TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
jessica
17-8-2013
|
29-9-2012 10:07:52
hallo ik ga het net zo doen geen fotograaf wel een kennis die speciaal foto toestel heeft en foto's maakt . en s'avonds de gasten laten foto's nemen door op elke tafel een toestelletje te zetten groetjes
|
|
Fien
12-12-2012
|
29-9-2012 10:21:33
Wendy, een fotograaf hoeft toch geen 1500 euro te kosten? Je kan er veel goedkopere vinden die even goed zijn, hoor.
Over die fototoestellen op tafel: ik was dat ook van plan, maar ik begin precies mijn twijfels te krijgen. In een feestzaal is het meestal redelijk donker en ik weet niet of die foto's dan eigenlijk van een degelijke kwaliteit zouden zijn en dus een meerwaarde zouden bieden...
|
|
Delphine
4-5-2013
|
29-9-2012 10:22:45
Hoi Wendy, wij zijn in maart getrouwd voor de wet en hebben daarvoor aan een vriendin (amateur-fotograaf ook) gevraagd om foto's te nemen hier thuis vooraleer we naar het stadhuis gingen en in het stadhuis zelf. Op deze manier hadden we toch een mooie herinnering aan die dag en we hebben ze gewoon een kleinigheid gegeven omdat ze dit wou doen. Een paar weken later stuurde ze dan een 10tal foto's door en de rest zou ze dan nog bewerken en later doorsturen. Maanden gingen voorbij, ze had het wel druk met school dus lieten we haar wat met rust. Toen was er de grote vakantie, had ze 2 maanden niets te doen. Nog kregen we de rest van de foto's niet. Dus hebben we een paar keer gevraagd: heb je al tijd gehad? Als antwoord kregen we: heb het druk gehad maar je gaat ze wel krijgen. Vorige week was het 7 maand geleden, dus stuurde ik nog eens een mailtje, deze keer wat kwader want nu was ik het echt wel beu. Ze stuurde terug dat er wat erg gaande was, maar ze kon het niet vertellen. Maar we gingen ze zeker krijgen. Ik vroeg haar dan gewoon om ze onbewerkt door te sturen want mijn ventje kan die zelf ook bewerken. Maar ze vertikt het dus gewoon om ze door te sturen, das tegen haar principe zegt ze, we moeten wachten. En zegt ze: bij een andere fotograaf moet je ook zolang wachten. Excuseer? ze gaat haarzelf toch niet vergelijken met een professionele fotograaf die een album al af heeft in die tijd. Echt zeer kwaad zijn we nu, maar ja wat kunnen we doen, we laten ze met rust en WACHTEN opnieuw. Dus wij hebben zeker gekozen voor een professionele fotograaf volgend jaar, wij hadden eerst haar nog in gedachten maar nu zeker niet meer!!!! Ik vind ook een album met foto's van je dag is nog één van de enige herinneringen van die dag dat je nog zo kunt opnieuw inzien dus wou ik zeker een fotoshoot met alles erop en eraan. Natuurlijk hebben wij nu pech gehad, bij jou kan dat helemaal anders verlopen maar kwou gewoon eventjes mijn mening hierop zetten :) veel succes nog! groetjes
|
|
Delphine
4-5-2013
|
29-9-2012 10:24:14
Ja idd Fien, wij waren ook eerst van plan om van die wegwerpcameratjes op tafel te zetten, maar denk toch dat er niet veel deftige foto's qua licht/schemeren gaan tss zitten en dat zou dan jammer zijn.
|
|
Lies
29-6-2013
|
29-9-2012 10:26:13
Hey,
Wij laten ook foto's nemen door een vriendin van mijn zus die studies fotografie begonnen is. Heb er ook een dubbel gevoel bij. Straks hebben we een afspraak met haar, en het begon al met "het zal een uurtje later zijn, want de bus rijdt maar om de 2u". En ze had er niet eens aan gedacht om foto's mee te nemen, ze gaat dus enkel oudere foto's mee hebben.
Wij doen het ook inderdaad om ons budget binnen de perken te houden, maar ik vraag mij af of we op niets anders kunnen besparen ipv de fotograaf..
