, maar de kwaliteit van de stoffen en de afwerking blijven toch wel hangen moet ik eerlijk toegeven... Had niet gedacht dat ik er nog aan zou blijven denken. :-D

(Even kijken wanneer ik nog es voor 't werk naar Gent moet. :-) )

Marieke
7-9-2013
 Meld misbruik28-11-2012 15:44:56

Hoi,

Ik denk inderdaad dat zij heel erg mooi werk levert, maar ik vreesde ook wat voor de prijs. Ik zou heel graag nog eens gaan. Maar ik ben nu naar bruidshuis steven gegaan in Torhout en zij kan gerust dingen op maat maken. Ik ga vrijdag terug om iets kort te passen dat ze dan net even binnen heeft. En ik neem foto's en schetsen mee om te tonen hoe ik het zou willen. Op die manier kan ik nog even aftoetsen met haar. Zij sprak van een 700 à 1200 EUR vor hetgeen ik wil (met kant).

Ik denk dat ik dan nog een beslissing neem omdat ik toch wel nog even naar eva bos wil met dezelfde vraag. Ik vrees alleen dat de prijs super veel hoger zal zijn.

keep me posted ;-)
Marieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info