TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Bea
6-7-2013
|
27-9-2012 16:45:23
Hallo, Ik ervaar dat soms ook. Iedereen was wel blij dat ik ging trouwen. Ze wisten hoe ik er naar uit keek. Mijn schoonzussen zeiden zelfs direct: ik wil mee voor het kleed. Ik vond dat eerst een beetje raar want toen was ik daar niet direct mee bezig en ik wou graag met mijn zus gaan. Toen ik dan wel wou gaan of samen op internet eens kijken leek niemand echt geïnteresseerd. Uiteindelijk ben ik wel 1 maal met mijn zus gegaan, mijn schoonzussen konden zich nooit vrij maken als ik kon. En 1 maal met 1 schoonzus en heb toen mijn kleed gevonden. Misschien vinden ze het nog veel te vroeg (wat bij mij in de familie het geval lijkt te zijn). Ik heb op een moment gewoon data voorgesteld van dan wil ik en naar daar wil ik en wie kon is dan meegegaan.
|
|
Katrien
1-6-2013
|
27-9-2012 17:13:22
Ik ken het verhaal. Mijn mama is gelukkig altijd enthousiast om mee te gaan maar de getuige absoluut niet. Ik vind het ook niet fijn om altijd te zagen: kan je dan mee? En eigenlijk kan ze toch nooit mee... Ik voel me daardoor ook wat down, zeker nu ik tussen de laatste drie niet kan kiezen...
|
|
Leila
21-9-2013
|
27-9-2012 17:18:39
blij dat ik niet de enige ben ! Vind het gewoon raar dat ze er wel enthousiast over zijn over de trouw maar dan de aspecten die ik belangrijk vind is gelijk echt een opdracht.. Hopelijk verbetert dit snel !
|
|
Emily
6-10-2012
|
27-9-2012 18:03:57
Hey Leila!
Ik zou aan hen laten weten waarom je het zo belangrijk vindt dat ze meegaan (omdat je graag hun mening weet, omdat het gezellig is, omdat je zo'n belangrijk moment wil delen met de belangrijkste personen in je leven, ...). Vraag hen ook waarom ze precies niet zo enthousiast lijken te zijn. Wie weet is er iets anders aan de hand, of hebben ze zelf niet door dat je hen graag wat enthousiaster had gewild... Communicatie is de boodschap! Veel succes alvast!
|
|
sarah
3-8-2013
|
27-9-2012 18:04:09
hier nog een bruidje met een familie zonder interesse welke opmerkingen ik al heb moete slikke het is ni te doen, ons mama is nog het enthousiast (lees: als ik er over begin dan zal ze is reageren en dan nog) ik ben met twee vriendinnen mijn kleed gaan kiezen, gelukkig dak mijn vrienden nog heb!!
groetjes sarah
|
|
Mieke
27-4-2013
|
27-9-2012 19:17:29
Hey Leila, Dat is inderdaad niet leuk. Hier toch ook een beetje hetzelfde hoor. Mijn schoonma komt altijd af met dezelfde zin 'waar je nu al mee bezig bent, t'is nog zolang voor de trouw'. Dus daar zeg ik eigenlijk niets meer die te maken heeft met de trouw. Mijn schoonzus vraagt ook nooit iets en ik zeg dus ook nooit niets.. Mijn mama is wel geinteresseerd maar ze woont nogal ver en dat ik ook niet evident. Enkel mijn schoonzus en vriendin/getuige zijn mee gegaan op zoek naar een kleed. Verder heb ik toch ook het gevoel dat ik alles alleen moet doen . Gelukkige is er die forum om ons in die 'dipjes' wat op te vangen! Groetjes
|
|
Mieke
27-4-2013
|
27-9-2012 19:20:40
Spijtig dat je het hier je posts niet kunt aanpassen als je iets wil veranderen.. Het is de zus van mijn toekomstige die eigenlijk nooit iets vraagt en de vrouw van mijn broer die meegegaan is voor mijn kleed.
|
|
Katia
22-6-2013
|
27-9-2012 20:51:21
Mja.. Ik versta je totaal. Bij mij is het mijn pa... op zich si hij wel gelukkig dat we gaan trouwen, maar hij stresst enorm over "de dag zelf". Het vertrekt allemaal van een lieve gedachte: hij wil geen last zijn (papa is redelijk mobiel beperkt), heeft schrik van die dag iets voor te hebben en daardoor ons feest te verbrodden... en in de kijker te staan - dat maakt hem vreselijk nerveus (want ik droom natuurlijk om met hem binnen de kerk te treden, want hij betekent zoveel voor me).
