Nu Online
Momenteel zijn er 508 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Coverband op huwelijksfeest?

25-9-2012 20:02:44
Hoi!

Met nog maar enkele weken op de teller begint er plots van alles mis te lopen...
Eerst mijn jurk met vertraging, dan het kostuum van mijn aanstaande met vertraging en nu het volgende:

We wilden op ons dansfeest eerst een coverband en daarna een dj, leek ons wel leuk, veel ambiance en zo. Alle contact met de band was tot nu toe via e-mail verlopen. Ik belde eergisteren even om de laatste afspraken te maken en vertelt die man van de coverband doodleuk dat het eigenlijk wel beter is als de dj eerst een uurtje speelt om al ambiance te creëren... Dat ze al merkten dat ze het volk moeilijk meekrijgen zo net na het eten. Daarom nemen we net een band!

We willen een niet zo klassiek trouwfeest, dus die coverband vonden we super, maar nu twijfelen we of we hen er nog wel bij willen. Als we de dj de hele avond moeten nemen, zijn we immers nog eens 500€ extra kwijt... Zijn hier mensen die ervaring hebben met een coverband op een huwelijksfeest waarbij het goed liep? Of net niet?

Het laatste wat we willen, is een slecht feestje!

Liefs,
een bridezilla-to-be

Mieke
10-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2579

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik25-9-2012 20:44:57

Argh, sterkte Mieke - dat is inderdaad niet leuk. En waar zijn die nu in godsnaam bang voor?? Het is een trouwfeest, TUURLIJK doen de mensen mee! Allee, ik weet niet, iedereen is daar om plezier te maken met jullie en zich te amuseren - dus zowieso doen de mensen uit beleefdheid al mee en zijn ze zowieso toegankelijker als op een "normaal" concert.

En als zij nu beginnen met een spetterend liedje, en dan iedereen op de dansvloer roepen, dan kan het alleen maar vonken geven! En ik denk dat net een coverband makkelijker ambaince zet dan een DJ net omdat er interactie is met het publiek.

Het zegt helaas wel iets over de band :-/ Maar misschien hebben ze een slechte ervaring gehad, en hebben ze nu wat plankenvrees?

Wie heb je trouwens gevraagd, want ik heb dat ideetje ook in mijn achterhoofd, maar ik ben bang van de prijs :-/

Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik25-9-2012 21:00:43

Hey Mieke,

Wij hebben ook een bandje geregeld dat bij ons komt spelen.
Het is een dixie streetband, Musicdream heten ze.
Je moet een beetje zijn voor dat genre maar bij ons feest passen ze perfect.
Wij hebben ze geboekt van 19u tot 21u30.
Op 21u30 neemt de dj over en onze openingsdans is rond 22u30.
We hebben ook geen klassiek trouwfeest maar een dansavond met hapjes.
Misschien ben je iets met deze info?
groetjes
Kristel

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik25-9-2012 22:42:46

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-9-2012 8:45:09

Wij hadden op ons trouwfeest ook eerst een coverband na het eten en daarna een dj. De dj was wel al op voorhand aanwezig, hij zorgde voor wat achtergrondmuziek tijdens het eten. Na het eten hebben wij een openingsdans gedaan en direct daarna was het optreden (1,5 uur). Na het optreden heeft de dj overgenomen.
Onze band had totaal geen probleem om de gasten mee te krijgen. Ze waren dan ook echt steengoed :-). Ongeveer iedereen stond uit zijn dak te gaan op de dansvloer en we hebben daarna ook héél veel positieve commentaar gekregen op het optreden.
We hebben wel zelf al tijdens onze speech gevraagd aan iedereen om na het eten op de dansvloer te komen voor het optreden en na onze openingsdans de mensen nog eens naar de dansvloer geroepen. Niet iedereen kwam meteen, maar zodra die band begon, volgden ze al snel. Ik zie dus echt geen reden waarom eerst de dj zou moeten starten.

@ Katia: wij hadden The Vicious. We hebben ongeveer 3.500 euro betaald (inclusief klank-en lichtinstallatie).Normaal zijn ze duurder, maar voor een privé-feestje krijg je korting.

minke
7-7-2012
 Meld misbruik26-9-2012 9:05:37

Wij hadden ook een coverband en DJ (dj speelde mee in de band) De band heeft eerst gespeeld en daarana de DJ. Verliep heel goed! Ze kregen de mensen echt mee. Ze hebben ook de liedjes in de kerk gezongen. Ik snap ook niet goed waarom de dj eerst moet spelen. Het is logischer dat zij beginnen. Misschien moet je hte nog eens goed bespreken en kijken waar jullie je goed bij voelen!

Mieke
10-11-2012
 Meld misbruik26-9-2012 22:02:28

Bedankt voor de bemoedigende reacties! Het probleem is ook een beetje dat we de band niet kennen, eentje van het internet 'geplukt' en de bijhorende filmpjes bekeken/reacties gelezen. We betalen 1200 euro, dus een pak minder dan jullie, Gitte, maar ik vond het ook wel al best duur... We contacteerden ook andere bands (o.a. die we wel kenden/goed vonden) en dat was iets van 750 euro, maar zij waren niet vrij...
Onze band speelt ook 2x75 minuten en dat vond ik wat aan de lange kant. Wat denken jullie? De openingsdans zou komen voor het optreden en zal wss niet live kunnen gespeeld worden, vermenigvuldigingsdans zal dan niet echt lukken vrees ik. Daarmee krijgen we in onze familie normaal wel iedereen op de dansvloer.

We houden normaal wel de band, dankzij jullie reacties, thx!!

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik27-9-2012 22:48:02

Tom

Meld misbruik23-11-2012 14:47:49

Dag Mieke

Ik zou jullie zeker aanraden om een offerte te vragen bij SMASHDANCE. Ik denk (als ik de reacties hier bekijk + de formules die hier en daar worden aangeboden) dat jullie prijs-kwaliteit zeker waar voor jullie geld zullen krijgen. Er is ook een formule waarbij de band zelf zorgt voor een eigen dj aan een zeer scherpe prijs.

Neem anders eens een kijkje op www.smashdance.be, je vindt er de nodige contactgegevens.

Hartelijke groeten en succes met alle voorbereidingen!
Tom

ps: eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik de trompettist van de band ben ;)

Mieke
10-11-2012
 Meld misbruik25-11-2012 15:59:33

@Tom, had ik geprobeerd, maar jullie konden niet!
Aan alle anderen: we zijn ervoor gegaan en het was fantastisch! De dansvloer stond van begin tot eind helemaal vol. Een aanrader dus :-)

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik25-11-2012 23:48:36

AAaaaah super om te horen Mieke :-)

Kristof

Meld misbruik16-12-2012 14:03:44

Beste,
Heeft u www.musinc.be al eens gechecked?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info