Nuja, straks afspraak, hopelijk kan ze ons toch wat foto's tonen waarvan we een beter gevoel krijgen dat het goed komt.
't is een risico'tje hé. Ik zou vooral foto's vragen die ze al genomen heeft, ofwel een "test"-fotoshoot laten doen. Zo komen jullie te weten hoe haar manier van fotograferen is.
|
|
Tiffany
7-9-2013
|
29-9-2012 10:32:23
Ik zit eigelijk met net dezelfde vraag. Wou hier ook een topic over beginnen. Ik heb een hele mooie fotograaf gevonden maar is 2000/2500 euro voor heel de dag. Wel super mooie foto's. Hoeveel hebben jullie er gaan gegeven of willen jullie er aan geven. Het zijn wel foto's voor de rest van je leven.
|
|
Kristel
13-10-2012
|
29-9-2012 11:09:42
Wij hebben ook niet de goedkoopste fotograaf genomen. Maar dit was voor ons een heel bewuste keuze. Haar stijl sluit heel goed aan bij de sfeer en het thema van ons feest. We hebben geen cameraman om beelden te draaien en dus enkel de foto's als herinnering voor later. En dat mocht bij ons wel wat kosten. Goede foto's vinden wij heel belangrijk. Uiteindelijk kies je natuurlijk zelf hoeveel prioriteit je hieraan geeft.
Worden de foto's met die wegwerpcamera's eigenlijk nog afgedrukt op fotopapier? Ik heb wel een site gevonden waar je digitale camera's kan huren om op de tafels te zetten.
|
|
Wendy
13-6-2015
|
29-9-2012 11:24:01
@fien bedankt voor je verhaal. Nu heeft ze wel al foto's getrokken op de trouw van mijn ouders dus ik weet hoe ze trekt en ze is er echt wel mee bezig. Wel heel jammer hoe het bij jullie gelopen is :(
Misschien nog eens wat verder zoeken naar een goede niet zo dure fotograaf :)
|
|
Kelly
13-7-2013
|
29-9-2012 11:31:44
Hallo, wij hebben in onz kennis 2 mannen die in bijberoep fotograaf zijn. Wij laten hun kunnen, ze vragen ook niet veel, waardoor we beide kunnen nemen. En zo hebben we ook veel foto's, elks van uit een andere hoek.
Ze komen de dag ervoor ook al, als we thuis nog aan het versieren zijn, en als toekomstige naar huis gaat slapen met de jongens.
En 's ochtends, komt iemand naar mij thuis en de andere naar m'n verloofde, zodat we foto's hebben van beide. En dan nadien tijdens de fotoshoot blijft er 1 iemand bij onze gasten op de receptie hebben we dat ook papier :-)
Ik heb er vertrouwen in, ik kan er niet veel geld aan uit geven en dan vind ik het op deze manier zéér goed.
1 van hen heeft onze zwangerschapsfotoshoot gedaan, en de avond zelf kreeg ik via mail al enkele foto's en enkele dagen al de rest op USB. Dus vind ik ook wel fijn. Ik krijg al de foto's, want bij een fotograaf is dit soms ook beperkt. Of duurder, allé geen idee.
Wij overwegen om mss een cameraman te huren voor deze dag, zodat we beide hebben. En daar we de kosten van onze fotograaf drukken kunnen we de rest daar mss aan besteden.
Kelly x
|
|
Delphine
4-5-2013
|
29-9-2012 11:34:03
Bij onze fotograaf hebben we het pakket gekozen van 1175 euro (incl 20 bedankingskaartjes), de rest van de bedankingskaartjes komen aan 2euro per stuk. Dat viel nog mee vond ik. Vanaf 1500 vond ik het al overdreven en wou ik niet geven. wij hebben ook wel proberen te besparen op o.a. het vervoer, we hebben 2 ceremoniewagens via kenissen.
|
|
Marc
|
29-9-2012 12:10:17
Hoi Wendy,
als fotograaf in bijberoep wil ik je enkele tips geven:
Je vindt verschillende fotografen onder de 1000 euro voor een volledige dag, en ook zij leveren mooie foto's af in de hoogste resolutie.
