Nu Online
Momenteel zijn er 304 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alleen naar het altaar

2-10-2012 9:53:50
Hey bruidjes,

Aangezien mijn papa er niet meer is, kan hij me niet weggeven in de kerk op d-day...Nu weet ik niet goed hoe dat op te lossen en voel er precies toch wel wat voor om hem niet te "vervangen" en alleen naar voor te gaan, achter de bruidskindjes (eentje is mijn zoontje). Zijn er bruidjes die dat ook gaan doen of gedaan hebben en hou je dan toch nog een bruidmesieje in de buurt voor mocht je ineens flauwvallen? ;-)

Elke
12-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 689

jessica
17-8-2013
 Meld misbruik2-10-2012 10:42:15

Hallo Elke
Mijn papa is er ook niet meer
Dus weet ook nog niet wie me gaat weggeven.
Ik had gedacht aan mijn peter (Maar ben er nog niet uit)
groetjes

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik2-10-2012 10:44:00

Hallo Elke en Jessica,

Mijn buurvrouw haar papa is er ook niet meer, en haar mama heeft haar weggegeven.
Dit was zo een intens moment.
groetjes

debora
18-7-2014
 Meld misbruik2-10-2012 10:45:49

hey,

Ik ben zo ook is naar een trouw geweest. En om die redenen hebben de bruid en bruidegom toen beslist om samen binnen te komen.

Elke
12-10-2013
 Meld misbruik2-10-2012 10:53:28

Met mama of met mijn ventje binnenkomen, het zijn idd ook opties. ik ga mijn papa op dat moment heel erg missen dus aan de ene kant is een steunende arm welkom, aan de andere kant...moeilijk! het zal sowieso een emotioneel moment zijn..

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik2-10-2012 11:32:34

Een vriendin van mij heeft haar broer gevraagd om met haar binnen te komen, omdat haar mama dat niet zag zitten. Zelf heb ik een enorm slechte band met mijn vader, waardoor het niet juist zou voelen om aan zijn arm binnen te komen. Vandaar dat wij als koppel gaan binnenkomen in de kerk. We zijn tenslotte al getrouwd voor de wet op dat moment, dus dan mag het .

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik2-10-2012 12:03:34

Kun je je doorppeter, opa, broer of eventuele beste vriend niet vragen?

Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik2-10-2012 12:10:09

ik zou alleen binnen komen maar dat is ieder zijn mening.
Als je denkt dat de emoties je te baas gaan worden kan je op voorhand je ceremoniemeester inlichten of toch gaan voor een broer,peter of je eigen ventje

Sofie
9-8-2014
 Meld misbruik2-10-2012 12:12:53

hier hetzelfde
mijn papa is er ook niet meer en ik had gedacht binnen te wandelen met mijn kindjes aan elke hand 1
maar mijn mama stelde voor om me weg te geven en dat vond ik best een leuke oplossing
dus heer geeft mijn mama mij weg

Elke
12-10-2013
 Meld misbruik2-10-2012 12:14:43

broer, peter, opa zijn er niet of niet meer dus geen optie. Met mijn ventje idd, maar dan mis ik zowat het romantische plaatje van dat hij daar al vanvoor staat en ik naar hem toe ga en jeweetwel...pakkend momentje ;-) hopeloze romanticus ikke ;-)

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik2-10-2012 12:17:08

Mijn papa is ook niet meer en ik ga alleen naar voor. Het zal beslist een intens moment worden, maar ik ga ervoor.

Mijn opa en peter zijn ook reeds gestorven, dus ik heb niet echt een back-up plan. Ik weet dat mijn mama mij graag had weggegeven, maar dat zie ik niet zo zitten. (We hebben nochtans een goede band hoor)

iris
20-7-2013
 Meld misbruik2-10-2012 13:44:01

Hier ook geen goede band met de papa ,en vind het dan maar niets dat hij mij zou weg geven en met de eer gaat lopen..

Zodus lopen mijn drie kindjes als bruidskindjes en gaan ik en mijn ventje gelijk binnen .

Liesbet
13-4-2013
 Meld misbruik2-10-2012 14:53:38

Hier is dat trouwens niet eens de traditie om weggegeven te worden. Normaal komt ge als koppel samen toe, wordt ge begroet door de pastoor en gaat ge samen naar voor. (dus als je het anders doet moet je dat wel even checken met de pastoor).

Persoonlijk vind ik het ook mooi om samen naar voor te gaan (maar ik vind het dan ook een beetje een raar idee dat een vrouw weggegeven wordt en een man ontvangt :p)

Evy
20-7-2013
 Meld misbruik2-10-2012 17:45:38

Mijn beste vriend heeft ook zijn zus 'weg geven ' ook omdat hun papa er niet meer is, het was een zeer emotioneel moment en m'n beste vriend was enorm trots dat hij de plaats van z'n vader mocht inemen op dat moment!

Elke
12-10-2013
 Meld misbruik2-10-2012 20:47:04

moeilijk...bedankt allemaal voor jullie mening, ik heb gelukkig nog genoeg tijd om erover na te denken :-) veel plezier bij jullie voorbereidingen!

Sonja

Meld misbruik2-10-2012 23:26:39

Beste Elke,
Ik zou voor de mama kiezen. Die staat volgens mij toch ook altijd op dezelfde plaats als een papa. En mocht ze het niet zien zitten, heb je dan geen broer of zus ? Het is inderdaad in zo'n situatie altijd wel een beetje moeilijk. In elk geval heb je nog een beetje tijd om hierover na te denken. Veel succes hé.

marijke
17-8-2013
 Meld misbruik3-10-2012 11:11:50

hier geen goede band met mijn ouders. Wij hebben volgende opties:
- binnenkomen na onze twee mooie dochters
- binnenkomen met mijn peter
- binnenkomen met 3 fantastische vriendinnen

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik3-10-2012 18:20:29

Ik snap dat dit iets moeilijk is... Maar je zegt dat je zoontje één van de bruidskindjes is??!! Waarom laat je de andere bruidskindjes niet eerst naar voor gaan en kom jij daarna met je zoontje? Ik denk dat dit ook heel mooi en emotioneel zal zijn. Het is maar een ideetje he

Ik zit met een omgekeerde situatie, mijn ouders zijn gescheiden en ik heb met mijn papa een heel intense band maar ook met mijn stiefvader. Ik heb dit opgelost door me te laten weggeven door mijn papa en mijn stiefvader te vragen als mijn getuige.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...