Nu Online
Momenteel zijn er 586 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkleed stress - effe ventileren

3-10-2012 21:17:09
Hi Dames
Na ondertussen Robel, La Sposa, Pierre Yves, Le Chapeau en Moderna gedaan te hebben begint de moed stilaan in mijn schoenen te zakken. Ik heb 3 mooie kleedjes gezien, maar heb er helemaal geen wauw gevoel bij en twijfel erg sterk. Aangezien iedereen zegt "dat je weet wanneer HET kleed is", moet ik toegeven dat ik dat bij geen van 3 heb... Dus blijf ik maar verder zoeken.. Ondertussen heeft mijn mama al laten uitschijnen dat ze 't stilaan gehad heeft, en ook voor mijn getuige begint het nogal lastig te worden om zich steeds vrij te maken.. Ondertussen krijg ik bij de winkels te horen dat ik mij toch moet beginnen te haasten want dat de levertermijn 5 maand is en ze nog 2-3 maand nodig hebben voor retouches :-s Vermits we binnenkort 3 weken op reis vertrekken rest er mij niet meer veel tijd. Dus denk ik maar dak dan toch best dat kleedje koop dat mijn mama het liefste zag (La Sposa Fanal)...
PFFFFF dilemma dilemma en ik die dacht dak snel mijn kleedje ging vinden :-(
Soit dit wkd eens bij den outlet van La Sposa gaan zien.. wie weet..
Grtz

Lynn
1-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1428

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik3-10-2012 21:30:24

u ni op laten jagen lieve lynn en geen kleedjes kopen om iemand anders een plezier te doen!!
Zal ik desnoods meegaan als je geen kandidaten meeer vindt ;)

Het komt goed ik ben er zeker van!!

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik3-10-2012 21:36:09

Lynn, JIJ moet het kleed dragen, dus het moet JOUW keuze zijn. Waarom ga je niet eens bij JPC Collection in Antwerpen kijken?
VEEL SUCCES

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik3-10-2012 21:45:18

Dit is een voor mij herkenbaar fenomeen: na Robel, Scarpellini, Bruidshuis Steven en Issa Moda, zijn er twee kanshebbers, maar ook ik heb bij geen enkel kleed het absolute waw-gevoel. 't Is dat het misschien nog niet 'mijn' kleedje is. Ik heb alvast een afspraak gemaakt bij la sposa, misschien vind ik het daar... Al heeft mij mama al een absolute voorkeur laten blijken in Hasselt.

Het moet jouw keuze zijn, en je mag een jurk niet nemen om een ander te plezieren. Laat je niet rushen, jouw kleed hangt er zeker ergens tussen. Mijn vriendin zei dat na enkele dagen jouw jurk wel komt bovendrijven, als het één van die drie is. Als de jurken niet echt bijblijven, dan is het misschien nog niet je kleed. Kop op, je vindt zeker je jurk! Veel succes alvast!

Sylvia
15-6-2013
 Meld misbruik3-10-2012 21:52:49

ik zou zeggen Couture Ann in Aalst. Ze helpen je daar ook heel goed!

Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik3-10-2012 21:58:46

Hey Lynn,

eigenlijk heel grappig; Ik lees precies mijn verhaal wat je schrijft.
We trouwen op dezelfde datum en in alle winkels hebben ze mij gevraagd om toch te beslissen aangezien we best voor 1 oktober bestellen voor de leveringtermijnen.
Ik heb ook nog geen waw kleed gevonden en ik denk dat ik na 13 winkels dit ook niet meer zal vinden.

Ik ga voor het kleed dat ik twee keer afgekeurd heb omdat mijn mama het heel mooi vind. Als ik het aan heb, vind ik het ook wel mooi maar geen WAW.

We kunnen jammer genoeg niet meer wachten en ik wil niet te horen krijgen dat het niet meer te bestellen valt.

Ik had mij een leukere trouwjacht voorgesteld maar ja, dromen zijn bedrog eh ;-)

Nog veel succes!

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik3-10-2012 22:02:03

Als je nog een kandidaat nodig hebt om mee te gaan kijken voor bruidsjurken en mijn strenge maar rechtvaardige mening te geven... ;)

Misschien moet je je even afvragen of je, als je een winkel binnen gaat, op zoek gaat naar dezelfde kleedjes die je als top 3 hebt? Bij mij viel het na een tijdje op dat ik telkens weer viel voor dezelfde stijl en dat ik telkens vergeleek met die ene jurk.
Het kan jou misschien ook helpen :)

Ik zou ook niet luisteren naar iemand anders, maar gewoon je eigen goesting kiezen!
Anders krijg je er achteraf spijt van, vrees ik.
Succes!