Je moet natuurlijk voor jezelf een beetje uitmaken wat je budget is, maar je moet ook rekening houden met enkele andere factoren als je een kennis of familielid je foto's laat nemen.
Heeft deze persoon het geschikte materiaal om in slechte omstandigheden mooie foto's te maken? Een professioneel fotograaf heeft minstens 2 camera's , er kan altijd een technisch defect opduiken, we werken tenslotte met electronica...
Wat met geheugenkaartjes, externe flitser, lichtsterke lenzen?
Wat als je kennis afhaakt op de laatste moment? Een professioneel fotograaf werkt met een contract, waarbij in geval van overmacht voor vervanging wordt gezorgd.
Ik wil je zeker niet bang maken, maar dit zijn toch allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.
Succes met je zoektocht,
hopelijk vind je iemand naar je goesting en budget
mvg, Marc
|
|
Silke
4-5-2013
|
29-9-2012 12:11:40
Wij hebben een dure fotograaf en ik heb daar ondertussen wel wat spijt van. Wij zullen 1700 euro betalen, wel inclusief een mooi album. Maar ik vind het toch veel geld. We zijn wel zeker dat we op haar kunnen rekenen en het eindresultaat zal wel mooi zijn en het is voor heel je leven. Het is zo een beetje een dubbel gevoel hé. Als je iemand kan vinden dat daarvoor studeert, waarom ook niet? Ik zou dan wel zeker vragen om voorbeelden te zien, eventueel een mini test fotoshoot te doen.. Als je daarop kan besparen, zou ik het toch doen want het loopt allemaal snel op. ;)
|
|
mona
27-7-2013
|
29-9-2012 12:45:59
Ik wist meteen zeker dat ik een prof wilde. Ik heb al veel amateur-foto's gezien van huwelijken, en die vind ik toch vaak huilen met de pet op: slecht belicht, gezichten met lelijke flitsschaduwen, weinig afwisseling in cadrage (vb. op alle foto's alle mensen ten voete uit, geen enkele close-up), ongeïnspireerd en geen enkele originele vondst of standpunt. Als het dan een vriendendienst is waar je je met een fles wijn vanaf kan maken is er nog geen man overboord, maar ik heb dit soort foto's ook al gezien van bijberoepers die dan toch nog 500 of 600 euro aanrekenen.
Ben dus op zoek gegaan naar een fotograaf in hoofdberoep. Veel sites bekeken en uiteindelijk tot een top vier gekomen wat kwaliteit betreft, voor ik de prijzen ging vergelijken. Drie van de vier begonnen vanaf 1500 euro. De vierde had al een pakket voor de helft van die prijs. En die heb ik dan ook nog eens (zonder dat ik dat op dat moment wist) aan het werk gezien op het trouwfeest van een kennis. Heb zijn manier van werken dus al live kunnen volgen, en die stond me erg aan (heel low profile, je merkt amper dat hij aanwezig is, dus geen geposeerde foto's op het dansfeest, heel mooie spontane resultaten). Ben blij dat onze namen al in zijn agenda staan voor volgend jaar...
|
|
Serena
31-8-2012
|
29-9-2012 12:47:31
Wij hadden ook geen fotograaf op ons avondfeest, hij bleef maar tot de 2de receptie en is daarna vertrokken. Wij hadden ook wegwerpcamera's op tafel gezet en hebben er al een paar die nu ontwikkeld zijn, er zijn heel wat leuke sfeerbeelden, 2 camera's zijn er iets van 5 foto's gelukt, dat is jammer, maar toch ben ik blij dat we ze gebruikt hebben.
|
|
mona
27-7-2013
|
29-9-2012 12:50:35
En wat fototoestellen op de tafels betreft: kan je doen, is op zich een vrij kleine kost, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Als er 1 mooie foto op 100 tussenzit mag je al blij zijn denk ik. In een feestzaal is het vaak donker, dus als amateurs dan foto's maken zijn ze zonder flits vaak 'bewogen' en mét flits vaak overbelicht of toch minstens lelijk 'hard' belicht. Maar er kunnen misschien wel grappige beelden tussenzitten dan, ook al is de kwaliteit niet helemaal je dat.
|
|
Katrien
23-6-2012
|
29-9-2012 13:14:31
Hey Wendy,
Ik weet niet wat voor fotograaf die vriendin (van je zus) is, maar ik heb op mijn trouwdag met beide soorten fotografen gewerkt, en ik was heeeel tevreden met de foto's van onze professionele fotograaf (die van de amateurfotograaf daarentegen...).
