Terug naar overzicht
Mensen die niet het fatsoen en de volwassenheid hebben om familieruzie's opzij te zetten voor een huwelijk die hoeven voor mij niet te komen en ik zal ze niet missen ook niet dan.Laat aub de dag die één van de mooiste van je leven moet worden niet verpesten door zulke mensen. Mijn moeder wou een aantal jaren geleden niet naar de communie van mijn zoon komen als mijn vader kwam. Om haar meubels te verhuizen en te schilderen een week voor dat feest was mijn vader wel goed genoeg. Mijn vader heeft toen van zichzelf gezegd laat haar maar komen, ik blijf wel thuis. En vervolgens heeft ze heel de dag met een gezicht gezeten, tegen niemand gesproken en vervolgens onze dag verpest.Ondertussen heb ik mijn moeder al 6 jaar niet meer gezien en heeft ze met iedereen ruzie in de familie. Ik zal ze niet missen op mijn huwelijk. Integendeel ik zou alleen maar stress hebben als ze wel zou komen en weer ruzie maken en mijn/onze dag zou verpesten.
Zolang je getrouwd zult zijn, zul je waarschijnlijk constant met haar persoonlijkheid geconfronteerd worden. Je kunt je erover opwinden, ofwel je er niet te druk in maken...en je eigen gang gaan.grtz
Hey Ine, Misschien kan je proberen om haar niet te veel te betrekken bij de organisatie.Regel zo veel mogelijk met z'n tweetjes en doe vooral waar jullie zin in hebben.Het is jullie dag.Ik kan natuurlijk de situatie niet inschatten maar misschien kan je de dag ook opsplitsen?Bij ons is er ook een moeilijke situatie in de familie en wij trouwen in de week voor de wet. Die avond gaan we dan eten met mijn schoonvader en zijn kant van d efamilie. Op zaterdag geven wij een feest voor de andere familie, vrienden, collega's. Zo blijft iedereen tevreden en voelt niemand zich buitengesloten.groetjeskristel
Hey ! Ik heb gelijkaardige problemen met mijn schoonouders die alles wel beter weten en hele tijd tegen de beslissingen en voorkeuren van mijn vriend en ik , en mijn ouders ingaan. Super vermoeiend en soms denk ik echt stiekem : is het dit allemaal wel waard, die stress en het geruzie, vind het gewoon super jammer dat het niet allemaal in goede sfeer kan verlopen :(
Het is echt heel herkenbaar hoor. Ik heb al zoveel bruidjes hier op het forum zien passeren met dergelijke problemen. En zelfs heb ik ook te kampen met een ambetante schoonmoeder. Onze keuzes zijn niet naar haar zin, ze vindt dat we alles super eenvoudig moeten houden (ieder in zijn eigen auto rijden, een heel simpel kleedje, een kostuum uit een goedkope keten, ...). Maar het eten, daar moeten we dan geld tegen smijten met dure champagne, oesters... Toen ze hoorde dat we een bus gingen boeken voor het vervoer van de suite, stond haar dat echt niet aan! Nochtans was de trouw van haar dochter echt met alles erop en eraan en die droeg een trouwkleed van Nicky Vankets! Maar ja, voor de schoondochter mag het zo mooi niet zien zeker? Ik heb er ook al véél traantjes voor gelaten. We trekken er ons uiteindelijk niets van aan en doen toch onze zin. We hebben gespaard zodat we kunnen uitgeven wat we willen aan dingen die wij belangrijk vinden. Probeer echt gewoon jullie eigen zin te doen. De ruzies maken het soms moeilijk, maar uiteindelijk is het wel jullie dag! Als ze niet blij kunnen zijn, dan is dat hun probleem. Veel succes alleszins! Je bent zeker niet de enige .
Pff bij ons is het ook zoiets, niet met de schoonouders, maar met mijn ouders die zijn gescheiden en heb er ook wat bang voor :(
bedankt voor de tips iedereen. kvind het wel jammer om te zien dat er redelijk wat mensen met een gelijkaardige situatie zitten. mijn vriend en ik hebben er al aan gedacht om gewoon te trouwen met mijn ouders en zijn papa bij ons. we zouden dan later een brief of kaart sturen met een aankondiging dat we getrouwd zijn en dan gewoon een groot dansfeest houden. wat denken jullie hiervan?
Om de reden dat ik mijn mama al 6 jaar niet meer zie (haar keuze) trouwen wij in het geheim in het buitenland met enkel mijn vriend en mijn 2 kinderen. Gewoon puur.2 maanden later trouwen we voor het stadhuis met een receptie voor vrienden en een paar familieleden. Geen avondfeest met dronken mensen die elkaar niet kunnen uitstaan Niemand kan zich bemoeien met onze trouw want niemand weet het (behalve mijn beste vriendin en mijn vriend zijn zus).