Die vrees maakt dat hij vandaag soms heel lelijk doet over ons feest, en niet aarzelt om bvb te zeggen: - wat? een kostuum dragen? Als het zo zit dan kom ik ni! - wa een circus, zijde daar om te trouwen of om te paraderen (omdat wij hadden voorgesteld dat de suite dezelfde costuums zouden huren)? Nee zenne, alst zo zit dan blijf ik thuis! - stopt met over da stom feest te praten, het kan me niet schelen, laat me gerust!! - tegen dan zit ik toch al in't pierenland, dus reken niet op mij om u door de kerk te loodsen...
:'( argh ik krijg weer tranen als ik er aan denk :-/ Ik weet dat het vertrekt uit "goede intenties", maar de woorden komen hard aan.... Ik ga hier even stoppen, want ik word er heel emotioneel van, maar ik wou het ook even delen :-/
|
|
debora
18-7-2014
|
28-9-2012 0:22:25
Awel, ik versta je helemaal meid! Vandaag nog is een dagje met de mama en zus doorbracht, en wat anders altijd enorm genieten is, is nu een dag vol frustratie geworden. Om dezelfde reden als jou!Zijn precies over niks enthousiast, alles is te vroeg voor hun, al mijn ideeën zijn niet goed,ik had een heel mooi kleed gezien, maar daar willen ze precies ook nie mee naartoe ... Ik volg ook mee tips op. Want als da anderhalf jaar altijd zo gaat zijn, komt het niet goed vrees ik
|
|
ellen
1-12-2012
|
28-9-2012 0:37:31
Ook ik herken dit spijtig genoeg zo erg :( we trouwen nu over 63 dagen en mijn schoonmoeder heeft niet 1 woord met mij gesproken over de trouw.....ze zal nooit men beste vriendin worden maar ik ben altijd vriendelijk tegen haar en andersom ook,dit kwetst gewoon enorm en het lijkt alsof ik niet goed genoeg ben voor haar zoon,we zijn nochtans al 11 jaar samen en hebben 2 kindjes.....mijn ouders beginnen nu precies te beseffen dat we gaan trouwen en hun vreugde nu doet deugd maar ook ik heb me echt druk gemaakt in sommige hun reacties(lees,geen reactie!) mijn schoonzus zegt er ook niks over,wij hebben ook veel meer aan vrienden en getuige,die maken het allemaal leuk om naar uit te kijken! en dan is de schoonmoeder slecht gezind dat we geen familie als getuige hebben gekozen Ach ja,ik heb me voorgenomen super te gaan genieten en me van de familie niks aan te trekken,ik zal wel plezier maken met men vrienden die avond ;) succes dames en het doet deugd hier nog een beetje begrepen te worden!!!!! Groetjes!
|
|
Vicky
15-9-2012
|
28-9-2012 8:24:53
Ik denk dat je het vooral van je vrienden moet hebben... helaas, maar het is zo. je leest het hier ook dat het enthousiasme er precies nergens afdruipt. wel, bij ons was het net zo. mijn mama was enthousias en mijn broer zijn vriendin vroeg er wel eens naar. anders niemand. van mijn oudste broer verwacht ik dat niet, want hij is zo niet ingesteld (een beetje boers is hij...) maar gelijk mijn schoonfamilie, de mama en broer en zus van mijn ventje: NIKS echt, niks, op geen enkel moment interesse getoond, eens een vraag gesteld. geen rekening gehouden met ons. wij wilden geen kinderen in de suite, allez, zo onmogelijk is dat toch niet? zie je iedereen al lopen, met kinderen van 2 of 3 jaar, één zelfs nog in de maxi cosi??? ah, dat kon niet, het was simpel, dan kwam 1 van de 2 partners niet naar het stadhuis. (KOMEN NIET? das wel onze trouwdag hé, belangrijk voor ons dus!) we hadden het gevoel dat niemand dat belangrijk vond, omdat het ons 2de huwelijk is. Ja, het is niet van een leien dakje gelopen hoor. we hebben verschillende keren onze dagplanning aangepast om aan iedereen zijn "eisen" te kunnen voldoen... zijn broer en zus zijn ook rechtstreeks naar t stadhuis gegaan, eerst naar mijn ouders, neen dat was een te grote ommetoer ik had dan gezegd, ok, dan geen suite voor het stadhuis, maar laat ons dan wel snamiddags in "karavaan" naar de feestzaal rijden, vertrekkende van bij mijn ouders (de ceremonie ging in tuin van de feestzaal door). krijgen wij telefoon van zijn broer: ah, wij en je zus gaan rechtstreeks naar de feestzaal, hoor, iemand gaat ons voeren, we kunnen dan een taxi naar huis pakken en moeten dan sanderendaags niet meer om onze auto rijden.
dat is niet leuk é, ik heb dus op geen enkel moment een "suite" gehad. iedereen stond daar doormekaar gehoopt aan het gemeentehuis. de kinderen in hun spiderman shirt, met geruite short en sandalen. mooi voor de foto's, niet? tegen dat ik van de trap kon komen in het gemeentehuis was iedereen precies al verdwenen. de één stond hier, de ander daar.
