Terug naar overzicht
Hey Veva,Wij trouwen in Meeuwen en ons feest is in Elen, een half uurtje rijden dus.
Hey we verhuizen ook naar Leuven :-DOnze wettelijke trouw en kerkelijke trouw zijn op 25km van elkaar.Normaal zouden wij ook voor de kerk moeten trouwen in Leuven, maar ik wil absoluut trouwen in de kerk van het dorp waar ik ben opgegroeid. Ik ben daar gedoopt, heb er mijn eerste en plechtige communie gedaan en wil er ook trouwen.Daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan
Ik ben ook al naar een trouwfeest geweest waar er een uur verschil zat tussen de kerk en de feestzaal, niemand maakt daar problemen van hoor. We zijn wel iets vroeger doorgegaan dan anders omdat je dan nog een uur moet terug rijden.. Maar bij jullie ligt de feestzaal zowat centraal dus is het wel een goede oplossing.
@Bruidje2013: ik ben oorspronkelijk afkomstig van Leuven dus zie er eigenlijk niet tegenop om daar te trouwen voor de kerk in mijn eigen parochie. Dan kan ik de suite (schoonouders dus) ook ontvangen bij mijn ouders die nog in Leuven wonen en dat heeft zo wel zijn voordelen.Eerst eens horen wat de (schoon)ouders ervan zeggen :-)Bedankt voor het advies!
Onze zaal ligt op twintig minuten rijden van de pastorij waar onze burgerlijke plechtigheid zal plaatsvinden. Dat was voor mij toch wel het maximum, ik wil zelf niet te lang in de auto zitten op die dag eigenlijk. Voor de familie maakt het niet zoveel uit denk ik, die komen een beetje van overal, zelfs vanuit Duitsland en Oostenrijk, dus dan maakt 20 minuutjes niets uit. :-) Er gaat ook maar een minderheid van de avondgasten op de burgerlijke plechtigheid aanwezig zijn denk ik, dus die hoeven zich geen twee keer te verplaatsen.
Bij ons een 45-tal minuten rijden. We moeten nu onze planning aanpassen zodat het allemaal mooi ineen vloeit, en zodat de mensen niet terug naar huis moeten tussen misviering en receptie.Tjah, ik wou graag trouwen in de kerk in het dorp waar ik ben opgegroeid. :)Dus heb ik er wel wat voor over. :)
Wij wonen in Tongeren, maar trouwen in Geel. In de parochie waar ik ben opgegroeid.Wij hebben dan ook bewust een zaal in de buurt van Geel gekozen, omdat ik niet wou dat de gasten nog een extra verplaatsing moesten doen. Mijn familie woont veelal in Geel en omstreken, de familie van mijn verloofde moet dan van Limburg komen, maar ik heb ook nog veel vriendinnen van verder weg die ik ken van te studeren in Leuven en anders zitten die wel heel veel in de auto.Een vriendin van mij had ook haar zaal ver van de kerk en ik vond dat toch lastig. Al was dat natuurlijk geen reden om niet te gaan of zo he.Ik zou vooral kiezen wat je zelf wil. Als je het belangrijk vind om die bepaalde zaal te hebben en je ook heel graag in Leuven wil trouwen, dan zou ik dat ook doen. Het is nu eenmaal jullie dag.