Nu Online
Momenteel zijn er 426 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremoniemeester nodig of niet??

4-10-2012 21:56:45
Hoi bruidjes

Mijn titel zegt het al wel een beetje. Ik lees hier dat veel mensen een ceremoniemeester hebben aangesteld.
Is het echt beter om dit te doen? En wat zijn de taken van een ceremoniemeester dan? Huren jullie daar speciaal iemand voor in of is dit gewoon een familielid?

Ik dacht zelf alles te regelen op mijn trouwdag, maar krijg nu wat schrik...
Wat is jullie dagindeling? Wij trouwen op vrijdag voor de wet dus zaterdag is het enkel de kerk nog. Voorlopig was mijn gedachte dit:

14u trouw voor de kerk
15u- 16 receptie
15.30u tot 17.30u fotoshoot
18u gaan eten met suite
20.30 avondsfeest met dessertbuffet.

Is dit en haalbare planning of gaat hij te krap zijn volgens jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Marieke
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1014

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik5-10-2012 1:31:15

Deze zomer op een huwelijk gezeten met een duo ceremoniemeesters, alles perfect geregeld. Bleek nadien, dat het uiteindelijk gewoon 2 vrienden van het koppel waren, hadden dit nog nooit eerder gedaan. Kregen tal van aanbiedigingen van toekomstige trouwers om dit ook voor hen te doen.
http://www.discovideo.be/?portfolio=linsey-en-tom

Daarna een ander feest zonder ceremoniemeester, dit ging wel goed, maar er was uiteindelijk wat verwarring aan de kerk. Nu was ik gewoon de stap naar het altaar toe te filmen van opzij, zoals altijd...bleek dat de vader en bruid van plaats gewisseld hadden...en is alleen de vader in beeld, geen bruid te bespeuren.
http://www.discovideo.be/?portfolio=kimberley-en-tim

Concreet, nee een ceremoniemeester is niet nodig, maar indien je zelf geen bepaalde zaken overdenkt en afspreekt, kun je af en toe in verwarrende situaties komen.

grtz

sarah
20-7-2013
 Meld misbruik5-10-2012 7:05:58

Wij gaan wel een ceremoniemeester nemen .
Wij trouwen zelfs alleen voor het stadhuis.
Ik denk als je die dag alles nog in het oog moet houden van "zo laat vertrekken " en "zo laat aan het stadhuis vertrekken" en ik denk dat het ook mooiere foto's opleverd als iemand de autodeur voor je openhoud enzo van die dingen .
Wij hadden ook eerst getwijfeld hoor , of we ene gingen nemen maar die dag is het zoieso al genoeg stress en gedoe :-) dat we een klein beetje stress aan iemand anders kunnen overlaten .
Donderdag komt onze ceremoniemeester eens een bezoekje brengen hier thuis .
Spannend :-)

Davy

Meld misbruik5-10-2012 8:00:03

Beste Marieke,

Proficiat met de trouwplannen.
Indien jullie een professionele ceremoniemeester wensen in te huren, ik ben nog beschikbaar op jullie huwelijksdag.
Ik heb je een privébericht gestuurd met meer info.

Vriendelijke groeten,

Davy

www.allegebeure.be

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik5-10-2012 10:09:10

Dag Marieke,

Wij nemen geen ceremoniemeester.. Wij gaan vragen aan elke vrienden om alles in de kerk te regelen (misboekjes uitdelen, plaatsen aanduiden, enzovoort). Als je alles goed plant denk ik dat dit perfect kan. Mijn 2 zussen trouwde ook zonder ceremoniemeester en alles verliep ook perfect!

Wel nog even een opmerking bij je planning: heb je je vervoer er ook bij in gerekend? Want je fotoschoot duurt tot 17:30 en om 18u gaan jullie al eten.. Ik zou om stress vermijden overal een beetje speling nemen (kwartiertje ofzo). Wij hebben ongeveer dezelfde planning (het gemeentehuis is ook op een andere dag) en wij doen onze foto's in de voormidag vlak voor de kerk..
Ook hoorde ik als goede tip dat je als je uit de kerk komt hier ook een half uur extra voor moet rekenen.. iedereen komt je feliciteren enzovoort dus dat neemt toch wat tijd in beslag!
Probeer je dag zo goed mogelijk te visualiseren en elk vervoer enzovoort mee te rekenen.

Veel succes ermee!

sarah
13-10-2012
 Meld misbruik5-10-2012 10:34:23

Hallo, wij hebben ook geen officiele ceremoniemeester, maar een nonkel van ons zal die taak op hem nemen, we hebben met hem alles overlopen en zo is het een zorg minder voor ons.

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik5-10-2012 15:40:01

Wij trouwen enkel voor het gemeentehuis dus hebben geen ceremoniemeester. Wij vonden dit niet nodig voor dat eventjes.

Als ik voor de kerk trouwde zou ik dit wel doen, daar komt toch wel wat meer organisatie bij kijken. Maar als je zelf op voorhand goed nadenkt over wat er juist wanneer moet gebeuren kan je dit volgens mij net zo goed aan een vriendin ofzo vragen... spaart weer wat centjes uit die ergens anders kunnen besteed worden

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik7-10-2012 16:55:35

Joke bedakt voor de tip. Ik heb ook even gedacht om de foto's in de voormiddag te nemen, maar dan ziet mijn vriend me al voor we getrouwd zijn en dat vond ik wel wat spijtig. :-s.

Aan de mensen die een ceremoniemeester nemen (en aan de ceremoniemeesters zelf), huren jullie enkel die persoon in de dag zelf of laten jullie hem ook alle andere dingen beslissen. Het zou voor mij enkel voor de dag zelf zijn (om mee alles te helpen klaarzetten en op te volgen etc.) want de zaal, fotograaf, vervoor enzo hebben we zelf al in orde gebracht of gaan we ook zelf doen. Aan welke kostprijs mag ik me ook verwachten?

teo

Meld misbruik8-10-2012 6:31:53

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...