Terug naar overzicht
Ons zoontje is zelfs gedoopt zonder dat we getrouwd waren! De pastoor heeft daar helemaal geen probleem van gemaakt. We zijn nu ook enkel voor de wet getrouwd, de kerk zegt ons niets, het dopen was bij ons puur om de oma gerust te stellen dat ons zoontje niet naar de hel zou gaan .
Oh ja, dat hebben we zo wel niet tegen de pastoor gezegd, van die hel en oma
hier idem dochter reeds laten dopen en we trouwen pas in junide pastoor heeeft hier geen probleem van gemaaktwe trouwen ook enkel voor de wet
Hey Ine Wij zijn wel voor de kerk getrouwd niet omdat we allebei heel gelovig zijn ofzo, maar omdat ik toch wel een traditioneel huwelijk wou. En niet enkel voor de wet van in een kwartier buiten te staan en dat is het. Ik heb er ook over nagedacht om ipv de kerk een mooie ceremonie in de tuin te doen maar hiervoor moet je echt mooi weer hebben en hier in Belgie weet je dat nooit!LiefsStephanie
Voor het dopen van de kindjes moet je het niet doen. Het kind is een individu en dan maakt het niets uit of je ouders gedoopt zijn, getrouwd zijn voor de Kerk etc...Omgekeerd kan dan weer niet: Niet gedoopt...geen Kerkelijke trouw!
Hey Ine,Ik ben ook gedoopt en mijn communie gedaan, en sindsdien ook niet meer in de kerk geweest...Wij gaan wel voor de kerk trouwen, omdat mijn verloofde wel gelovig is, en eigelijk vind ik het zelf zeer mooi en traditioneel om voor de kerk te trouwen.Maar dat is natuurlijk ieders z'n eigen keuze, vind ik dan weer..Je zult samen moeten beslissen wat jullie graag willen doen.Natuurlijk is de wet op 15min al gedaan eh...veel succes ermee!xx
bedankt voor de tips iedereen we denken eraan om toch een soort van ceremonietje in elkaar te boxen zodat we toch een persoonlijke touch hebben :)
hier ook een "gelovige" (ik ben evangelisch christen)Ik ga saai mijne theorie geven niet als "bekeringspraatje" maar mss helpt het jullie om de knoop door te hakken :Je kan NIET trouwen voor de kerk...Je trouwt voor de gemeente en vraagt in de kerk om de zegen van God(daarom ook dat je eerst voor wet getrouwd moet zijn, voor je kerkdienst mag/kan houden)Ik geloof met heel mijn hart in God en vind het persoonlijk heel belangrijk om Hem Zijn zegen te vragen over het huwelijk van Jurgen en mezelf.Dus persoonlijk vind ik het een beetje gek dat je in kerk om de Zegen gaat vragen aan iemand waar je niet in gelooft.Maar goed ik wil niet mijn mening opdringen gewoon den theorie meegeven ;)