Terug naar overzicht
Geen kusjes meer geven tot aan de trouw? :(Hij heeft wel zijn moment gekozen om verkouden te worden he...
Geen kusjes op de mond geven. Geen dezelfde tas ofzo delen. Een goeie grog drinken elke avond. (thee, honing, suikertje en goeie scheut rhum of whiskey) Vitamine C nemen. Op tijd in bed kruipen. Bij apotheek binnen springen voor iets van medicatie.
Mijn vriend begint dan als een gek appelsienen te persen en mandarijntjes te eten. Kiwi's bevatten ook veel vitamine C. Dat helpt bij hem vaak tegen opkomende verkoudheid, dan is hij er snel vanaf.
Ondanks het koudere weer, de kamers goed luchten zodat je een versie portie, bacterievrije lucht krijgt. Nog een klusje (maar voor het goeie doel): de kussenslopen (en eventueel de ganse bedset) dagelijks verversen. Preventief eens goed dampen (boven een pot heet water met eucalyptus) zodat je geen kans hebt om slijm op te stapelen.
Kamers verluchten en dampen zijn ook goeie tips! Als het nog niet al te erg is, kan hij misschien ook es een eindje gaan joggen: de adrenaline die lichaam dan aanmaakt, zorgt er ook voor dat je neus (tijdelijk) minder verstopt is. En misschien dat het zweten ook helpt de verkoudheid te bedwingen.
Niocitran thee (apotheek) : Helpt heel goed tegen hoofdpijn, vertopte neus en grieperig gevoel.'savonds zijn borst insmeren met Vickx :-)propere lakens leggen en kamers goed verfrissenanti-bacteriele zeep en vaak handen wassenpapieren zakdoekjes gebruiken en weggooien ipv stoffen zakdoekenvitamientjes/fruit innemen
Ik doe dan: appelsien en citroen persen, klontje suiker bij en kokend water erop. Dat danminstens 1x per dag drienken en zeker voor het slapen gaan. Bij mij helpt dit zeer goed! Succes!
Een andere wat minder goed ruikende tip: ajuin in stukjes naast zijn bed. Dat houd heel de nacht je neus open.
let op wel: niet overkrijgen --> de incubatieperiode is al geweest, dus wanneer de verkoudheid uitbreekt is het meestal al te laat om het nog te voorkomen.Maar hopelijk hebben de beestjes jou niet te pakken :-), en anders de tips van hierboven opvolgen :-).