Terug naar overzicht
Wij hebben een receptie waarop zowel avondgasten komen als mensen die énkel voor de receptie uitgenodigd zijn. Mensen die enkel naar de receptie komen zijn er zo'n 60. Dat zijn dan hoofdzakelijk onze collega's en collega's van mijn ouders. Ik zou het ook doen, hoor. Als de mensen niet willen komen, dan komen ze niet hé. Ze moeten dan achteraf alleszins niet zeggen dat ze niet gevraagd geweest zijn. :)
Bij ons zijn het niet zoveel mensen dat er zouden bij komen dus we laten ze gewoon op dezelfde receptie komen dan die van de avondgasten.. Ik zou het ook eerder laten doorgaan dan laten wegvallen. Jullie kunnen er eventueel ook de suite bijvragen en ja het maakt toch niet zoveel uit met hoeveel personen je bent op die receptie?Gewoon doen!! ;) Succes!
Wij gaan ook werken met een receptie voor kennissen die iets verder van ons af staan. we gaan met een 50 tal personen zijn die de hele dag en avond aanwezig gaan zijn en dan nog een 60 tal personen op de receptie in de namiddag en een 50 tal andere personen op het avondfeest. Dit concept maakt het avondfeest iets intiemer en gezelliger vind ik.
Hey Sofie,De genodigden voor het avondfeest komt op een 150-tal mensen.Die voor de receptie zouden op een 52 genodigden komen, maar hoeveel gaan hiervan effectief komen?Als er vb. maar 20 man komt, vind ik dat dan nog ok, zeker omdat de suite ook uit 22 bestaat dus het zal wel wat "vol" lijken. Maar mijn verloofde vindt het dan de moeite niet meer om het dan te doen.We kunnen inderdaad 1 receptie doen voor allemaal, maar de feestzaal zei ons dat ze voor de eerste receptie (kennissen/collega's) speciaal de hapjes afsluiten met een klein ijsje ofzo, zodat ze weten dat het afsluit en dat het tijd is om naar huis te gaan. Als we alles samengooien, zal het niet zo duidelijk zijn en ben ik bang dat er mensen zijn die blijven plakken.De gemakkelijkste oplossing is inderdaad gewoon de receptie laten doorgaan. Maar dan moet ik toekomstig manlief zien te overtuigen! :))Workin' on it! ;)
Mja, ik begrijp je verloofde wel maar ik denk dat de eerste receptie behouden de enige manier is om de verre kennissen en zo een kans te geven even mee te vieren. Dat zal zeker geapprecieerd worden en is een kleinere kost dan ze meteen op het avondfeest te vragen. De grootte van de groep zou ik niet zo belangrijk vinden voor een eerste receptie. Als er wat minder volk is, kan je je stilletjes voorbereiden op de volgende ronde en wat genieten van de suite dicht bij je!
Hier is dat ook al een heel gedoe geweest..Eerst wilden we een dansfeest na het diner en daar mensen op vragen.. Maar we moesten 30 euro per persoon bijbetalen voor elke persoon onder de 100 die niet op het diner aanwezig was..Dus uiteindelijk laten we het dansfeest vallen en vragen we meer mensen op het diner en geven we een receptie voor het diner voor kennissen van mijn ouders, verre kennissen van ons of ex-collega's,...Nu zit ik op ongeveer 55 personen voor de receptie voor het diner.. Die loopt van 16 tot 18 uur.Om 19 uur worden de mensen van het diner verwacht en zij krijgen eerst een glas maar geen hapje meer voor ze aan tafel gaan.
Probleem hier is ook dat de misdienst om 13u is. Daarna zouden we doorgaan naar de feestzaal voor de 1ste receptie. Nu, zijn familie komt van Brussel af naar West-Vlaanderen.Het probleem is dus: wat gaan die doen in tussentijd?? Die kunnen toch moeilijk naar huis gaan en terugkeren naar Merelbeke voor het avondfeest?Of wel De oplossing zou dus zijn, de recepties samengooien met een aangepaste formule. Want de formules nu zijn verschillend in soorten hapjes en in hoeveelheid hapjes.Te bespreken met de feestzaal dus... Hopelijk geraken we eruit! En dan moeten we de misdienst later zetten zodat alles mooi aansluit op elkaar. Kortom, gans mijn dagplanning opnieuw opstellen *grrrr*Ai ai ai, zo'n lastig gedoe aangezien hij uit Vlaams-Brabant komt en ik uit West-Vlaanderen.'t Is altijd de gulden middenweg zoeken... wat discussies met zich meebrengt.
De minder leuke kantjes van het plannen... Ik zou de familie inderdaad niet naar huis sturen, dat zou ik zelf niet fijn vinden. De mis iets verlaten lijkt me de beste optie.
Ja, ik heb net een mail gestuurd naar de feestzaal om de receptieformule eens te herbekijken.Dan receptie samengooien en de mis iets later zetten zodat niemand naar huis moet en iedereen meteen naar de feestzaal kan. En dan zijn we eruit!Nu nog beginnen zoeken naar hotels in de buurt waar we naartoe kunnen om te overnachten.Dit deel van de organisatie is echt verschrikkelijk ! :(En de ruzie met de schoonouders over de verre familie die we ook zouden moeten uitnodigen helpt ook niet echt.
Maar zeg, als de familie in de buurt overnacht is dat misschien ook een oplossing? Terwijl jullie eerste receptie doorgaat, kunnen zij zichtbaar installeren in het hotel en opfrissen. Wij gaan dit zo doen. Kan je niet de verre familie van de schoonfamilie uitnodigen op de eerste receptie? Ik probeer wat mee te denken maar ik ken niet de ganse situatie :/ schrijf alle mogelijkheden eens op en misschien helpt je dat vooruit?
Rebecca, bedankt voor het harde meedenken!! :)Maar... niet iedereen blijft overnachten op hotel, we hadden daar ook al aan gedacht.Ben nu de dagplanning eens aan't herschrijven en eens aan het zien waar we uitkomen.De verre familie uitnodigen op de receptie is een grote "not done" voor mijn schoonpa, die nogal snel in zijn eer gekrenkt is. Dus wij nodigen ze dan liever niet uit. Zal wel voor verdere ruzies zorgen, maar het is tenslotte onze trouw :)