Even de situatie schetsen: toen wij ons vorig jaar verloofden, wisten we redelijk snel dat wij als fotograaf de vader van mijn beste vriendin (en tevens grootvader van mijn bruidsmeisje) wilden nemen. Toen hadden we echter onze verlovingsreportage en ben ik vijf weken voor onze trouwdag nog op zoek kunnen gaan naar een professionele fotograaf (onze verlovingsreportage was nl één geforceerd glimlachen, en dat waren echt triestige foto's).
Uiteindelijk ben ik via dit forum in contact gekomen met een superfantastische huwelijksfotografe (Jessica van Glimshot) en zij heeft dat perfect gedaan. Mijn man is namelijk ook geen fan van fotoshoots en duikt bijna weg wanneer hij een camera ziet, maar bij Jessica ging alles heel gemoedelijk en relaxed. Het was gewoon lol hebben en zij trok daar foto's van (en dat is bij de meeste professionele fotografen zo).
Wij zijn getrouwd op twee dagen (22 juni wet - 23 juni kerk en groot feest) en hebben onze professionele fotograaf alleen ingehuurd voor 23 juni. Onze amateur(fotograaf) hadden we voor de beide dagen gevraagd. Uiteindelijk hadden we de foto's van de professionele fotograaf redelijk snel (een eerste preview kregen we al binnen de 5 dagen, en alle 1500 foto's op usb kregen we binnen de maand) en alle foto's waren super! We wachten echter nog steeds op de foto's van onze amateurfotograaf!! We zijn ze wel in preview mogen komen bekijken eind augustus, maar het resultaat daarvan was een zware tegenvaller: overal donkere schaduwen, getrokken vanuit een slechte hoek, en van de 1500 foto's die hij had getrokken, waren er al zo bijna 500 die veeeel te overbelicht, te donker, ... waren en dus totaal onbruikbaar, zelfs na bewerking.
Na alles wat wij hebben meegemaakt, zou ik altijd, zonder twijfelen, opnieuw kiezen voor een prof. fotograaf en proberen te besparen op iets anders. Uiteindelijk zijn het foto's die je (hopelijk) over vijftig jaar nog steeds uit de kast zal halen...
Nog veel succes met de keuze!
Groetjes, Katrien
|
|
Vicky
15-9-2012
|
29-9-2012 13:50:24
ik zou daar toch het geld voor uitgeven. het zijn uiteindelijk je beelden van die dag. en die zijn onvervangbaar, het is je enige herinnering!ik ben zelf fotografe in bijberoep, maar aan huwelijken waag ik mij zelfs niet. wat hierboven gezegd wordt is volledig waar: van alles moet je back up meehebben, alles in het dubbel dus. op onze shoot was het flitsmechanisme stuk van de fotograaf, had hij nog nooit meegemaakt. gelukkig reserve mee! zoveel dingen waar hobbyfotografen ook niet op letten hoor, belichting, tegenlicht, positie, enz. ik heb lang gezocht naar een fotograaf, want gezien ik zelf fotografie doe ben ik toch wel zéér kritisch. ik zie dingen waar anderen nooit op letten. ik heb honderden, wat zeg ik duizenden foto's bekeken van fotografen voor ik mijn keuze gemaakt heb. op het feest hadden wij een gewone compactcamera aan iemand gegeven om foto's te nemen. daar zit geen enkele goeie foto tussen. ze hebben met 3 mensen gedurende dag foto's genomen, familie en vrienden: ook daar, geen mooie foto's tussen. wij betaalden een 900 euro voor een hele dag, incl. album van 20 foto's. we krijgen ook alle foto's van heel de dag op dvd. voor mij is dit ideaal, want ik kan gerust de foto's zelf bewerken. wees hierin voorzichtig is mijn boodschap... op mijn eerste huwelijk hadden wij een oom van mijn ex. ook deftig toestel en dergelijke, maar op veel foto's staat de cameraman, onze poses waren echt cliché, de kadrering ook niet dat. mijn schoonbroer had voor de doop van hun kleinste ook een bevriend hobby-fotografe. na 10 minuten batterij werkt niet meer. geen foto's van hun doop met andere woorden! dan geeft je beter ietsje meer uit. je bent de hele dag gerust want weet dat je foto's in goede handen zijn. wij hebben onze fotograaf niet eens opgemerkt gedurende de dag. en bij de shoot was hij fantastisch. we moeten 4 weken wachten op de foto's, dit wil zeggen, zijn selectie afwerkte foto's. deze worden besproken en beslist welke we in het album willen. de resten krijgen we zo mee; ook belangrijk. bij veel fotografen krijg je bv je 40 foto's (met logo fotograaf) en voor afdrukken en bijbestellingen moet je dan ook nog eens torenhoge prijzen betalen...
