Terug naar overzicht
Wij doen dit ook zo. Zouden rond 14 uur trouwen in het gemeentehuis en om 17 uur begint onze ceremonie aan de feestzaal. Ertussenin is er fotoshoot.
Ik doe het liever een beetje verspreid.. Dat ik niet te hard moet stressen die dag. :) Bij ons is het om 11u gemeentehuis, daarna lunch met suite en om 13u30 kerkelijk huwelijk en nadien doen we onze fotoshoot en vanaf 17u receptie + avondfeest. Ik vind 19u al aan de late kant om dan pas aan receptie te beginnen. Ik weet niet wat jullie geven van eten natuurlijk.
Hallo,Zit ook met die vraag. Ik had ook gedacht om gemeentehuis en kerk in de namiddag te doen en de foto's in de voormiddag. Maar veel mensen zeiden dat het teveel zou zijn in de namiddag. We zijn er ook nog niet uit.
bij ons gaat het als volgt:om 11u30 gemeentehuis, daarna van ong 12u tot 13u15 toasten op het huwelijk en kleine broodjes maaltijd, dan gaan we met ons gezinnetje foto's gaan trekken en blijft de suite op het gemak achter bij ons thuis om verder te aperitieven en te eten, normaal komen we na een uurtje of zo terug, nog vlug iets eten en opsmukken en om 15u20 vertrek naar de zaal voor eerst de familiefoto's en om 16u start de ceremonie die ong 45min duurt, om 17u30 is er de eerste receptie tot 19u en om 19u30 start het avondfeest met ev nog een kleine receptie, ik ben er nog niet uit of we de receptie samen gaan doen met alle genodigden of toch opsplitsen in gasten voor receptie en gasten voor het avondfeest, ik hoop dat je hier iets aan hebt, alles in de namiddag vond ik persoonlijk wel druk, je moet hier en daar wat tijd voorzien voor wat rust en de emoties een plaats te kunnen geven ;-)groetjes
Bedankt allemaal voor jullie mening. leuk!Misschien is't inderdaad beter om in de voormiddag voor de wet te trouwen.Ons feest begint om 19u omdat het een vrijdag is, in onze gemeente kan je niet op zaterdag trouwen.Aangezien veel mensen laat werken hadden wij 19u besloten. Het gaat hier maar over een korte receptie zonder hapjes. Begin van het feest met buffetvorm zal rond 20u beginnen.grtz.
Net onze dagindeling gemaakt.Om 10u00 Suite naar ons thuis (mijn vriend moet ergens anders gaan slapen, dus hij komt ook pas tegen dan)10u30 Wettelijke trouw11u00 Dan een kleine receptie met broodjes en familiefotootjes. 13u00 Verwelkoming daggasten13u30 ceremonie14u00 receptie16u00 Foto shoot alleen bruid en bruidegom met eventueel bruidskindje18u30 Verwelkoming avondgasten (geen receptie meer)19u00 diner22u00 Dessertbuffet + verwelkoming dansgasten23u30 openingsdans
@Tina: je dagindeling en dan vooral de verwelkoming van de daggasten intrigeert mij. Ik ben zelf noe een beetje op zoek naar zo'n formule. Er zit een idee in mijn hoogd, maar weet niet goed of ik zoveel mag/kan vragen aan gasten.Wat biedt je dus aan aan je daggasten? blijven zij dan tot en met het avondfeest? Wie zijn dit dan vooral? (enkl suite of ruimer?)Bedankt voor de info!
Wij hadden gedacht om onze dag als volgt in te delen:10u30: Suite komt naar ouderlijk huis Bruid11u00: Wettelijke trouw11u30: Naar Feestzaal12u00-14u30: Middagmaal, foto's bruid & bruidegom14u30: Vertrek naar Kerk15u00: Kerkelijke trouw16u00: Naar Feestzaal16u30-18u00: Kleine receptie voor suite + foto's met de suite + eventueel ng enkele foto's van bruid & bruidegom18u00-19u30: Receptie (alle genodigden)20u00: Plaatsnemen aan tafel (voorgerecht-hoofdgerecht-dessert-koffie & koekskes)(Tijdens het eten hebben wij ook gezorgd voor wat muziek, een vriendin van ons die rustige nummers komt zingen) -> Verder hebben we ook DJ23u30 of 24u00: Openingsdans