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik4-10-2012 0:14:01

Waarom ga je niet eens bij Koonings kijken?
Ik herken mij volledig in u, nergens vond ik mijn goesting, tot ik naar daar ging.
Daar is zoveel keuze en ze helpen je daar super.
Als je naar daar zou gaan moet je een afspraak maken met Mandy, zij helpt u super!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik4-10-2012 10:58:12

Ik zou niet te snel beslissen hoor...de Fanal is wel een mooi kleed :-).
Honeymoonshop in Rotterdam? Koonings? JPC?
Hebben toch allemaal wel veel en mooie collecties?

Neem misschien eens iemand anders mee dan je mama en getuige, dat geeft misschien een 'nieuwe' insteek...succes en niet opgeven!!

groetjes

Sandra

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik4-10-2012 11:43:48

ik zou ook geen kleedje kopen waar je niet 100% zeker van bent.
Van mijn jurk viel ik ook niet omver, mijn getuige en mama zaten niet te wenen van ontroering, maar ik vond hem wel héél mooi en stond mij wel. was ongeveer wat ik voor ogen had.
ik denk ook dat niet iedereen dat WAAAAW-IK SPRING HIER EEN GAT IN DE LUCHT EN SMELT TERPLEKKE, DOE SPONTAAN DE OMSTAANDERS WENEN- gevoel heeft.
maar je moet er zeker zelf achterstaan.
ik heb enorm veel jurken bekeken op het internet. ENORM veel. ik wist dus al wat ik wou (ongeveer) maar vooral wat ik niet wou. zo kom je toch al een heel eind verder. je gaat dan ook automatisch een merk vinden die er voor jou uitspringt. voor je op afspraak gaat kun je dan vragen hoe groot hun collectie is van dat merk.
stel, je bent gek van Pronovias, maar absoluut niet van Marylise bv (ik zeg maar iets) en je bezoekt dan winkels waar ze voornamelijk Marylise hebben en met geluk 1 pronovias... ja, dan heb je sowieso al minder kans iets te vinden.
Ik had in mijn internet-zoektocht een absolute voorkeur voor Rembo en Maggie Sottero. Bleek de Sottero voor mij té zijn. ik vind de jurken nog altijd super. maar bij mijzelf waren ze te overdreven. ik ben klein en de jurken stonden mij als bij zo'n amerikaanse kindermissverkiezingen, waarbij je ook iets hebt van: OOOOe, een béétje overdressed, misschien??
Het is uiteindelijk ook een Rembo geworden. ik haalde ze er toch zo uit, uit de andere collecties, zonder dat ik op voorhand wist van welk merk een jurk te zien kreeg.

ik dacht dat je op de honeymoonshop een MASSA jurken kan zien.

Ik zou dan zo beginnen... om niet de moed te verliezen dat je na zoveel winkels en passen nog je ding niet gevonden hebt.

succes! en hij hangt wel ergens hoor. zomaar te wachten aan een kapstok, ongeduldig te wezen tot jij m aantrekt!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik4-10-2012 11:46:30

Ik heb dezelfde ervaring als Vicky trouwens ;-) ik was ook een fan van de Maggie Sottero jurken, maar ik stond er ook bombastisch mee...dus soms op foto bedriegt het wel...
Je moet echt een stijl zoeken die ook bij je lichaamsbouw past...en soms ook dingen passen die op het eerste zicht niets lijken :-).
Het komt goed!!

groetjes

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik4-10-2012 13:53:06

Ik heb eerlijk gezegd bij mijn kleed ook nooit dat wowgevoel gehad zodat ik wist: dit is HET KLEED. Ik had op het einde drie kleedjes die nog in de running waren en ik heb uiteindelijk datgene gekozen waarin ik me het meest mezelf in voel en vooral: het kleedje dat het gemakkelijkst zat. Dit klinkt misschien heel koel en veel te praktisch van me, maar ik ben echt supergelukkig met mijn keuze en het staat me geweldig. Maar HET GEVOEL heb ik niet gehad. Ergens was ik daarom ook wel teleurgesteld, want ik had een pak zakdoeken mee omdat ik een enorme emochick ben. Maar de tranen bleven uit. Die kwamen pas 's avonds toen ik bij mijn ventje zat en dacht aan het kleed, wat het allemaal zo concreet maakt: met deze lieverd ga ik echt trouwen. Toen begon ik te snotteren.
Misschien ben jij net als ik en krijg je geen wowgevoel bij het kleedje, maar gewoon bij het hele idee van de trouw.