|
|
Vicky
15-9-2012
|
29-9-2012 13:57:54
ah, nog even bijmelden. onze fotograaf is ook iemand in bijberoep. het hoeft daarom geen fotograaf te zijn met winkel en dergelijke... gewoon veel foto's bekijken van de fotograaf op voorhand, zal je al veel vertellen
|
|
Wendy
13-6-2015
|
29-9-2012 16:03:48
@mona wil je me de naam van je fotograaf doorgeven in pb aub? :)
@vicky jij ook aub?
|
|
Christ
|
29-9-2012 22:34:08
Beste, Eerst en vooral proficiat met jullie huwelijksplannen! In 2014 zal ons aanbod uitgebreid (staat binnenkort op mijn website) zijn: voortaan worden ook reportages afgewerkt door 1 fotograaf aangeboden. Wij geven de mensen uiteraard ook nog de mogelijkheid om ons te boeken als duo-fotografen, zoals we nu steeds huwelijken afwerken. In beide gevallen werken wij standaard van de voorbereidingen thuis tot en met het einde van de receptie, met een maximum tot 20u30 (langer blijven is mogelijk tegen meerprijs) Wij leveren de foto’s af op dvd’s, in hoge resolutie (zodat je zelf foto’s kan laten afdrukken in groot formaat), zowel in kleur als zwart-wit. Daarnaast krijg je ook een DVD met een slideshow om te bekijken op TV. Dit is een samenvatting van jullie mooiste dag in pakweg 20 minuten. Ideaal dus als je achteraf bezoek krijgt en men wil de foto’s es zien… Het aantal foto’s op de dvd varieert afhankelijk van de dagindeling, maar u kan toch op honderden foto’s rekenen (vaak over de 1000 foto’s). Alle foto’s worden nagekeken en bewerkt op kleur, contrast, opscherpen, eventueel vignettering,… Voor een reportage met 2 fotografen zal de prijs in 2014 vastliggen op 900 euro, incl btw. Voor een reportage afgewerkt door 1 fotograaf komt het op 600 euro, inclusief btw. Ik nodig jullie graag VRIJBLIJVEND uit bij mij thuis. Ik geef jullie dan nog een woordje uitleg over onze werkwijze, toon nog heel wat voorbeeldfoto’s en beantwoord ook jullie mogelijke vragen. U hoeft hier niet onmiddellijk te beslissen. U kan thuis nog eens rustig overleggen of een collega-fotograaf bezoeken alvorens uw beslissing te nemen. Ik kan me hiervoor vrijmaken tijdens de week op een avond.
Mijn persoonlijke mening over 'vrienden' die de foto's nemen: altijd een risico... lees hier bv maar eens de vele topics van panikerende koppeltjes die ook een vriend hadden die de foto's zou nemen en plots afzegt... ALS je een vriend neemt: vraag of hij zeker ook een volwaardig back-up toestel meebrengt, want wat als dat ene 'speciale' toestel plots mankeert halverwege de dag??
