TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
debora
18-7-2014
|
3-10-2012 16:25:16
Wij gaan in de juli 2014 ook in Italië trouwen. Maar aangezien het een hele soep is om alle papieren in orde te krijgen, doen we het enkel symbolisch op het strand. Vragen ook enkel onze ouders, broers en zussen mee en onze allerbeste vrienden hebben zelf gevraagd of ze ook mee mogen, dus vind ik nie erg.
Wij gaan daar waarschijnlijk een appartementsblok afhuren, en hebben al een eerste afspraak gehad met een klein restaurantje op den dijk. Willen het ook simpel houden, geen te sjiek gedoe... Dus huren het restaurant voor die dag af en versieren hem zelf.
Tja, aangezien ik van Italiaanse afkomst ben, gaan we wel een Italiaanse priester nemen.
Succes ermee!
|
|
Peggy
28-9-2013
|
3-10-2012 16:40:17
Wij trouwen volgend jaar op Kreta in augustus (mijn man, ik en mijn 2 kinderen). En in september voor de wet in Antwerpen.
Op Kreta hebben wij enkel de ceremonie omdat als je echt wettelijk trouwt in het buitenland dan gelden ook de wetten van dat land i.g.v. een scheiding. Vele mensen weten dit niet. En om daar alles officieel te maken kostte dit nog eens extra euro 750,-.
Je moet altijd met een weddingplanner werken ofwel van hier ofwel van daar want zelf kan je dat allemaal niet regelen tenzij je van plan bent een paar keer over en weer te vliegen om alles in orde te krijgen.
Op het strand trouwen in Europa blijkt ook niet zo makkelijk te zijn. Dit moet allemaal speciaal aangevraagd worden en er zijn echt heel veel plekken waar het gewoon niet mag.
|
|
Emelie
15-6-2013
|
3-10-2012 17:24:52
Hallo, Wij trouwen in Frankrijk volgend jaar. Zo'n 50 km over grens met België. Wij trouwen in Saint-Omer in een kasteel. We zijn er eens op vakantie geweest en er was toen een huwelijk van een limburgs koppel daar. We waren op slag verkocht, dus we weten dat er wel wat komt bij kijken... Er zijn kamers in dat kasteel maar iets prijziger en we hebben een alternatief hotel gevonden in de buurt die wat goedkoper is. We wilden daar huwen met een nederlandstalige priester en liefst in het park van het kasteel... maar dit blijkt niet zo eenvoudig. Eerst moet je de toestemming vragen van de parochiepriester en die moet dan een aanvraag indien voor het bisdom en blijkbaar komt dit voor een soort religieuze rechtbank... als je niet met iemand van Frankrijk trouwt vinden ze dit soms al vreemd. En een park is ook geen gewijde plek dus van ons zou dat zeker niet goedgekeurd worden. Gelukkig kende ik iemand die een priester kent die wel zou naar Frankrijk komen voor een ceremonie. Ik heb die gecontacteerd en hij stelde het volgende voor: wij trouwen voor de wet op 14 juni en dan gaan we in intieme kring de bezegeling van het huwelijk (zoals het voor de kerk hoort) voltrekken dit duurt niet lang. Maar dan zijn we in orde en wil de pastoor de volgende dag een mooie uitgebreide ceremonie doen in het park (hopelijk bij mooi weer). Ik hoop dat je hiermee al wat meer info hebt. Een ander alternatief is rent a priest, die zouden zeker ook een mooie dienst geven maar dit is niet officieel voor de kerk....
|
|
Heidi
26-8-2012
|
9-10-2012 16:47:40
Hey, Bjorn en ik zijn deze zomer (26 augustus om precies te zijn) getrouwd in Frankrijk (Normandië). We wilden ook een intiem trouwfeest waarop onze ouders, broers en zussen en getuigen aanwezig waren. Als je dan in België blijft zijn er altijd mensen die verontwaardigd zijn dat ze niet uitngenodigd zijn. Als je naar het buitenland gaat, is er meer begrip voor het feit dat je het intiem wil houden. We waren met 25 mensen. Wij konden allemaal in het kasteel logeren en zij zorgden ook voor de catering. Het was prachtig weer en wij hebben gefeest in tentjes in de kasteeltuin. Het voordeel aan dit kasteel was dat de eigenaars Nederlanders waren, dus alle praktische dingen regelen verliep heel vlot. De eigenares heeft telkens bemiddeld met de plaatselijke leveranciers en dat liep perfect. Als je meer info wenst, stuur ons maar een mailtje ( bjorn.laurens@telenet.be)
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|