Dus, volgens ze veeleisend waren en we dus voor de middaglunch alle kinderen er mochten bijnemen en betalen, zou je dan verwachten dat ze daar toch rekening mee houden in het cadeau, ja? gezien ze dus eigenlijk zelf eisen stellen: kinderen mee, of 1 van de 2 komt niet. wel, we kregen van 75 euro per koppel cadeau. dus de één heeft 2 kinderen, de ander 3. smiddags dus met 4 of 5 gegeten en gedronken en dan nog eens avondfeest inclusief eten en drinken. mijn oudste broer: met 7! smiddags en 4 savonds: 100 euro. mijn schoonmoeder: 75 euro. das de moeder van de bruidegom. ok, tis ons 2de huwelijk, maar toch, als ouder...
dus ja, zijn er hierover frustraties geweest: jazeker! en eigenlijk moeten we onze dag niet schikken naar de wensen van een ander, dat weet ik wel, maar het zijn nog altijd zijn broer en zus. en hij wil hen er wel bij die dag.
voila, ook al zijn we al 2 weken gelukkig getrouwd, ik ben post-datum toch nog even mijn even EI kwijt ;o)
gouden tip: doe verder met de mensen die het echt goed menen en oprecht meeleven in jullie geluk!
Een bende egoïsten noem ik dat. en ja, het is mijn zoveelste les. Daarmee, het is echt van je vrienden dat je het moet hebben.
|
|
virginia
5-1-2013
|
28-9-2012 10:40:44
Ik vind het ongelofelijk jammer voor jullie dat je geen familie hebt die jullie goed steunen. Ik snep dat je dan wel denkt dat het enkel met de vrienden te doen is maar ik hoop dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn. Ik heb een stukje van beiden. Mijn schoonfamilie rept met geen woord over de trouw. met de schoonmoeder hebben we, na een gemene uitvaring langs haar kant, al drie jaar geen contact meer. zij mag van ons ook niet komen. zijn broer en zus zijn ONGELOFELIJK jaloers op alles wat we hebben of doen, terwijl we heel hard moeten werken voor wat we hebben, en gunnen ons niks. ze zijn het soort mensen die naar manieren zoeken om je opzettelijk zo hard mogelijk te kwetsen. Ik heb dit losgelaten maar natuurlijk komen ze wel naar onze trouw. anders staat mijn ventje daar zonder enig familie, letterlijk. Zijn hele familie is geobsedeerd met geld, hebben, krijgen, de meeste, de grootste,... Dan heb je mijn familie, ik heb 6 broers en zussen. gelukkig.Mijn ventje is eigenlijk meer lid van mijn familie dan van die van hem. ze steunen ons, vragen erg veel naar de vorderingen, vragen om mee te gaan naar de zaal bij het vastleggen, gaan mee de menu gaan kiezen,... bij elke stap tot nu toe vragen ze of ze mogen helpen en dat doet echt deugd. natuurlijk hebben ze ook minpunten, ze zijn superdruk, nogal chaotisch, af en toe een goeie ruzie,... maar ze zijn er wel altijd en hebben echt het beste met ons voor. Voor mij is er geen enkele vrien/vriendin die hetzelfde voor ons betekent als zij. wel wat moeilijk aangezien we op 1 straat wonen van zijn familie en op 20km van die van mij... Ik snap dus echt jullie frustratie over ongeïnteresseerde familie en ik hoop dat dat oftewel betert, of dat jullie mensen vinden die jullie wel het allerbelangsrijkste vinden die dag! groetjes!
|
|
Eva
|
1-10-2012 16:44:11
oei da klinkt hier allemaal niet echt positief, wij hebben eigenlijk nog maar net de bom op onze families laten vallen dat we gaan trouwen en de meeste reacties zijn positief! maar mijn vader doet zoals gewoonlijk een beetje moeilijk maar dat ligt in zijn aard lol!ik hoop dat er toch en beetje meer interesse gaat komen want alleen red ik het niet om alles te regelen tegen de gewenste datum van 31.05.2013
allemaal veel succes! en geniet van jullie leventje met je partner!
|
|
Romina
10-8-2013
|
6-10-2012 12:10:08
Idem hier. Het antwoord 'nog zo lang voor de trouw en je bent daar nu al mee bezig' is een courant antwoord.
Ik ben van mening, hoe meer er al geregeld is, hoe minder we op termijn moeten stressen. Maarja...
Op veel plaatsen hetzelfde probleempje. Maar ach, het is 'onze' trouw en dan doe ik maar men zin... :p
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|