Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

2-10-2012 21:05:32
Hoi,

Ik heb hier al mooie verslagen gelezen en veel tips gevonden.

Ik zit met de vraag hoe ik onze dag indeling moet maken.

Ik zou aan de gemeente de dag en uur van het huwlijk moeten doorgeven.

Eerst dacht ik om alles in de namiddag laten door te gaan. Gemeenthuis, kerk, foto's en om 19u begin van de receptie en vervolgens ons feest.

Vinden jullie dit te druk om alles in de namiddag te plannen?

Mag ik van jullie de dag indeling van je huwlijksdag weten?
Tips zijn zeker welkom.

kelly
6-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1242

Eva
13-9-2013
 Meld misbruik2-10-2012 21:29:34

Wij doen dit ook zo. Zouden rond 14 uur trouwen in het gemeentehuis en om 17 uur begint onze ceremonie aan de feestzaal. Ertussenin is er fotoshoot.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik2-10-2012 22:24:48

Ik doe het liever een beetje verspreid.. Dat ik niet te hard moet stressen die dag. :) Bij ons is het om 11u gemeentehuis, daarna lunch met suite en om 13u30 kerkelijk huwelijk en nadien doen we onze fotoshoot en vanaf 17u receptie + avondfeest. Ik vind 19u al aan de late kant om dan pas aan receptie te beginnen. Ik weet niet wat jullie geven van eten natuurlijk.

Evy
27-7-2013
 Meld misbruik3-10-2012 8:23:33

Hallo,

Zit ook met die vraag. Ik had ook gedacht om gemeentehuis en kerk in de namiddag te doen en de foto's in de voormiddag. Maar veel mensen zeiden dat het teveel zou zijn in de namiddag. We zijn er ook nog niet uit.

Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik3-10-2012 9:12:43

bij ons gaat het als volgt:
om 11u30 gemeentehuis, daarna van ong 12u tot 13u15 toasten op het huwelijk en kleine broodjes maaltijd, dan gaan we met ons gezinnetje foto's gaan trekken en blijft de suite op het gemak achter bij ons thuis om verder te aperitieven en te eten, normaal komen we na een uurtje of zo terug, nog vlug iets eten en opsmukken en om 15u20 vertrek naar de zaal voor eerst de familiefoto's en om 16u start de ceremonie die ong 45min duurt, om 17u30 is er de eerste receptie tot 19u en om 19u30 start het avondfeest met ev nog een kleine receptie, ik ben er nog niet uit of we de receptie samen gaan doen met alle genodigden of toch opsplitsen in gasten voor receptie en gasten voor het avondfeest, ik hoop dat je hier iets aan hebt, alles in de namiddag vond ik persoonlijk wel druk, je moet hier en daar wat tijd voorzien voor wat rust en de emoties een plaats te kunnen geven ;-)

groetjes

kelly
6-9-2013
 Meld misbruik3-10-2012 10:59:51

Bedankt allemaal voor jullie mening. leuk!

Misschien is't inderdaad beter om in de voormiddag voor de wet te trouwen.

Ons feest begint om 19u omdat het een vrijdag is, in onze gemeente kan je niet op zaterdag trouwen.

Aangezien veel mensen laat werken hadden wij 19u besloten. Het gaat hier maar over een korte receptie zonder hapjes. Begin van het feest met buffetvorm zal rond 20u beginnen.

grtz.

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik3-10-2012 11:11:11

Net onze dagindeling gemaakt.

Om 10u00 Suite naar ons thuis (mijn vriend moet ergens anders gaan slapen, dus hij komt ook pas tegen dan)
10u30 Wettelijke trouw
11u00 Dan een kleine receptie met broodjes en familiefotootjes.
13u00 Verwelkoming daggasten
13u30 ceremonie
14u00 receptie
16u00 Foto shoot alleen bruid en bruidegom met eventueel bruidskindje
18u30 Verwelkoming avondgasten (geen receptie meer)
19u00 diner
22u00 Dessertbuffet + verwelkoming dansgasten
23u30 openingsdans

Marieke
7-9-2013
 Meld misbruik3-10-2012 14:49:00

@Tina: je dagindeling en dan vooral de verwelkoming van de daggasten intrigeert mij. Ik ben zelf noe een beetje op zoek naar zo'n formule. Er zit een idee in mijn hoogd, maar weet niet goed of ik zoveel mag/kan vragen aan gasten.
Wat biedt je dus aan aan je daggasten? blijven zij dan tot en met het avondfeest? Wie zijn dit dan vooral? (enkl suite of ruimer?)
Bedankt voor de info!

Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik3-10-2012 17:58:02

Wij hadden gedacht om onze dag als volgt in te delen:
10u30: Suite komt naar ouderlijk huis Bruid
11u00: Wettelijke trouw
11u30: Naar Feestzaal
12u00-14u30: Middagmaal, foto's bruid & bruidegom
14u30: Vertrek naar Kerk
15u00: Kerkelijke trouw
16u00: Naar Feestzaal
16u30-18u00: Kleine receptie voor suite + foto's met de suite + eventueel ng enkele foto's van bruid & bruidegom
18u00-19u30: Receptie (alle genodigden)
20u00: Plaatsnemen aan tafel (voorgerecht-hoofdgerecht-dessert-koffie & koekskes)
(Tijdens het eten hebben wij ook gezorgd voor wat muziek, een vriendin van ons die rustige nummers komt zingen) -> Verder hebben we ook DJ
23u30 of 24u00: Openingsdans

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info