Greetz, Christ Vilez www.huwelijksfotografie.info www.christvilez.be
|
|
Wendy
13-6-2015
|
30-9-2012 9:02:43
@christ ik ga u een mailtje sturen. :)
|
|
Roeland
|
30-9-2012 11:39:07
Ik reageer misschien wat naast de kwestie maar toch voor wat het waard is: het feit dat je verloofde een hekel heeft aan fotoshoots, mag zeker geen probleem zijn. Neem een fotograaf waarmee het goed klikt, amateur of pro. Een goeie fotograaf werkt even goed met mensen die een fotoshoot niet echt zien zitten, dat hoort nu eenmaal bij de taak van een fotograaf: mensen op hun gemak stellen, de sfeer zetten, het ijs breken,... Vaak zit daar het verschil tussen amateurs en pro: een beroepsfotograaf heeft meer ervaring, niet alleen technisch maar ook op sociaal vlak. Hopelijk nuttig voor sommige lezers. Veel succes in elk geval! Roeland
|
|
|
|
in Vlaanderen, Brussel,... |
Wedding photojournalism
in Vlaanderen |
Professionele huwelijksreportages tegen betaalbare prijzen.
in Vlaanderen |
in Gent |
in |
Leuke en originele reportages. Alle foto's worden bewerkt Geen verplaatsingskosten in gans Belgie
in Merchtem |
Jarenlange ervaring als huwelijksfotograaf mét eigen fotostudio!
in Mechelen-Vilvoorde-Leuven (Zemst) |
artistieke en spontane huwelijksfoto's
in Antwerpen |
Let the experience last forever!
in Ekeren |
Just say yes!
in Booischot / Heist op den Berg |
Foto's met passie
in Herenthout |
Jullie persoonlijke fotojournalist
in Turnhout |
in RIJKEVORSEL |
Uw fotograaf voor alle evenementen !
in beerse (en in heel Vlaanderen) |
foto-grafisch-creatief
in Hove |
Huwelijksfotografie
in Kessel |
on location photographer – weddings | engagements | love | life
in Mortsel |
Uw Foto's , onze Passie !
in Mechelen |
Portret- en huwelijksfotografie
in Willebroek |
Fotografie voor al je mooie momenten !
in Brecht |
Mini huwelijksalbum Kado bij boeking 2021 "A Picture tells more than a thousand words "
in Baal 0479/46-20-16 fotograaf.marec@gmail.com |
In een gezellig, spontaan en ontspannen kader maken we er samen een unieke reportage van!
in heel belgië |
Uw fotograaf met een oog voor retro, modern en romantiek!
in Aarschot |
"When now becomes Forever"
in Hoegaarden (GRATIS verplaatsing in gans België) |
Het beste huwelijksfeest tegen de beste prijzen!
in Hasselt |
WONDERBOX WEDDINGS
in Kermt |
Uw droom, ons project!
in Zonhoven |
2 mensen op naar het oneindige geluk in de liefde!
in Herk-de-Stad |
Premium wedding photography
in Bilzen |
We capture your memories for life
in Engelmanshoven |
Oog voor kwaliteit én details !
in Brugge & België |
DE Photo Booth voor op uw feest!
in brugge |
MaDeWeddingPhotography, De juiste keuze voor jullie mooiste dag !
in Veldegem |
JULLIE dag op een frisse, spontane & moderne manier in beeld gebracht.
in Oostende |
Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn !
in OOSTENDE en gans vlaanderen |
EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR
in Kortrijk |
Kwalitatieve fotografie aan een correcte prijs
in Kuurne - actief in gans Vlaanderen |
Professionele & spontane huwelijksreportages - Gespecialiseerd in Leica fotografie, portret en documentaire
in heel België |
Originele en betaalbare huwelijksfotografie in heel Vlaanderen
in Waregem |
Ervaren én budgetvriendelijke huwelijksfotograaf... van voorbereidingen thuis tot einde recepties... alles op USB of DVD!
in Ardooie & gans Vlaanderen! |
in Gent |
in Gent |
in gentbrugge |
in Melle |
De huwelijksfotograaf.
in Uitbergen |
in Erpe |
Het is feest en daar horen foto's bij!
in In heel vlaanderen! |
in Bottelare/Merelbeke |
Lifestyle fotografie