Succes nog alleszins en laat je vooral niet opjagen. Ze moeten maar wat spoed achter de bestelling van dat kleed zetten dan. Die service mogen ze wel bieden als je zo'n bedrag uitgeeft!

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik4-10-2012 14:42:34

Hi Dames

Bedankt om me effe gerust te stellen. Heeft me in elk geval geholpen om wat knopen door te hakken.. Ik weet eigenlijk vrij goed wat ik zoek (ne kanten / zijden fishtail Pronovias of La Sposa) maar tot nu toe heb ik er eigenlijk nog maar 2 gepast want de meeste shops kopen er daarvan niet al te veel aan. Dus daarnet effe beginnen te kijken op het net en blijkbaar verkopen ze zowel bij Prima Donna en JPC beide merken en hebben ze ervan in voorraad.

Dus ik heb toch maar effe gebeld voor een afspraak begin november. De winkel moet dan zelf maar zorgen dat ze het tijdig klaar krijgen, ik ga nu idd geen 2000 EUr uitgeven aan een kleed waar ik niet achtersta.. Thanks Lieve voor de raad ;-)

Mijn mama en getuige ga ik thuis laten, en ik neem nu mijn ander beste vriendinneke mee om me te vergezellen tijdens de jacht kwestie dat de anderen effe van mijn bridezilla grillen worden verlost en er een nuchtere kijk weer is ;-)

I'll keep you posted !!

L

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik4-10-2012 15:41:54

SUPER!!!
daarvoor zijn we hier é!
tips, tricks en peptalks!!
Voor de jurk die je zoekt hadden ze er 1 modelleke in de collectie van Linea Raffaelli.
eentje, maar wel een heel schoontje. zag het laatst in de etalage hangen in de winkel in Brugge.
met een zwart lint boven de middel. heel mooi hoor.
en La Sposa heeft idd wel x-aantal modellekes daarvan hé!
al eens gaan kijken naar www.honeymoonshop.be om ideeën op te doen? er staan er vééééél in hoor in die genre . en als je naar "dressfinder" gaat, kun je zelf "fishtail" kiezen en zie je enkel en alleen fishtail jurken!!
(valt het op dat mijn eerste keuze toen ik begon te zoeken ook die modellekes waren? voor mij in kant, vind ik prachtig!)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik4-10-2012 20:18:25

Ik kan alleen maar de andere bruidjes bijtreden: je hebt nog wel tijd en laat je niets opdringen - je vindt de jurk die bij jou past zeker nog wel! Succes !!

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik8-10-2012 12:55:26

Whoop whoop - dit weekend eindelijk een kleedje gevonden bij Prima Donna dat 100% mijn gedacht was. Ben zo blij dak eindelijk een fishtail heb gevonden dat me super staat !!! Voor de nieuwsgierigen: 't is de Dakota van Enzoani Blue.
Enigste nadeel was dat ze het enkel nog in 't zwart in voorraad hadden :-s. 't is echt wel mijn ding, maar vind het toch een risico om een kleedje te bestellen dat ik eigenlijk nog niet in het wit heb aangehad. Heb dan maar wat zitten rond te bellen en in België verkopen ze nergens anders dat kleedje, vanavond dan maar eens verder de Nederlandse bruidsshops bellen.. Ik hoop zooo hard dat ik het ergens nog in het wit vind .. duimen maar he

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik8-10-2012 13:07:10

Whiiii - mooi hoor (effe gegoogled) - succes met de zoektocht naar de witte versie!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik8-10-2012 13:16:21

Mooi kleed inderdaad!
Ik hoop dat je het alsnog kan vinden in wit,ivoor, champagne...succes!!

groetjes

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik8-10-2012 13:17:15

Juij! Goed dat je toch bent blijven zoeken en je eigen gedacht gevonden hebt. Ik vind het ook een heel mooie keuze.
Mocht je bij Koonings gaan in Nederland: Ik heb nog bonnen, o.a. een van 150 euro korting voor een bruidsjapon.
Succes en veel plezier nog!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info